Wilson ve veřejném prohlášení příliš nekomentoval konkrétní důvody vedoucí k propouštění: „Svět kolem nás se mění a my se musíme měnit s ním. Snažíme se naši firmu změnit tak, abychom naplnili potřeby hráčů. Jsou to důležitá, ale velmi těžká rozhodnutí a nebereme je na lehkou váhu. V EA jsme přátelé a kolegové, ceníme si práce všech a staráme se o ně, takže jim pomůžeme najít nové příležitosti. Je to naše nejvyšší priorita.“
Pro Electronic Arts to není zdaleka první vlna propouštění v historii. V roce 2017 kupříkladu zavřela Visceral Games s přibližně 80 zaměstnanci, většinu z nich se jí ale povedlo přeřadit na jiné pozice v rámci mateřské společnosti.
I přes globální růst herního průmyslu bylo loni propuštěno na 1 000 vývojářů. Letos tohle číslo bude pravděpodobně o dost vyšší, jen Activision Blizzard minulý měsíc propustil asi 800 lidí, přestože za minulý rok hlásí rekordní zisky.
EA oproti tomu příliš neslaví. Battlefield V podle vedení společnosti nenaplnil očekávání. Finanční ředitel Blake Jorgensen v posledním hovoru pro investory oznámil, že proběhne nutná restrukturalizace společnosti a přehodnocení přístupu k tvorbě her. Zároveň ale jak Jorgensen, tak i Wilson vyjádřili svůj optimismus pro nadcházející kvartál, o který by se měl postarat Apex Legends a Anthem.
Druhá jmenovaná hra by podle očekávání analytiků měla prodat šest milionů kopií za šest týdnů a podle dosavadních žebříčků prodejnosti by se jí to dost možná mělo i povést. Apex Legends pak během prvního měsíce vydělal přes 92 milionů dolarů (přes 2 miliardy korun) a jde tak o free-to-play titul s nejúspěšnějším úvodním měsícem v historii. Přesto ale o svou pozici v Electronic Arts přichází 350 lidí.