Z posledního auditu ABC ČR tento týden vyplynulo, že herní časopis Level zažil další pokles počtu prodaných kusů. Pořídilo si ho přesně 9160 lidí (z toho 6694 na českých stáncích a 2466 předplatitelů), což je o 700 méně než u předešlého čísla a o 4821 méně při meziročním srovnání. Jak tento výsledek komentoval jeho šéfredaktor Petr Poláček? "Co se týče prodejních výsledků za prosincové číslo Levelu (185), odpovídají dopředu stanovenému plánu na počet prodaných kusů při dané ceně 219,90 Kč." Sestupný trend zájmu o Level, podobně jako u většiny ostatních papírových magazínů, dokumentuje náš graf, čerpající z veřejně dostupných dat ABC ČR za roky 2008-2009:


Paradox? Ani ne, čísla časopisů vydaná před Vánoci běžně dosahují lepších výsledků oproti normálu, protože je pořizují příležitostní čtenáři nebo slouží jako dárky. Navíc to byla zrovna obálka s populárním Avatarem a lákavá plná hra Two Worlds. Skutečný vliv zvýšení ceny na prodeje proto ukáží až zimní měsíce. Před Vánoci se dařilo i Score, které nyní na svůj Twitter napsalo: "Redakce byla pochválena za skvělou prodejnost prosincového SCORE. I mediální krize má své světlé chvilky. Zásluha je to ale vaše, takže dík!"
A jak se tedy vyvíjí souboj dvou věčných rivalů? Score, jehož absence inovací a převratných změn se postupně stala jeho kladem, ani nezdražovalo či nesnížilo počet stran nebo kvalitu papíru (ten pořád "voní" stejně jako před X lety, ani vás při čtení vůbec nic nepřekvapí - ať už pozitivně nebo negativně), se prý daří dobře. Nedávno nepřímo uvedlo, že se prodává lépe a podle našich informací to v posledních měsících má být docela výrazný rozdíl oproti Levelu, který v lednu ještě mohlo znásobit obsažením ságy Baldurs Gate.

"Pokud by prodeje Score výrazně převyšovaly prodeje Levelu, asi by vydavatel Score s auditem neváhal, aby se tímto faktem mohl pochlubit," hodil Petr Poláček rukavici své poslední přeživší konkurenci.