Nezávislý rozcestník – maso a krev (a kosti)
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – maso a krev (a kosti)

18. 3. 2012 12:50 | Téma | autor: Marek Král |

Dnešní Rozcestník vás zavede do jedné divoké diablovky; vystřelí do temného oceánu, jemuž se přezdívá vesmír; ukáže neodolatelné šachy; připomene éru slavné amigácké kruťárny Turrican, aby vás pak následně blíže seznámil s člověkem, jehož maso je tak super. Že nevíte? Pak si rozklikněte celý článek.

Když se u nás chlapi poperou...

Hned úvodní zprávu jsem svěřil své novinářské spojce, jež si přezdívá „dzi“. Ta pro vás připravila vhled do nezávislé diablovky Dungeon King: Dreadstorm Keep. Nutno podotknout, že dzi většinou na akční RPG moc není. To, co přišlo poštou, mě proto překvapilo – čtěte se mnou: „Novozélandský tým tří nezávislých vývojářů BulletProof Arcade po téměř ročním úsilí konečně vypustil do světa Dungeon King: Dreadstorm Keep. ,Brutálně akční RPG‘ se nezatěžuje zdlouhavým vysvětlováním předchozích událostí. Skočíte přímo do děje, nebo lépe řečeno do řeže – prostě sekec mazec, a to pořádnou sekerou; vlastně ani během hry se toho moc nenamluví.

Obludy, pavouky, všelijakou podivnou havěť a zombíky musíte rozsekat na krvavou kaši, jinak se na vlhké dlažbě budete válet právě vy. Odměnou vám budiž zlaťáky, které z mrtvol vypadnou. (Případně z té vaší, pokud se neoháníte sekyrou rychleji než nenechavé pracky podzemních oblud.) Za vybojované dukáty si můžete odskočit na rychlý nákup a vylepšit tak své virtuální já pomocí prstenů či amuletů. Zřejmě dostanete zánět šlach z neustálého klikání, neboť každé seknutí hrdiny je podmíněno vaším kliknutím. Plnou verzi si pořídíte za vlastní zlaťáky, je však dostupná i demoverze. Tak vzhůru do klikání!“

Každé seknutí hrdiny pochopitelně není podmíněno kliknutím – dzi je akorát hardcore a jinak už to prostě neumí. Osobně mám však k Dungeon King: Dreadstorm Keep chladnější vztah. Rozhodně jí ale nemůžu upřít old school přístup; možnost zahrát si delší kus před samotnou koupí hry; a velmi, velmi hezké obrazové zpracování, zcela nepochybně napodobující styl blížícího se Diabla III, s příjemným zvukem. Hra navíc pohodově běhá v prohlížeči, což je prostě fajn. Při hraní jsem si vzpomněl na kluky z BeerDeer, a na to, jak nakonec dopadne jejich mnohem ambicióznější akční RPG Nyrthos. Dungeon King: Dreadstorm Keep proto beru jako velmi chutný předkrm hlavního chodu.

zdroj: Archiv

...tak si pak odletí do vesmíru

V březnu vyšla verze 0.51a vesmírné hry Starfarer. Co to znamená? Že si počkáme ještě jednou tolik, než nám Fractal Softworks ty vesmírné hody nadělí. Na co se můžeme těšit? Především tedy na vesmírnou operu v hodně otevřeném světě. Budeme moct bojovat, obchodovat, hrát si na Rambiče s pouhou jednou raketkou a vším se prostřílet nebo se třeba vypracovat až na admirála a velet obří letce. Už teď hra operuje s vlastní úpravou lodí, zbraní a pancéřování, zrovna tak s posádkou a jejími charakteristickými rysy a nabytými zkušenostmi... Snad si všichni dokážete představit, jaká to nakonec může být pecka, až se všechny tvůrčí nápady umně zrealizují.

Fractal Softworks spoléhají na modderskou komunitu a vychází jí vstříc tím, že Starfarer k budoucím modifikacím uzpůsobují – což je jednoduše správný směr, jaký by si měli vytyčit všichni videoherní vývojáři. Milý je i fakt, že mimo očekávanou verzi pro Windows se nám dostane i verzí pro Mac OS a Linux. Co vzkázat starým vesmírným vlkům? Kdo miluje Star Control nebo Master of Orion, ten bude nadšen.

zdroj: Archiv

Zahrají si šachmaty...

