Z akvizice Activisionu má obavy i Google. Microsoft k ní spouští informační kampaň
zdroj: Activision

Z akvizice Activisionu má obavy i Google. Microsoft k ní spouští informační kampaň

4. 10. 2022 14:10 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Chystaná akvizice společnosti Activision Blizzard ze strany Microsoftu nedělá vrásky jen jeho hlavnímu konkurentovi v podobě Sony, jehož šéf Jim Ryan vyjádřil obavy v září během setkání s představiteli Evropské komise. Podle informací finančního magazínu Seeking Alpha se k záležitosti opatrně staví i Google, který s Activisonem v lednu 2020 uzavřel mnohaleté strategické partnerství.

Activision Blizzard v jeho rámci využívá cloudových služeb od Googlu, přičemž Microsoft má své vlastní cloudové řešení Azure. Ačkoliv je společnost smluvně vázaná dodržet běžící kontrakty, s největší pravděpodobností by spolupráci s Googlem v případě dokončení odkupu Microsoftem neprodloužila. A to se Googlu přirozeně nelíbí – podobně jako má Sony obavy o osud Call of Duty a dalších značek, které se doposud obešly bez platformních exkluzivit.

Akvizici Activision Blizzard, jejíž dokončení je plánované nejpozději na červen 2023, tak v této chvíli zatím oficiálně posvětila pouze Saúdská Arábie.

Microsoft v reakci na vyšetřování kontrolními orgány spustil nový web, kde proklamuje svou „herní vizi“, která má spočívat ve více možnostech a více hrách pro všechny. V bodech na ní vysvětluje, jak akvizice Activisionu podle něj prospěje hráčům, vývojářům a celému hernímu průmyslu:

Benefity pro hráče

  • Více her na více zařízeních včetně Xboxu, PlayStationu, mobilních telefonů a online
  • Volba, jak a kde si lidé hry pořídí, ať už v rámci předplatného, nebo jednorázovou platbou
  • Pro 95 % hráčů, kteří hrají na telefonech, alternativní herní nabídky oproti dominantním platformám

Benefity pro vývojáře

  • Více způsobů, jak dostat hry k více hráčům skrz podporu, investice a snazší přístup k publiku
  • Vyšší obraty a férová pravidla nabídky v herním obchodě
  • Lepší flexibilita v platebních systémech

Benefity pro herní průmysl

  • Větší konkurence v mobilním odvětví, kterému dominuje několik velkých hráčů
  • Větší konkurence v tradičním hraní, kde Sony a Nintendo zůstávají těmi největšími
  • Důraz na pozitivní firemní kulturu spolu s vyššími investicemi Microsoftu do lokálních studií a tvůrčího ekosystému

Navzdory momentálním zádrhelům ze strany antimonopolních úřadů a nevoli konkurence šéf Microsoftu Satya Nadella v nedávném rozhovoru pro Bloomberg vyjádřil jistotu, že akvizici Activision Blizzard zdárně dokončí.

Smarty.cz

Nejnovější články