RADEON X800 zřejmě překoná GeForce 6800
zdroj: tisková zpráva

RADEON X800 zřejmě překoná GeForce 6800

20. 4. 2004 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

GeForce 6800 Ultra svým výkonem mile překvapila a nekompromisně smetla všechny konkurenční karty (info).

Odborníci se ale domnívají, že její kralování nemusí trvat dlouho. ATI RADEON X800 totiž může vytěžit ze své architektury daleko více. Tato domněnka vychází přímo ze strategie ATI, která se pravděpodobně nebude soustředit na Pixel Shadery 3.0 a nebude je v tuto chvíli podporovat. V jedné ze svých prezentací je dokonce nepřímo nazvala "boudou na zákazníky".

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co se výkonu týká, mohl by prý i RADEON X800 PRO s 12-ti renderovacími cestami v čipu (pipeline), s frekvencemi cca 475MHz/950MHz (jádro/paměť), ve 24-bitové přesnosti výpočtů v PS 2.0 pohodlně překonat GeForce 6800 Ultra, i když s 16-ti renderovacími cestami, taktem 400MHz/1100MHz, ale v 32-bitové přesnosti PS 3.0. Jinými slovy. ATI bude nejspíše i nadále využívat svůj "hack" s výkonostně méně náročnou přesností výpočtů v pixel shaderech a tuto výhodu efektivně přetaví ve vyšší výkon ve hrách jako Half-Life 2 nebo Far Cry.

Další rozdíl ve výkonu může představovat fakt, že všechny čipy vycházející z architektury R300 (RADEON 9700), tj. R350 (RADEON 9800) dokázaly v porovnání s konkurencí od NVIDIE vytěžit větší výkon z nižších pracovních frekvencí. Teď se navíc situace otočí. Podle neoficiálních specifikací budou mít RADEONY X800 v čipu méně tranzistorů (180 milionů oproti 222 milionům u NVIDIE), tím pádem i nižší ztrátové teplo a budou si proto moci dovolit vyšší pracovní frekvence - popřípadě méně náročné chlazení. Je nasnadě, že vyšší frekvence se asi kladně projeví v náročných hrách, kdy není možné celou scénu vykreslit během jednoho průchodu renderovacími cestami. Podpora Pixel Shaderů 3.0 a 32-bitových výpočtů od ATI zřejmě přijde až s R500 (dříve R400). Od uvedení RADEONU X800 PRO nás v tuto chvíli dělí pouhých 6 dnů.

cappy

Nejnovější články