Výkon karet ATI se SM 2.0b ve Far Cry
zdroj: Archiv
Hardware

Výkon karet ATI se SM 2.0b ve Far Cry

27. 7. 2004 19:19 | autor: Redakce Games.cz |

Nedávný patch 1.2 pro akční hru Far Cry nenabídl jenom podporu shaderů 3.0 pro grafické karty NVIDIA GeForce 6800, ale také podporu shaderů 2.0b pro grafické karty ATI RADEON.

Úkolem těchto úprav bylo vylepšit kvalitu obrazu v těch místech, kde to bylo možné a samozřejmě také zvednout výkon. Jak se to za pomoci těchto dodatečných optimalizací podařilo, zkoumali X-BitLabs. V jejich velkém srovnávacím testu se nacházejí grafy, které pokrývají jak hrubý výkon karet, tak jejich rychlost při zapnutém antialiasingu a anizotropním filtrování. Krom toho nechybí ani porovnání kvality obrazu.

Zvětšit zdroj: Archiv

Bílá čísla v grafech představují minimální fps, černá potom průměr. GeForce 6800 Ultra v drtivé většině případů jasně vede. V případě ATI je z grafů patrné, že SM 2.0b je jasným přínosem a že výkon RADEONů je stále ještě možné upravovat směrem vzhůru, i když se nárůst výkonu rozhodně nedá označit za extrémní. Obecně se dá říci, že na technologii vycházející z RADEONu 9700 (R300) je to docela slušné, protože ATI RADEON X800 XT tradičně počítá komplexní pixel shadery nejrychleji ze všech současných grafických karet na trhu. Ale RADEON X800 PRO má docela problémy, aby dokázal konkurovat NVIDIA GeForce 6800 GT, která má 16 plnohodnotných renderovacích cest.

Shrnuto podtrženo - patch 1.2 pro Far Cry znamená dílčí úspěchy pro RADEONy (ve vypočítávání geometrie a při práci se shadery), ale drtivý hrubý výkon je stále na straně nejnovějších modelů NVIDIE. Zmiňovaný update 1.2 nemusí na všech HW konfiguracích fungovat správně a pokud nechcete riskovat, že vám hra bude dělat potíže, počkejte si raději pár dnů na jeho další verzi. Mimochodem, k dispozici je benchmarkovací program pro Far Cry v aktualizované verzi 1.2.1 (1,5 MB, lokální mirror), která přináší podporu Pixel Shaderů 2 a 3, přidává 4 oficiální dema od UbiSoftu a opravuje některé chybky - více informací, včetně grafů znázorňujících zrychlení hry s PS 3.0 naleznete zde.
zdroj: X-BitLabs

cappy

Nejnovější články