V poslední době zažíváme návrat k tradičním herním žánrům: Tim Schafer, Ron Gilbert a další kutí adventurku jako ze staré školy; Brian Fargo již nepochybně pilně promýšlí (a my s ním), jak naplno uspokojit naše hardcore duše lačnící po taktickém izometrickém RPG; Trent Oster a další lidi z Beamdog pro změnu ohlásili rozšířené verze prvních Baldur's Gate (včetně datadisků) na léto 2012. Jestli se má skutečně naplnit mayské proroctví o „konci světa“, bude mi to srdečně jedno – tenhle rok se u mě jako boží už zapsal. Abych ale moc neodváděl pozornost: VooFoo Studios společně s nezávislými vydavateli z RebelPlay plánují v dubnu letošního roku vydat na PlayStation 3 a PS Vitu Pure Chess. Přesně tak: šachy.

A aby byly co nejtradičnější, tak si vývojáři nastudovali šachové figurky z ostrova Lewis. Ačkoliv jsou figurky původně z 12. století, našly se až ve století 19. na západním pobřeží skotského ostrova Lewis ve Vnějších Hebridách, jež kdysi patřily Vikingům. Šachové figurky se na ostrov Lewis dostaly buď z Norska, nebo z Islandu. Tento unikát, vyřezán z mrožích klů a velrybích kostí, je dodnes vystaven jak v Královském (Edinburgh), tak v Britském (Londýn) muzeu. A my hráči si je brzy budeme moct aspoň virtuálně osahat. (Taky mám nastudováno.)

Šachy obecně nepatří do žánru, jenž by trhal prodejní rekordy – pro mnohé jsou šachy stále dost hardcore na to, aby před nimi měli respekt; a já se vůbec nedivím. Uvidíme tedy, jak s námi pohne Pure Chess coby „tahový multiplayer až pro osm hráčů“. Podívejte se na skvostnou upoutávku s hudbou, jež mi velmi silně připomíná Jeremyho Soula a jeho Neverwinter Nights – což není nikdy špatné znamení!

zdroj: Archiv

...a zmasakrují mimozemský svět

Následující projekt rovněž potvrzuje domněnku návratu herních tvůrců k „tradičním hodnotám“. A oproti předchozím báječnostem jde ještě o kus dál: vývojáři z NG:DEV.TEAM totiž jednoznačně křísí Turricana, jehož navíc plánují vydat na Neo Geo a Dreamcast! Pokud si říkáte: „Co?“ pak jste buď příliš mladí hráči nebo už hledáte odkaz, kde si GunLord předobjednat.

Žánrově se GunLord skutečně řadí mezi run 'n' gun tituly, tedy hry „furt běžím, furt střílím“, tituly, jež byly klíčové a masově oblíbené v pozdních osmdesátkách a v 90. letech. Bohem, jenž podnítil kult, se u nás stal Turrican – naprosto šílená akce s krásnou grafikou a chytlavými hudebními linkami, jaké se dělaly jen tenkrát; Chris Hülsbeck to sice není, ale i tak Rafel Dyll odvádí skvělou řemeslnou práci plnou nostalgických vzpomínek.

GunLord nabídne přes 45 nepřátel rozlezlých do devíti obřích světů viděných z boční 2D perspektivy. Kdy? 26. března by měla vyjít verze na automatové Neo Geo MVS, 14. června pak na domácí verzi (AES) a na Dreamcast. Hra se bude prodávat coby cartridge – logicky si tak připravte naditou peněženku: taková MVS verze bude stát okolo 8 000 korun, AES dokonce 10 760. Retro jak má být! Majitelé Dreamcastů hru mají o něco levnější: 2 451 korun. Je zapotřebí vypíchnout, že za tučný objem peněz hráč dostává kvalitní a stylovou krabičku, jaká se těm moderním může z fleku vysmát. Dostupné jsou pochopitelně i verze s přidanou hodnotou v podobě soundtracku. GunLord je pro sběratele jako dělaná.

