České studio Bohemia Interactive částečně vlastněné čínským Tencentem zveřejnilo finanční výsledky za minulý rok. Ze zprávy vyplývá, že meziročně došlo k navýšení tržeb o 1,5 procenta na 1,12 miliardy korun a stejně tak poskočil i výsledek hospodaření na 616 milionů korun, přičemž klíčovým trhem je Severní Amerika.
Hlavním tahounem tržeb je DayZ, které může za 55 % příjmů, zatímco třetí Armě a jejím četným DLC připadá přes 30 % z celkových tržeb. Vigor se na tržbách podílí 10 % a je zároveň strůjcem největšího přílivu nových hráčů, jichž přivábil přes 6 milionů. Bohemka za uplynulý rok prodala bezmála 5 milionů her a jejich rozšíření a evidovala na 22 milionů hráčů.
A jak to vidí do budoucna finanční ředitel Bohemia Interactive Slavomír Pavlíček? „V roce 2022 očekáváme u většiny ukazatelů oproti loňskému roku růst v řádu nižších desítek procent,“ uvádí v tiskové zprávě.
Docílit toho mají dodržením vývoje nových titulů, podporou těch stávajících a snahou růst na všech platformách včetně mobilů. Hodně si slibují od vstupu na čínský trh se hrou Ylands, k němuž by mělo dojít v letošním roce.
Pak je tu samozřejmě ještě neustále vyvíjený engine Enfusion, který je demonstrován na nedávno vydané hře Arma Reforger. Přestože Bohemka nechrlí jednu hru za druhou (loni nevydala žádnou a tržby přesto povyrostly), rozhodně se ve studiu neflákají a je to vidět.