Nedávno jste si zde mohli prohlédnout nový Unreal engine 3.0 od Epic Games a podporu této technologie ohlásil také Crytek, stojící za akčním bestsellerem Far Cry. První ovoce jejich několikatýdenní práce s implementací Pixel Shaderů 3.0 je ke shlédnutí na dvou skromných videoukázkách s komentářem vývojářů z CryTeku.
První (5 MB, XviD kodek) zachycuje venkovní prostranství na pláži u moře a také palmy blízko u pobřeží. Zajímavá je především tím, že celá scéna je rozpohybovaná. Palmy se pohupují ve větru a přitom vrhají jemné stíny, které dopadají na všechny okolní objekty a dynamicky mění atmosféru celého prostředí. Mění se se nasvícení zbraně hlavního hrdiny a realistické odlesky pláže, na níž lze mimojiné pozorovat téměř dokonalou plastičnost.
srovnávací obrázky z Far Cry při použití Pixel Shaderů 2.0 a 3.0 z FarCry.nl
Ve druhém (2 MB) amatérsky natočeném videu se nachází vnitřní prostranství starého rozpadlého chrámu. Scénu na něm osvětluje plápolající oheň, jehož světlo dopadá na kamennou stěnu a vůbec na celé okolí. Nejzajímavější na této ukázce je, že i samotná kamenná zeď, na kterou dopadá světlo ohně, světlo dalé odráží, třeba na hlaveň zbraně. Všechny objekty, včetně všech kamenů ve zdi jsou potaženy hi-res texturou. Zeď nejen vypadá plasticky, ale jsou na ní patrné i detailní rýhy na každém jednotlivém kamenu, pokud se kamera dostatečně přiblíží. Ačkoliv jsou všechny efekty ve stádiu vývoje a obsahují některé chyby a nedodělky, působí naprosto úchvatně.