zdroj: Archiv

Pak si daj’ flák masa a v poklidu hledí

Kdo pravidelně sleduje internetový portál design3, ten ví, že dokáže být mocným pomocníkem a skvělým rádcem na válečné stezce herního vývojáře. I lidem z druhé strany, hráčům, může posloužit jako vynikající vhled do vývojářské problematiky. My, co rádi píšeme o nezávislých hrách a rádi nezávislé hry hrajeme, si tu taky přicházíme na své – poslední dobou se na stránkách design3 objevují báječné video-rozhovory s indie vývojáři, kteří odkrývají své tvůrčí duše, s osobností a lidskostí jim vlastní. Nedávno tu přibyl i Edmund McMillen – půlka Team Meat a tvůrce kontroverzní The Binding of Isaac. I přes svou magickou stopáž (95 minut a 59 vteřin) je rozhovor neskutečně informačně nabitý. Edmund McMillen se odpovídání dotazů zhostil naplno a dokázal tak, že je velmi bystrým a inteligentním člověkem, zároveň však plným nevídané pokory. Vypíchněme si proto několik jeho slov:

„Když, lidi, začínáte s hrama, tak nejběžnější, největší a úplně nejvíc nejhorší chybou, jakou vůbec můžete udělat, je začít dělat velkou hru. Nikdy nezačínejte na hře, která zabere víc jak dva měsíce času. Nikdy, protože ji nedokončíte. Byl by to pak příšernej pocit, protože by to byla vaše první hra. První hra vždycky stojí za hovno. Tohle si je třeba uvědomit – první hra prostě dobrá nebude. A pokud nějakým zázrakem dobrá bude, pak z vás časem bude dobrej herní návrhář. Postupně se všecko naučíte, ale první indie titul vždycky stojí za hovno. Pokud na hře strávíte jeden, dva, tři roky, pak je to spousta promarněnýho času. Nikdy si toho nenakládejte víc, než jste sami schopni unýst, nikdy nebuďte extra ambiciózní. Začínejte pomalu, tvořte jednoduchý věci, abyste se na nich mohli učit. Prvních pět her je jen o učení. Získat zkušenosti a učit se.

Nepřemýšlejte o tom, že byste na těch hrách zbohatli. Nezbohatnete. Jestli je to váš cíl, pak si rovnou založte firmu – jestli vám jde o prodej, pak nemá cenu, abyste byli nezávislí. Každej může vydělat mrtě peněz, když se rozhodne, že udělá další... víte, co myslím... jak se ta věc kurva jmenuje? Další FarmVille! Jako co je na tom!? Je to jen čistě obchodní model. Ten se nemusí vymýšlet od úplnýho začátku! Sám vím, jak u lidí vypěstovat závislost na hře! Co je na tom?! Je to touha po hazardu, a ta je snadná u lidí vyvolat. Ti obchodníci to taky ví, proto netvoří nic vlastního, ale jedou dle obchodního modelu, protože chtěj’ vydělat prachy. Pokud si takhle chcete vydělávat peníze, můžete. Nemá to však s herním návrhářstvím nic společnýho... nemá to vlastně ani nic společnýho s hrou jako takovou. Je to obchodní struktura. Pokud skutečně chcete tvořit hry a chcete v tom být dobří, pak se o peníze nestarejte – starejte se akorát o to, abyste se furt učili a zlepšovali. Jestli v tom vytrváte, peníze časem přijdou.“

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Edmund McMillen vůbec razí heslo: miluj, co děláš. I když rozumím tomu, že to ne vždycky jde, pak osobně věřím, že kdyby se všichni řídili touto filozofií, bylo by na světě zas o něco líp. McMillen v rozhovoru dále osvětluje omyl a u mnoha hráčů zkreslené vnímání úspěchu nezávislých vývojářů: „Nikdo si nevšímá neúspěchů a proher. Každý jenom vidí, jak Notch udělal svou první hru [Minecraft, pozn. autora] a jak na ní vydělal kurevský prachy.“ Edmund sám si musel před úspěchem Super Meat Boy oddřít „desítku“ her, než to konečně klaplo. Život nám zadarmo prostě nic nedá.

Když už McMillen nakousl Super Meat Boy, nemohl se pan novinář nezeptat – z pohledu dnešního zhýčkaného hráče – na vysokou obtížnost jeho her: „Proč jsou moje hry těžký? Protože náležitá odměna si žádá náležité obtíže. A stejně jako v životě je tohle i u her dost důležitý. Kdyby všechno bylo snadný, pak by ses nikdy necítil tak dobře,“ vysvětluje Edmund a dodává domněnku: „Dneska už nikdo nechce hrát hry jako na NES. Všichni chtěj’ akorát vysolit 50 babek a podívat se na finální video. Taky přece nehraješ šachy, abys pokaždý vyhrál!“

