Průlet světem modifikací - ještě něco pro S.T.A.L.K.E.R.y
zdroj: tisková zpráva

Průlet světem modifikací - ještě něco pro S.T.A.L.K.E.R.y

3. 3. 2012 16:00 | Téma | autor: Tomáš Jung |

Na S.T.A.L.K.E.R.a jsem vždy rád používal modifikace. Neustále totiž byly napřed před oficiálními opravami a navíc hru dodělávaly tak, jak si přála většina hráčů, včetně mě. Mrkneme se na jednu takovou modifikační libůstu a pár střelených úprav.

Misery (stáhnout zde)

Modifikace S.T.A.L.K.E.R. začaly drobnostmi typu spací pytel, který umožnil kdekoli zalehnout, nové modely zbraní či zvuky. Časem modeři přitvrdili a objevily se mohutné addony s novými příběhy, například Priboi Story. Oblíbil jsem si legendu i AtmosFear upravující počasí a nadchnul mě STALKER Complete, který vyždímal grafickou kartu do poslední kapky a udělal Zónu zrůdně krásnou i realistickou.

Nedávno jsem objevil informaci o úpravě S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat s názvem Misery. Cítím, že to bude šlágr, ale právě v tento moment to nemohu potvrdit. Napsal jsme úvod k článku, v němž chci Misery probrat a rozhodně nemám chuť ho zahubit tlačítkem delete. Takže vy teď tady máte jakousi pisatelskou reality show, kde se postupně při hraní budu prokousávat k hodnocení modifikace Misery a uvidím, jestli mělo smysl tohle psát. Jdeme na to.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Neděle, 10:15

Instaluji, zaujala mě nutnost zvolit si třídu válečníka, za jakou hru půjdu. Každá má své výhody i počáteční výzbroj. Místo snipera a průzkumníka přeci jenom sahám po univerzálnějším assaultovi. Hodně dobře také zní a vypadá rozšíření úhlu viditelnosti (FOV) až na 95. Dávám 90.

Neděle, 12.05

První kroky v Zóně mám za sebou, rozšíření výhledu má významný vliv na působivost scény. Je to nějaký ten pátek, co jsem původní hru dohrál, skoro jsem zapomněl, jak je Zóna krásná, jak z ní běhá mráz po zádech. Tentokrát za tím stojí především tahle modifikace. Třeba zvuky, nejen výstřelů, ale všeho okolo vás, podivná hučení, štěkot slepých psů, chrochtání zmutovaných prasat a slintání Snorků, ožírajících mrtvoly. Málem bych zapomněl, ten pitomej Snork mě sejmul jedním škrábnutím, o větší obtížnosti tedy autoři nekecali. Na druhou stranu je sakra znát, že i moje bouchačky mají silnější účinnost.

Neděle, 12.30

Grafika je jako víno, nádhera. Detailní textury v okolí, v dálce se rýsují obrysy elektrárny a na zbraně je radost pohledět. Všechno je více nasvícené a působivější.

Neděle, 13.15

V reálném světě jsem prošvihl oběd, byla svíčková ze srnčího. Škoda, teď abych se virtuálně najedl ve Skadovsku, snad má aspoň nějakou prašivou konzervu. Jídla už není v Zóně tolik, jako kdysi. Zjistil jsem, že Fousáč rozšířil svůj sortiment - v nabídce má porno-časopis, prý mě ochrání před PSI energii. Žiji v Zóně, a i když příběh znám, nějak nemám chuť přestat. Nové detaily mě baví.

Neděle, 14.00

Unesu toho na zádech sakra málo, obchodníci už nechtějí vzít zbraně ve špatném stavu, za artefakty dostávám oproti původní hře almužny, mrtvoly toho u sebe také nemají moc ...trpím, ale jsem spokojený, vždy jsem chtěl mít Zónu takto drsnou. Ani radar, můj dávný přítel, neukazuje nástrahy a mutanty jako dříve, musím být více ostražitý. Stydím se napsat, že mě sejmulo hloupé prase.

Neděle, 16.00

Modifikace mě chytla, sice mě přestřelky přivádějí svou obtížností k šílenství, mnohdy se musím spolehnout jen na nůž, protože náboj má cenu hroudy zlata, ale i tak se těším na nový upgrade mojí zbraně, je tady zásadně více možností i hromada unikátních zbraní, ale kde na ně vzít peníze...abych nezapomněl, kompletní výpis změn, jenž mód přinesl, najdete tady.

Neděle, 16.20

Přestaňte mě otravovat se zápisky. Sbohem, mizím v Zóně.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Divné věci...

To se nám pěkně sešly dvě hodně divné modifikace. Po Elevator, který vládne lidskou zvědavostí je tu i bizarní drak do Skyrimu.

Elevator: Source (stáhnout zde)

Tento mod nemá žádný cíl, nemusíte nic zdolávat, krájet ani střílet. Jen nastoupíte do výtahu, který vás pokaždé zaveze na nějaké místo, otevřou se dveře a vy koukáte na ulítlé panorama. Ven většinou nemůžete, jen zíráte, jak se za dveřmi výtahu prohání Tyranosaurus, poskakují kreslené postavičky nebo všechno z místnosti mizí do temnoty vesmíru. Občas nějaký pasažér přistoupí, a buďte si jisti, že to nebude nikdo normální.

Je to vážně peklo, nechápu jak mě to tak mohlo bavit, vždyť jsem byl zavřený ve výtahu a občas jen někam nakouknul. Ale ta lidská zvědavost si mě dokonale podmanila. A jelikož je sdílená radost větší, Elevator: Source nehrajte sami! Založte svůj server nebo se k někomu připojte. Nehodláte-li modifikaci vůbec hrát (potřebujete nejen Half-Life 2, ale i Garrys Mod), alespoň se podívejte na video.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pony Dragon (stáhnout zde)

Dav lidí čeká na hrozného draka, všichni jsou vyděšení, protože někdo z nich musí zemřít, musí se obětovat drakovi. Náhle drak přilétá, lidé na obrazovce křičí hrůzou, ale vy se smějete. Ne, nejste bezcitná zrůda, jen jste si nainstalovali modifikaci, která proměnila draka na létajícího My Little Pony. Žádná jiná úprava nedeklasuje TES V: Skyrim více než tohle! A k tomu to ozvučení!! Kristova noho, ruko i hlavo, tohle byl extra kravský nápad. Zaručeně horší než tenhle. Mrkněte na video.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

O modech telegraficky

Niko jako Terminátor: Kráčíte si ulicí, jste strojem na destrukci, město patří vám. Aby ne! Ušmudlaný Niko se proměnil v Terminátora. Mod najdete zde.

Dračí Monopoly: Skyrim zmodifikovaný do deskovky? Nebo deskovka zmodifikovaná do Skyrimu? To je jedno, zkrátka povedené Monopoly včetně stažitelných karet a mincí.

Fallout jak měl být: Mody jsou většinou dílem nadšenců, tenhle je však přímo od profíka. J. E. Sawyer pracoval jako vedoucí projektu Fallout: New Vegas. Pro svou potřebu, a nakonec i pro naši, vytvořil modifikaci hry a doplnil vše, co se mu oficiálně nepovedlo protlačit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články