EA zaplatila Ninjovi za propagaci Apex Legends milion dolarů
zdroj: tisková zpráva

EA zaplatila Ninjovi za propagaci Apex Legends milion dolarů

14. 3. 2019 13:11 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Možná jste o Tyleru „Ninja“ Blevinsovi nikdy neslyšeli, ale vězte, že jde o jednoho z nejsledovanějších hráčů na planetě, který si za pár hodin hraní a několik tweetů dokáže vydělat milion dolarů. Alespoň v případě, že jde o streamování Apex Legends, které sice nemělo obří marketingovou kampaň před vydáním, díky zaplacené podpoře twitcherů se jí ale pozornosti dostává neustále.

Ninja má na Twitchi přes 13 milionů fanoušků, což z něj s náskokem o více než sedm milionů diváků nad druhým Michaelem ‚shroudem‘ Grzesiekem dělá v současné době nejpopulárnějšího streamera. Jak Ninja, tak shroud se podíleli na marketingové kampani k Apex Legends od Respawn Entertainment, v shroudově případě ale není známá přesná částka, jakou za propagaci dostal.

„Povedlo se jim přetáhnout všechny relevantní herní influencery pro daný žánr,“ říká Kevin Knocke, viceprezident ReKTGlobal, firmy zabývající se esportem. Kromě streamerů Fortnite si EA údajně zaplatila i hráče PlayerUnknown’s Battlegrounds nebo Call of Duty.

„Chtěli jsme, aby den vydání byl dnem, kdy Apexu nemůžete utéct, pokud se trochu zajímáte o hry, a chtěli jsme, aby se to dělo po celém světě,“ prohlásil producent Apex Legends Drew McCoy. „Měli jsme streamery z celé Evropy, Latinské Ameriky, Severní Ameriky, Korey i Japonska, abychom tu zprávu dostali všude a naše hra byla vidět.“ A štědře jim zaplatili, zřejmě.

zdroj: Archiv

Za první tři dny po vydání vzrostla hodnota akcií Electronic Arts o 16 %, v součtu tedy o skoro čtyři miliardy dolarů, a Apex Legends za měsíc stihl přilákat k obrazovkám 50 milionů hráčů, což je sice jen čtvrtina zaběhnutého Fortnite, ale ten má nepopiratelnou výhodu obrovské základny majitelů mobilních platforem. Všichni máte mobily, ne? Právě tam by Apex chtěl postupem času zamířit také, žádné konkrétní plány ale Respawn s mobilní verzí prozatím nemá. 

Joost van Dreunen, spoluzakladatel Superdata, analytické firmy zaměřené na hry, loni odhadoval, že hodnota značky Fortnite překračuje 2,4 miliardy dolarů, což je víc než u jakékoliv jiné hry. Zaplatit Ninjovi milion dolarů za to, že namísto Fortnite začne streamovat Apex Legends, se tak může zdát jako směšná částka, rozhodně ale jde o velmi relevantní nástroj propagace.

Sám Ninja a EA odmítli komentovat, jestli jde o pravdivé číslo, anonymní zdroj ovšem pro Reuters uvedl, že oproti jeho obvyklým měsíčním výdělkům ze streamování Fortnite je to více než dvojnásobek. V jeho streamech se v minulosti objevily celebrity jako Drake nebo Travis Scott, on sám účinkoval v reklamě NFL na letošním Super Bowlu a mimo EA ho sponzoruje třeba Red Bull nebo Uber Eats.

Věnuje se i charitativní činnosti, během loňské E3 věnoval spolu s DJem Marshmello výhru z prvního oficiálního Fortnite turnaje Pro-Am - shodou okolností též milion dolarů - na dobročinné účely a pravidelně pořádá i streamy pro dobrou věc.

Nejnovější články