Pěkná jsou i čísla a zákulisní historky, jež Edmund pustil ven. Dovíte se tak, že z celkového počtu hráčů (přes 1 100 000), již si koupili hru Super Meat Boy, ji skutečně dohrálo pouhých 8 procent; polovina z oněch 8 procent se může považovat za opravdu hardcore, jelikož hru prošmejdila na 100 procent a pokořila každou její výzvu. Vtipné je i zjištění, že plánovaný obří přídavek k The Binding of Isaac staví svůj původ na faktu, že Edmundova manželka hru skrz naskrz prolezla a dohrála a chce tedy nášup.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Edmund McMillen se v rozhovoru pouští i do trollů (zdravíme ty naše!) a vůbec „nelidského“ chování leckterých individuí na internetu. Vytáhl historku, jak ležel v nemocnici s vážnými zdravotními problémy, což bylo v době, kdy McMillenovi nebyli dvakrát při penězích. Jeho manželku však napadlo vyvěsit na internetových stránkách „donation“ na 50 000 dolarů, aby se operace pro Edmunda dala zaplatit.

Peníze se vybraly, zdravotní operace se vydařila na výbornou a Edmund se posléze vrátil domů za svou ženou. Dověděl se o jejím nápadu a sbírce peněz, což pro něho byla neskutečně emotivní životní chvíle. A pak se schválně podíval na TIGSource, že si přečte nějaké články a komentáře, aby následně zjistil, že si tam spousta lidí přála, ať „chcípne“. Dneska se takovýmto lidem směje, ale tenkrát ho to dost sebralo. Za jistých okolností neškodná slova mohou mít za jiných jistých okolností naprosto zdrcující účinek. Snad všichni jsme si takovou věc alespoň jedenkrát v životě prožili – není to nic pěkného, ale život jde dál. A pokud jde o internetovou verbež, známou pod označením trollové, tak k té snad jenom dva odkazy: jeden od Edmunda a druhý od Kevina Smithe.

A co že teď Edmund McMillen chystá? S největší pravděpodobností by to měl být roguelike. Pyšní se, že to bude „nejhezčí hra, jakou dosud udělal“ a význam slova „nejhezčí“ v tomto případě znamená: ne až tak hardcore s pohodovým herním tématem. Těšme se!

