Vyzkoušejte benchmark Stalker Call of Pripyat
zdroj: tisková zpráva

Vyzkoušejte benchmark Stalker Call of Pripyat

26. 11. 2009 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

DirectX 11 přináší hezčí grafiku při stejném počtu snímků. + VÝSLEDKY & SROVNÁNÍ S TESELACÍ

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vydání třetího pokračování slavného Stalkera se nám blíží a tvůrci z GSC nám, dalo by se říci již tradičně, dali k dispozici benchmarkovací program, který si můžete stáhnout lokálně z TISCALI (421 MB, mirror1, mirror2). Ve čtyřech sekvencích (den, noc, déšť, sluneční paprsky) pořádně procvičí náš hardware a otestuje, zda na počítači poběží samotná hra.

Pojďme se podívat, co nám tedy engine přinesl nového od minulého dílu Clear Sky (jeho benchmark zde). Po instalaci benchmarku uvidíte klasické testovací okno s několika možnostmi nastavení a tlačítkem Start. Novinkou je tlačítko "Rate benchmark", které vám umožní si porovnat výsledky s dalšími hráči na serverech GSC GameWorld. Benchmark Call of Pripyat "překvapivě" předvádí městečko Pripjať, které již znáte z prvního dílu. Tentokrát ovšem uvidíme více a v lepší grafice.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pod Windows XP se změn prakticky nedočkáte, neboť ty podporují maximálně staré rozhraní DirectX9. Ovšem na novějších systémech (Vista / Windows 7) a grafických kartách Radeon už je to jiná káva. DirectX11 je zde a skutečně předvádí krásné věci. Před pár týdny jste měli možnost si prohlédnout srovnávací obrázky mezi DX10 / DX11 a dnes to můžete zažít na vlastní oči. DirectX11 teoreticky dovoluje navýšit počet polygonů objektů ve hře při stejném počtu snímků za sekundu oproti DirectX10. Dále DX11 přináší lépe optimalizovaný anti-aliasing, detailnější modely postav, vozidel atd., pokročilé post-processing efekty a zlepšený multi-threading. A jak ten rozdíl vypadá ve skutečnosti?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Server ComputerBase se na to podíval a z grafu krásně vidíte, že DirectX11 přináší více snímků při stejném nastavení rozlišení AA a AF než DX10. Po zapnutí tesselace (vyhlazení polygonů, viditelné hlavně na kulatých objektech) dochází ke ztrátě výkonu proti DX10, avšak pokles není až tak výrazný, jak někteří odhadovali. Ukázky tesselace v novém Stalkerovi jsou zde:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
vlevo bez teselace, vpravo s ní

A samozřejmě nemůžeme zapomenout na porovnání současných "herních" karet. Server ComputerBase vzal 8 karet a provedl srovnání. Na kartách, které to podporují, bylo zapnuto DirectX11 bez tesselace. Ostatní jsou testovány pod DirectX10. To je hlavní důvod, proč nové Radeony 5000 série dosáhly takových výsledků. Pakliže vás benchmark zaujal, nezapomeňte poslat své výsledky i na fórum EH s výsledky od českých hráčů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stalker Call of Pripyat pro PC u nás vyjde již 11. prosince s českými titulky od CD Projektu (anglická verze bude až v zimě) - více v dojmech a kompletním zpravodajství:

Srovnání grafiky Stalker Call of Pripyat  [9.10.2009 15:15 - levis]
Stalker Call of Pripyat s podporou DirectX 11  [15.9.2009 10:10 - miky]
První trailer ze Stalker Call of Pripyat  [19.8.2009 19:19 - jd]

zdroj: ExtraHardware

mdt
Smarty.cz

Nejnovější články