zdroj:
tisková zpráva
Podle nejnovějšího preview z PC Gameru už RPG Dragon Age 2 nebude obsahovat sofistikovaný systém svého předchůdce, založený na sympatiích, které k vám chovají ostatní členové party. V praxi to znamená, že zatímco dříve některá vaše rozhodnutí vyústily v odchod některých klíčových spolubojovníků, ve druhém díle si s ničím podobným nebudete muset dělat hlavu. Ostatní postavy se sice uvnitř týmu stanou jakýmisi vašimi "rivaly" a občas si neodpustí peprnou poznámku, ale ani kvůli sebevážnějšímu rozhodnutí vás neopustí.
Jak na diskusních fórech upozorňují fanoušci hry, jde o krok ne nutně k lepšímu. V prvním díle díky tomuto principu vznikaly zajímavé vyhrocené situace a leckdo si třeba netroufl tlačit svojí vlastní "agendu" za cenu toho, že by přišel o společnost Morrigan. Navíc ne vždy vám ostatní kladli překážky do cesty: co když měli pro své odmítavé postoje dobré důvody, které byste i vy měli zvážit? Scénáristé zase tímto způsobem mohli dát hráči najevo, že jeho rozhodnutí nemusí být nutně ta nejsprávnější; tudíž je velká otázka, zda se Dragon Age 2 adaptací zjednodušeného systému na bázi podobně nastaveného Mass Effectu zbytečně nepřipraví o důležitou součást hry. Co myslíte?