
Jak se dalo čekat, zadní touchpad je nezvyklý na použití, ale dá se na něj zvyknout a poskytuje spoustu prostoru pro designérské kousky (viz dívka z propagačního videa, která dotyky na rearpad vyhazovala kuličku do vzduchu). Dotykové systémy doplňují dva analogové kloboučky (jakožto dlouholetý uživatel PSP musím pokaždé zvolat „konečně!“), které jsou menší než předchůdci, ale na ovládání se to prý neprojevuje. Hlavní chvála ovšem padá na kvalitu displaye a výkon přístroje.
Celkem velký OLED display ospravedlňuje svou existenci prostě tím, co vám předvede. Screeny z Uncharted: Golden Abyss vypadají skvěle a když jeden z novinářů konstatuje, že PSP hra Resistance: Retribution měla 50 tisíc polygonů na frame, pak Uncharted má nyní 260 tisíc polygonů na frame. Zdá se, že většina her půjde hrát jak za pomoci analogů a polohového senzoru, tak pomocí dotykových ploch. Každopádně superlativy z novinářů jen prší. Zařízení skutečně vypadá jako herní bestie do kapsy, která se nechce spokojovat s kompromisy a má zvládat vše, co v současnosti hardware této velikosti jen může.
Potěšující je i zpráva o zpětné kompatibilitě k PSP hrám z PSN. NGP bude tyto hry emulovat s podporou obou analogů a navíc zde bude možnost zapnout upscalování. Další zprávy a hlavně naše vlastní dojmy můžete čekat z E3. kde si kluci chystaný handheld sami pořádně osahají. A aby se předešlo obligátní otázce o výdrži NGP, tak rovnou řeknu, že se o tom Sony zatím odmítá bavit. Snad na E3.