Celosvětově Nintendo utržilo 5,6 miliard dolarů (571,7 miliard jenů), čímž došlo k meziročnímu poklesu o 10 %. Provozní ztráta se rovněž zhoršila, už potřetí za sebou, tentokrát na 456 milionů dolarů (46,4 miliard jenů). Toto navýšení Nintendo vysvětluje většími výdaji na výzkum, na letošní E3 však co do hardwaru nic nového nepředvede. Za fiskální rok korporace celkovaě přišla o 229 milionů dolarů (23,2 miliard jenů). Loni přitom Nintendo skončilo v plusu 7 miliard jenů.
Nepřekvapí, že se zhoršily i prodeje Wii U a 3DS. Nintendo prodalo celkem 2,72 milionů kusů Wii U, ještě v lednu 2014 se mluvilo o očekávání prodeje 2,8 milionů, investorům přitom původně zástupci Nintenda slíbili celých 9 milionů prodaných kusů. Podobně jsou na tom i prodeje i v případě handheldu 3DS, kterého se za účetní rok prodalo 12,24 milionů kusů, i když plán zněl prodat 18 milionů kusů.
Na druhou stranu, mírně se zvýšily prodeje softwaru pro 3DS. Koho by však potěšil aspoň takový úspěch, může si náladu zase zkazit horším prodejem her pro Wii U, kterých se prodalo 18,9 milionů kopií namísto plánovaných 38 milionů kopií.
zdroj: Archiv
Nejvíce letěly tradiční značky Nintenda - pro Wii U se prodalo celkem 4,16 milionů kopií New Super Mario Bros. U, v závěsu za třemi miliony Nintendo Land a 2 miliony Super Mario 3D World. Na 3DS překonal hranici 12 milionů prodaných kopií pouze Pokémon X and Y, metu deseti milionů pak zespodu olizoval Mario Kart 7 a Super Mario 3D Land.
Nejlépe čísla vyniknou ve srovnání s nejprodávanější hrou pro Wii - Wii Sports se prodalo závratných 82 milionů kusů. Na DS pak na prvním místě trůní New Super Mario Bros. s 30 miliony pridaných kopií...
Moudří lidé z porovnání čtou stagnující hodnotu značky Pokémon, stále výbornou prodejnost Maria a horšící se prodeje samotného Wii U. Za poslední kvartál například Nintendo prodalo jenom 310 tisíc Wii U (loni ve stejné době prodalo 450 tisíc). Celkově od počátku prodeje v listopadu 2012 Nintendo prodalo 6,17 milionů Wii U. Původní zprávu můžete číst zde. Zdroje, které ji analyzovaly, pak objevíte tady, tady, tady a tady.
Letos prý společnost čeká návrat k lepším číslům, to však hlásila i loni touto dobou. Na druhou stranu, nynější projekce firmy nepočítají s tak úžasnými čísly jako loni. Analytici každopádně mluví o neodkladné nutnosti změny taktiky Nintenda, především razantní atak na sféru mobilních her pro smartphony a tablety. Zde Nintendo prozatím přílišnou aktivitu nevyvinulo.