Rozhovor s Terrym Makedonem z ATI
zdroj: tisková zpráva

Rozhovor s Terrym Makedonem z ATI

2. 11. 2005 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Server Hardware Fanatics vyzpovídal Terryho Makedona z ATI.

Ptal se mimojiné na to, jak to vypadá s novým OpenGL jádrem v CATALYSTech, které ATI slibuje už půl roku. Ten odpověděl, že s poslední X1000 sérií produktů a s nejnovějšími beta-ovladači (které mimochodem budou vydány jako plnohodnotné CATALYSTy během listopadu) je ATI aktuálně před konkurencí v reálných hrách, jak ukazují některé benchmarky (info). Jejich druhý projekt v této oblasti se týká přepsání některých částí OpenGL ovladače, ale od toho neočekává, že by přinesl nějaké navýšení výkonu, spíš by měl zlepšit celkovou stabilitu a vyčistit trochu kód.

ATI totiž věnuje velkou pozornost testování softwaru co se kompatibility týče a její testovací laboratoř čítá tisíce počítačů, které běží v kuse 24 hodin, 7 dní v týdnu. Nejlepší věc na tom údajně je, že je z 99 procent automatizovaná, takže nepotřebují k obsluze laboratoře lidi, kteří, stejně jako každý člověk, dělají občas chyby. Na otázku, jaké musí hra splňovat atributy, aby se dostala do popředí zájmu ATI a ovladače pro ní byly optimalizovány, logicky odvětil, že mají omezený počet zdrojů a musí se vždy rozhodnout, co má prioritu. Například když je před nimi deset her, které mají za úkol opravit, ale mají kapacitu na opravu jenom devíti, hraje samozřejmě roli popularita daného titulu a kolik lidí je daným problémem postiženo, jestli tisíc nebo milion. A pokud ani ATI nedovede svými ovladačemi vyřešit problémy v některých hrách, je odkázáno na podporu ze strany vývojářů a vydavatelů, z nichž ti lepší prý obvykle udělají záplatu.

zdroj: HF

cappy

Nejnovější články