ATI napadla NVIDII za podvádění
zdroj: tisková zpráva

ATI napadla NVIDII za podvádění

24. 4. 2004 23:23 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Nedávno jsme vám přinesli ukázku možností Pixel Shaderů 3.0 v akční hře Far Cry.

Vývojáři z Cryteku na ní demonstrovali možnosti nové technologie, přitom jí přímo označili za porovnání pixel shaderů 2.0 a pixel shaderů 3.0. Tuto informaci potom převzaly všechny internetové a tištěné magazíny. Někomu v ATI se to ale nezdálo, protože podle jejich mínění vypadá obraz počítaný přes pixel shadery 3.0 naprosto stejně, jako obraz počítaný přes pixel shadery 2.0. Zeptali se na to proto někoho ze zástupců Cryteku a požadovali vysvětlení. Ten jim následně potvrdil, že se jednalo o porovnání PS 1.1 vs. PS 2.0/3.0.

ATI už dříve marketingovou strategii NVIDIE soustředící se mimo jiné právě na pixel shadery 3.0 napadla a řekla, že v jejich grafických čipech nebude tato technologie podporována do té doby, dokud se jejich výkon nedostane na úplně jinou úroveň (v té souvislosti se mluvilo o R500). Těžko soudit, jestli jde jenom o lameřinu Cryteku, jejichž engine pro Far Cry označil jeden z představitelů Epic Games stojící za Unreal 3.0 enginem za "naprostou katastrofu". Nebo se celá věc udála přímo na objednávku NVIDIE.

Ta ještě bude mít hodně starostí a bude mít co vysvětlovat. V rámci uvedení GeForce 6800 Ultra a použití ovladačů Forceware 60.72 se totiž ukázalo, že s nimi karta nevykreslovala v několika stěžejních testech scénu korektně a částečně si tak ulehčovala práci. V celé kauze je zapleten i Futuremark, protože ten vydal prohlášení, že Forceware jsou sice beta ovladače, ale jsou prosté jakýchkoliv specifických optimalizací týkajících se nebo vztahující se k 3D Marku. Podle testu provedeném na stránkách DriverHeaven to ale asi nebude tak docela pravda.

cappy

Nejnovější články