Po dvou letech pre-produkce dnes Codemasters oficiálně představili svůj titul Operation Flashpoint 2 - přímého nástupce úspěšné vojenské akce od českých Bohemia Interactive (s těmi se kdysi nerozešli v dobrém, ale vlastní práva na tuto silnou značku, takže pokračování od původních tvůrců, dosud přezdívané GAME 2, musí nést nějaký jiný název - více v našem preview z r.2005). Ale pojďme k aktuálnímu dění - Codemasters na tuto novou hru vyčlenili (dosud údajně nejpočetnější) interní tým vlastních vývojářů, kteří používají FPS variantu své middleware technologie NEON, na níž jinak běží závody Colin McRae DIRT. Vše doprovodili působivým obrázkem (Update označeným jako render na novinářském serveru výrobce)...

...snažíce se podpořit svá silná slova z tiskové zprávy, že Operation Flashpoint 2 a) redefinuje žánr, který v roce 2001 sám vytvořil; b) nabídne při velkém množství vojenských operací realističtější a intenzivnější hratelnost než kdykoli předtím; c) se bude odehrávat v maximálně realisticky vymodelovaných a rozlehlých scenériích. Součástí hry, která bude stavět na principech originálu - tzn. nechá vás opět působit na celém bojišti ve všech možných prostředcích, díky čemuž se nazývá totálním simulátorem - bude i multiplayer.
Operation Flashpoint 2 ohlásili Codemasters neurčitě na rok 2008 pro platformy PC, X360 a PS3. Více informací se máme dozvědět v létě, i z (prozatím prázdné) homepage. Proč si dávají s OFP2 tak načas, odůvodnil nedávno Rich Tysoe ve fóru slovy, že se jedná o jejich vlajkovou hru, na níž si musí dát skutečně záležet a nevypustí ji dříve, než bude pořádně připravena - jednak kvůli sobě, i vzhledem k velikosti Flashpoint komunity. K novému enginu Bohemia Interactive pro GAME 2 pochopitelně Codemasters nemají přístup a prý je vůbec nezajímá, neboť "jsou dokonale schopni vytvořit nástupce sami a disponují značným talentem".