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

  • Double Fine Adventure je staromilským adventurním projektem vyvíjeným videoherními veterány Timem Schaferem a Ronem Gilbertem! Tato hra je už teď výjimečná tím, že se na jejím vývoji podílí samotní hráči, a to finální částkou: 3 336 371 dolarů.
  • České studio Warhorse, v čele s Danem Vávrou, oznámilo vývoj husitského RPG na CryEngine 3; snad se tedy dočkáme otevřených velkolepých bitev.
  • Akční arkádová simulace Take On Helicopters od Bohemia Interactive se dočkala stažitelného přídavku s podtitulem Hinds. A o kečup prý nouze nebude.
  • Konec roku nám společně s koncem mayského kalendáře přinese vítaný Reset – „kooperativní střílečku pro jednoho hráče“. Říkáte si: „Cože?“ Tak snad to nebude klouzat.
  • Partička nadšenců do modifikací natočila sedmiminutový film obří bitvy v Creation enginu (The Elder Scrolls V: Skyrim).
  • Bitvy táhnoucí se přes 150 km2 se virtuálně staly realitou. A oknem do takové reality se 23. února stala Wargame: European Escalation.
  • Asijští nezávislí tvůrci z Qooc Soft nám letos na jaře nadělí chodičko-mlátičku (jak tomu vždy rád s oblibou říkám) Kung Fu Strike: The Warrior's Rise. Kdo si pamatuje staré automatovky, ten je v obraze.
  • A zpátky k Double Fine Adventure, Timu Schaferovi a Ronu Gilbertovi! Martin Bach sepsal pěkný článek o novém fenoménu značky Kickstarter aneb posílejte vývojářům-veteránům miliony a možná bude i nový Planescape: Torment!
  • Osobně doufám, že jste rok 2011 propařili s největší parádou. Pokud ne nebo máte pocit, že dobré tituly se vám v minulém roce vyhýbaly, pak si přečtěte souhrn toho nejlepšího, co se dá hrát.
  • Testovali jste Legend of Grimrock? Podělte se o dojmy, jaké ve vás hra zanechala.
  • Nahoněné Liberty City v modu iCEnhancer od Hayssama Keilanyho pro Grand Theft Auto IV se dočkalo verze 2.
  • Voko bere.“ Přesně tolik stojí na mobilní platformy česká logická hra Rune Legend.
  • Cliff Harris, tvůrce skvělé strategie Gratuitous Space Battles, chystá snad ještě ambicióznější pokračování Gratuitous Tank Battles.
  • Post-apokalyptická Ravaged od akcí ostřílených tvůrců bude stejně jako Battlefield 3 spíše týmovým rasením pro více hráčů.
  • Co byste řekli tomu, kdyby někdy vyšli Psychonauts 2? Máme Schafera, máme Perssona, máme Kickstarter – tak co tomu brání?
  • V brzkých měsících se těšme na spuštění bety střílečkové ShootMania Storm. O co půjde? Vemte si koncept TrackManie a hoďte si ho do žánru FPS.
  • A opět Tim Schafer a Double Fine Adventure. Tentokrát: jak se dělá pořádný vývojářský deníček. V tomto díle se dovíme, že vyvíjená adventura bude v takzvaném EFIGSu – jazyku podobném Esperantu, s nímž se však do budoucna celosvětově skutečně počítá.
  • Shank 2 není promarněným pokračováním – alespoň podle Tomáše Marného: „...krvavá akce, která udělá radost fanouškům jedničky i nováčkům.
  • Rádi svými hrami otevíráte oči světu? Pak se přihlaste do vývojářské soutěže Otevřete oči hrou, zpracujte námět ekologické/sociální tematiky a vyhrajte hlavní cenu v hodnotě nad 100 000 korun.
  • Fenomén Tima Schafera Double Fine Adventure se probojoval i do našeho podcastu Fight Club, s pořadovým číslem 66.
  • Pokud jste minuli myší Rozcestník, podívejte támhle – díváte se přímo na něj.
  • Budou ti, co milovali Penumbru, milovat také Prasata?
  • Že by si Microsoft vzal konečně k srdci spílání nad „přehledností“ řazení a vyhledávání nezávislých titulů na Xbox Live Indie Games?
  • Retro City Rampage – velmi ctižádostivý nezávislý projekt, kříženec snad všech popkulturních odkazů (s na první pohled nejpatrnějším: GTA) se připomíná dalším videem.
  • Jagged Alliance: Back in Action je podle Andreje Švagra „velmi dobrá“ hra.
  • Dva bývalí zaměstnanci Electronic Arts se trhli a založili vlastní studio PixelFoundry. Momentálně dělají na vesmírné strategii BlackSpace.
  • Aleš Smutný zhodnotil obrazově velmi originální plošinovku Scarygirl: „Nevyrazí vám dech, ale pokud máte rádi tenhle žánr nebo neobvyklé hrdin(k)y, na nějakou chvíli vás zabaví.
  • Amnesia: A Machine For Pigs od tvůrců původní Amnesia či série Penumbra bude vyvíjena s pomocí kluků, již se předvedli se samostatnou předělávkou Dear Esther. Sice se „Stroj na prasata“ bude odehrávat v roce 1889, ale jak to bude dál?
  • Přemýšleli jste někdy nad tím, že byste v žánru RPG projednou nehráli za svalnaté a magií pulzující hrdiny, nýbrž za obchodníky, jimž nebojácní dobrodruzi prodávají své těžce vybojované zboží? Pokud ne, tak se nad tím zkuste zamyslet – nezávislé RPG Merchant je totiž na cestě.
  • Desura vypustila 1. března mezi hráče Deep Black: Reloaded – akční podmořskou sci-fi střílečku z třetího pohledu. A že se je na co dívat!
