Vyjádření Levelu k poklesu prodejnosti
zdroj: tisková zpráva

Vyjádření Levelu k poklesu prodejnosti

18. 2. 2010 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Petr Poláček objasnil, jestli mělo zdražení časopisu vliv na odbyt a reagoval na srovnávání se Score.

Z posledního auditu ABC ČR tento týden vyplynulo, že herní časopis Level zažil další pokles počtu prodaných kusů. Pořídilo si ho přesně 9160 lidí (z toho 6694 na českých stáncích a 2466 předplatitelů), což je o 700 méně než u předešlého čísla a o 4821 méně při meziročním srovnání. Jak tento výsledek komentoval jeho šéfredaktor Petr Poláček? "Co se týče prodejních výsledků za prosincové číslo Levelu (185), odpovídají dopředu stanovenému plánu na počet prodaných kusů při dané ceně 219,90 Kč." Sestupný trend zájmu o Level, podobně jako u většiny ostatních papírových magazínů, dokumentuje náš graf, čerpající z veřejně dostupných dat ABC ČR za roky 2008-2009:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jeden by aktuální propad v prosincových číslech Levelu přičítal prosincovému zdražení, což se samo nabízí jako hlavní důvod. Avšak pozor, tím to není. Jak vysvětluje Petr Poláček, onen pokles o 700 kusů na 9160 výtisků nastal ještě u posledního čísla za starou cenu, tzn. u toho vydaného 20.11.2009 s Borderlands na obálce: "Level vydává ročně 13 čísel. Druhé zdražení na současných 249,90 přišlo až ve vánočním (čili druhém prosincovém) čísle 186, jehož prodejní výsledky se přehouply k hranici 11000 ks, jak ukáže další měření ABC."

Paradox? Ani ne, čísla časopisů vydaná před Vánoci běžně dosahují lepších výsledků oproti normálu, protože je pořizují příležitostní čtenáři nebo slouží jako dárky. Navíc to byla zrovna obálka s populárním Avatarem a lákavá plná hra Two Worlds. Skutečný vliv zvýšení ceny na prodeje proto ukáží až zimní měsíce. Před Vánoci se dařilo i Score, které nyní na svůj Twitter napsalo: "Redakce byla pochválena za skvělou prodejnost prosincového SCORE. I mediální krize má své světlé chvilky. Zásluha je to ale vaše, takže dík!"

A jak se tedy vyvíjí souboj dvou věčných rivalů? Score, jehož absence inovací a převratných změn se postupně stala jeho kladem, ani nezdražovalo či nesnížilo počet stran nebo kvalitu papíru (ten pořád "voní" stejně jako před X lety, ani vás při čtení vůbec nic nepřekvapí - ať už pozitivně nebo negativně), se prý daří dobře. Nedávno nepřímo uvedlo, že se prodává lépe a podle našich informací to v posledních měsících má být docela výrazný rozdíl oproti Levelu, který v lednu ještě mohlo znásobit obsažením ságy Baldurs Gate.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na tyto polooficiální zvěsti nebo porovnávání čtenosti výzkumem Media Projekt (o něm zase až příště), reagoval šéf Levelu Petr Poláček asi jediným rozumným způsobem: "Dokud nebude možné srovnávat Score a Level podle přesně měřitelného kritéria, v tomto případě asi prodaného nákladu, tak nemá jakékoli srovnávání úspěšnosti žádnou cenu a vypovídací hodnotu. Kdo po podobném srovnání touží, musí se s žádostí o audit prodejů obrátit na vydavatele Score." Nezbývá s ním než souhlasit, na druhou stranu možná nevíte, že účast v podobném auditu stojí desítky tisíc korun. Malá vydavatelství typu Omega si ho mohou dovolit jen velmi těžko - zvlášť v současnosti, kdy mají inzerce čím dál méně.

"Pokud by prodeje Score výrazně převyšovaly prodeje Levelu, asi by vydavatel Score s auditem neváhal, aby se tímto faktem mohl pochlubit," hodil Petr Poláček rukavici své poslední přeživší konkurenci.
zdroj: vlastní, ABC ČR, Twitter

jd

Nejnovější články