Současné trendy směřují k vytváření stále kratších her, aby hráči žádali stále nové a nové. Polské vývojářské studio CD Projekt Red však chce pokračovat v tradici starých RPG, u kterých trvá několik týdnů, než je celé projdete a prozkoumáte. Nejdůležitějším prvkem Zaklínače prý je, aby se hráč plně ztotožnil s postavou Geralta a na vlastní kůži zažil atmosféru Sapkowského světa. Hra tedy potřebuje dlouhý a bohatý děj, který vás kromě mnoha zvratů povede tak, abyste do ní co nejvíce pronikli. I kvůli tomu dnes tvůrci oficiálně oznámili rozhodnutí posunout datum vydání z 14. září (dříve uváděné za skálopevný termín) na 26. října tohoto roku. Podrobnosti vysvětlují níže a není důvod jim je nevěřit:
-
Adam Kiciński, ředitel studia CD Projekt RED, komentoval přesunutí premiéry:
"Uvědomujeme si, že taková změna data premiéry nikdy nepotěší hráče, kteří
se už nemohou dočkat vydání. My jsme však došli k závěru, že v zájmu
implementace závěrečných změn je potřeba datum vydání odložit, abychom mohli
náležitě dokončit všechny závěrečné úpravy. Chtěli jsme o této změně hráče
co nejdříve informovat, abychom jim na poslední chvíli nepřipravili
nepříjemné překvapení. Doufáme, že šestitýdenní odklad vydání je stále
přijatelným zdržením a že příznivci hry naše rozhodnutí pochopí."
K odkladu herní premiéry se vyjádřil i vedoucí projektu Jacek Brzeziński: "Právě jsme dokončili dodatečné úpravy hry na verzi "Beta Candidate 4". V této fázi vývoje již můžeme zahájit testování a vychytat všechny chyby a vady na kráse. Bohužel to vyžaduje, abychom datum vydání odložili. Všechno zlé je však pro něco dobré, a proto hodláme těchto šest týdnů co nejlépe využít k tomu, aby hra co nejvíce splňovala očekávání hráčů. Také tak můžeme lépe vymezit dobu, za kterou lze celý příběh projít a jež předčila naše původní očekávání. Pouze hlavní příběh vám zabere 50 hodin času. Pokud chcete zároveň plnit i všechny postranní úkoly, prodlouží se herní doba až na 90 hodin."
Vedoucí projektu zároveň nastínil, jak velký úkol před nimi při testování leží: "Jen pro ilustraci: jednomu testerovi trvá celá hra 15 dní, což při šestihodinovém denním testování činí plných 90 hodin hraní. Včetně víkendů to tedy znamená celé 3 týdny hraní. Do závěrečného testování jsme investovali spoustu prostředků a lidských sil, což nic nemění na skutečnosti, že před námi leží ještě spousta práce. Na druhou stranu nás ale velmi těší, že se nám podařilo vytvořit spletitou a komplexní hru. Díky nelineárnímu příběhu tak můžete "Zaklínače" dokončit několika různými způsoby."