EA propouští 350 zaměstnanců, stahuje se z Japonska a Ruska
zdroj: Archiv
Byznys

EA propouští 350 zaměstnanců, stahuje se z Japonska a Ruska

27. 3. 2019 12:48 | autor: Šárka Tmějová |

Electronic Arts dnes oznámila propuštění okolo 350 zaměstnanců z celkových 9 000, především z oddělení marketingu, analýzy a vydavatelství. Šéf EA Andrew Wilson v prohlášení zároveň oznámil, že firma zmenší své působení v Rusku a Japonsku. Před měsícem společnost propustila okolo 50 lidí ve svém australském studiu FireMonkeys a celkově prý prožívá poměrně těžký kvartál i kvůli neúspěchu Battlefieldu V.

Wilson ve veřejném prohlášení příliš nekomentoval konkrétní důvody vedoucí k propouštění: „Svět kolem nás se mění a my se musíme měnit s ním. Snažíme se naši firmu změnit tak, abychom naplnili potřeby hráčů. Jsou to důležitá, ale velmi těžká rozhodnutí a nebereme je na lehkou váhu. V EA jsme přátelé a kolegové, ceníme si práce všech a staráme se o ně, takže jim pomůžeme najít nové příležitosti. Je to naše nejvyšší priorita.“

Pro Electronic Arts to není zdaleka první vlna propouštění v historii. V roce 2017 kupříkladu zavřela Visceral Games s přibližně 80 zaměstnanci, většinu z nich se jí ale povedlo přeřadit na jiné pozice v rámci mateřské společnosti.

I přes globální růst herního průmyslu bylo loni propuštěno na 1 000 vývojářů. Letos tohle číslo bude pravděpodobně o dost vyšší, jen Activision Blizzard minulý měsíc propustil asi 800 lidí, přestože za minulý rok hlásí rekordní zisky.

EA oproti tomu příliš neslaví. Battlefield V podle vedení společnosti nenaplnil očekávání. Finanční ředitel Blake Jorgensen v posledním hovoru pro investory oznámil, že proběhne nutná restrukturalizace společnosti a přehodnocení přístupu k tvorbě her. Zároveň ale jak Jorgensen, tak i Wilson vyjádřili svůj optimismus pro nadcházející kvartál, o který by se měl postarat Apex Legends a Anthem.

Druhá jmenovaná hra by podle očekávání analytiků měla prodat šest milionů kopií za šest týdnů a podle dosavadních žebříčků prodejnosti by se jí to dost možná mělo i povést. Apex Legends pak během prvního měsíce vydělal přes 92 milionů dolarů (přes 2 miliardy korun) a jde tak o free-to-play titul s nejúspěšnějším úvodním měsícem v historii. Přesto ale o svou pozici v Electronic Arts přichází 350 lidí.

Nejnovější články