zdroj:
tisková zpráva
Warren Spector, známá herní ikona stojící za uznávanými sériemi jako je Deus Ex či Thief, se v těchto dnech vyjádřila v tom smyslu, že definitivně končí sto hodin trvající hry (což stejně byla deviza hlavně RPG žánru) - neboť hráči dospěli a mají spoustu dalších zájmů, nemluvě o povinnostech, takže na hraní mají stále méně času. Jinými slovy druhdy opovrhovaná a kritizovaná herní délka okolo 10 hodin je dle něj vhodně navrženým standardem. Osobně nejsem proti v případě, že to bude skutečně intenzivní herní prožitek, který si posléze budu moci zopakovat s odlišnou herní zkušeností, tedy aby daná hra i po dohrání měla co nabídnout pro případné opakování. Což je trochu problém, koneckonců samotný Spector přiznává, že na světě je všehovšudy pár desítek lidí, co jsou dostatečně kreativní a dokážou bourat, resp. dále posouvat zažité hranice, zkrátka jsou výjimeční. Přičemž tohle bude v budoucnu stále více potřeba.
Mark Meyers z Disney Interactive, pod jehož křídly Spector nově funguje, připomíná, jak moc se herní průmysl změnil. V osmdesátých letech minulého století stačil devítičlenný tým, za časů PS2 se však počet lidí pro vývoj zvýšil na čtyřicet a nyní, v éře PS3 a X360, je to ještě dvakrát tolik. Nemluvě o enormních nákladech, hry dnes totiž stojí několik desítek milionů amerických dolarů. Meyers si myslí, že budoucnost je v digitální distribuci, ve hrách, co si budete moci stáhnout, a v epizodickém obsahu, potažmo online hraní. Online je konečně aspekt, který diferencoval současné konzolové platformy od těch předešlých (nepočítaje grafiku samozřejmě) a definoval nová pravidla.
Sluší se na závěr připomenout, že zdejší slova se logicky vážou k vývoji softwaru právě pro X360 a PS3 a že pokud vám výše naznačená rovnice o starších hráčích a méně času na hraní nesedí s tím, že se tady najde velké procento teenagerů, stále platí, že jejich zájem tímhle směrem je tříštěn dalšími možnostmi pro vyžití. A úplně naposled, největší procentuální zastoupení uvedené věkové kategorie připadá stejně na PC, jsou to totiž konzole, na kterých si dnes hrají především "dospělí".
22. 6. 2008 10:10 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
S takovým GTA IV, které do úplného závěru dohraje jen minimum lidí, bude konec, říká designér Deus Ex.
zdroj: Gamasutra