zdroj:
tisková zpráva
Bývalý šéfredaktor Levelu Martin Bach chce zlepšit povědomí o hrách u široké veřejnosti a otevřít debatu o řešení problémů našeho oboru. Vymyslel (resp. realizoval dlouhodobý nápad, který už tu pár lidí zkoušelo) a založil proto letos Asociaci herního průmyslu České a Slovenské republiky, která nemá daleko například k Asociaci cestovních kanceláří od známého Tomio Okamury. Nové občanské sdružení zahrnuje největší společnosti z řad importérů a distributorů podnikajících v tomto perspektivním odvětví zábavního průmyslu. V AHP působí od samotného počátku společnosti Sony, Conquest, EA Czech a Microsoft. Viceprezidentem AHP je Martin Bach. V roli prezidenta asociace, kde se budou sdružené firmy střídat, je v současnosti Ivan Bradáč, jinak obchodní ředitel PlayStation pro ČR/SK. Předáváme slovo tiskové zprávě:
-
Jedním z hlavních cílů AHP je zlepšit povědomí o videohrách mezi širokou veřejností a představit hry jako aktivní formu zábavy pro všechny věkové generace. „Zatímco na západ od našich hranic jsou, vedle filmů a hudby, považovány hry za plnohodnotnou součást kultury, u nás mají stále statut okrajové zábavy,“ říká viceprezident AHP a herní novinář Martin Bach. Součástí činnosti sdružení bude i aktivní osvěta v oblasti boje proti softwarovému pirátství, spolupráce s mezinárodními organizacemi, komunikace s politickou reprezentací nebo publikování studií a analýz. „Rozsáhlý servis chceme nabídnout i médiím, například v podobě nabídnutí kontaktů na odborníky v často diskutovaných oblastech závislosti na hrách nebo jejich škodlivosti,“ dodává Martin Bach.
Trh s počítačovými hrami a s hrami pro herní konzole vzrostl v České a Slovenské republice meziročně o 15,5 procenta. Vyplývá to z údajů o obratech firem působících na tuzemském trhu, které zveřejnila nově založená Asociace herního průmyslu ČR a SR. Souhrnná data o velikosti herního trhu u nás byla dlouhá léta nedostupná. Zatímco v roce 2008 činil obrat z prodejů her a herních konzolí 1,623 miliardy korun, v roce 2009 šlo již o 1,871 miliardy korun. Meziročním nárůstem o 15,5 procenta tak herní průmysl v ČR a SR překonal údaje hudebního průmyslu za stejné období a rychle dohání i filmový segment. Do výsledného čísla jsou započítány obraty realizované z prodeje her pro osobní počítače, herní konzole PlayStation 2, PlayStation 3, Wii a Xbox 360 a kapesní konzole DSi a PSP, stejně tak jako z prodeje samotných herních zařízení s výjimkou PC.