  • Žijící legenda Warren Spector přichází s myšlenkou zaznamenávání a archivování „videoherní historie“. Sepsat kroniku a naplnit ji nápady a postřehy dosud žijících videoherních tvůrců. Děje se tomu tak u jiných profesí, proč by tedy nemohlo u her?
  • Marná není ani Dear Esther, do níž se Tomáš Marný slastně ponořil.
  • Slyšeli/viděli jste Fight Club s pořadovým číslem 67 a hlavně s Markem Rosou a jeho vesmírným simulátorem Miner Wars 2081?
  • Geniální klavírní virtuóz Samuel Ascher-Weiss si pro nás v březnu přichystá živé chiptune album odkazující k videoherním legendám Nintendo Entertainment System.
  • 2. března vyšla česká sci-fi adventura J.U.L.I.A., jež je dostání jak v digitální distribuci, tak v krabicovém vydání; pokud žijete ve Velké Británii nebo v Irsku, můžete si hru koupit ve vašem tamním oblíbeném kamenném obchůdku.
  • Tvůrci krvavé plošinkové série Shank v létě vypustí další krvavou plošinovku. Mark of the Ninja bude nicméně větším tichošlápkem v temnějších konturách.
  • Double Fine Adventure (myslím, že po dnešku ten název nikdo nezapomene) se z původně plánovaného data vydání (letos v říjnu) přesouvá na „neurčito“. Proč? Protože nadšený zájem fanoušků.
  • Sta let se dožil stvořitel pinball automatů Steve Kordek.
  • Skvělou recenzí hry Crusader Kings II dal Aleš Smutný jasně najevo, že překonává svého předchůdce.
  • V létě by nás měla zchladit severská tahovka The Banner Saga, jež vzniká z per a štětců bývalých zaměstnanců BioWare. Me axe is bloody ready!
  • Pokud si chcete zpestřit hraní, začtěte se do nového románu Ready Player One – Hra začíná. V roce 2045 lidé unikají svým reálným životům do virtuálního světa MMO OASIS. Jedná se o dílo Ernesta Clina, který je známý scénářem ke snímku Fanoušci. Nesmutněte však, že by vás čtení nudilo – autor hojně odkazuje na klasické hry jako Black Tiger, Dungeons of Daggorath, Pac-Man či Zork. Možná nás v ne tak vzdálené budoucnosti překvapí Warner Bros. s filmovou verzí.
  • Mysterious Castle, taktické RPG klasického střihu, pro iOS, PC a Mac si nyní na Indievanii můžete pořídit za libovolný peníz. Pokud vás takto lákavá nabídka nepřesvědčila, vyzkoušejte demo.
  • Assassin’s Creed III bude v době americké války za nezávislost... ehm, není nezávislý jako nezávislý – tohle se sem dostalo omylem, pardón.
  • V prosinci si nenechte ujít multiplayerové free-to-play Hawken pro PC, PS3 a Xbox 360. Smutné ale je, že se možná bude platit za lepší zbraně.
  • Jste-li milovníky lítých bojů, středověké zbroje, dobývání hradů a máte-li věrného koně, již brzy přímo pro vás Paradox vydá kolekci všech tří her v sérii: Mount&Blade, Mount&Blade: Warband a Mount&Blade: With Fire and Sword.
  • Kouzelná 2D plošinovka Vessel od nezávislých tvůrců Strange Loop Games vám umožní coby vynálezci bojovat s vlastními oživlými výtvory. To vše za pouhých 13 euro! Je to moc? Zapařte si demo a pak sami uvidíte, jestli to za tu cenu stojí.
  • Tomáš Jung se k vám tradičně vrací se svým seriálem o modifikacích, tentokrát hlavně pro S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl.
  • Cesta je cíl a Journey je dle Petra Proška excelentním zážitkem.
  • A opět tu máme Paradox s další trojicí her. První je humorná a zároveň akční The Showdown Effect. Sranda pokračuje v zábavním parku Dungeonland, kde se tři hráči pokouší spolupracovat, zatímco ten čtvrtý se jim coby jejich nepřítel chechtá. A do třetice veškeré legrace tu máme vážnější kousek RTS RED Frontier ve formě takzvaného „competitive multiplayer“.
  • Peter Molyneux opouští po 15 letech Microsoft a Lionhead. Chce se soustředit na nezávislé projekty s firmou 22 Cans. Avšak i nadále se bude jako tvůrčí konzultant podílet na vývoji hry Fable: The Journey.
  • Infinity Blade: Dungeons spoléhá na hardware nového iPadu a také na funkční kameru ve stylu Diablo či Torchlight.
  • Na 14. ročníku Independent Games Festival získala ocenění za nejlepší hudbu ryze přírodní adventura Botanicula z dílny českého studia Amanita Design. Kdo by nechtěl s pěti podivnými kámoši zachraňovat poslední semínko? (A ne, zhulený nejsem.)
  • Je libo další středověké řeže v podobném či lépe řečeno drsnějším ladění jako Mount&Blade? V tom případě je tu pro vás opět Paradox ve spolupráci se studiem Fatshark – War of the Roses rozhodně nesmí zklamat!
  • Petera Molyneuxe k smrti nudí zasraně zkostnatělé ovládání videoher. Já jsem pro, Petře, tak předveď, jak se to má tedy dělat!
  • Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecky underground, cokoliv. Pak se je nestyďte napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

    Nejnovější články