zdroj:
tisková zpráva
Jak asi víte, toto známé americké vývojářské studio, založené v polovině devadesátých let minulého století a v roce 2001 odkoupené Microsoftem, definitivně končí svou činnost. Ovšem tenhle konec dá vzniknout minimálně dvěma novým studiím, kde se jedno hodlá věnovat hrám pro iPhone a to druhé… kdo ví, třeba se vrátí k nevyužitým herním konceptům z minulosti. Ensemble sice mají mnozí zaškatulkované co tvůrce úspěšné Age of Empires série, jež rozprodala na 20 milionů kopií, nicméně v archívech jejich nikdy nevydaných her spočívají i žánrově zcela odlišné nápady. A ideje.
Byl tu projekt inspirovaný slovutným Diablem s názvem Nova. Pak pirátské dobrodružství odehrávající se v nekonečných prostorách vesmíru. Fantasy RPG Sorcerer. Plošinovka ve stylu známých eskapád Ratcheta s Clankem nazvaná Bam. Tombraiderovka jménem Agent, v grafickém stylu a prostředí inspirovaném The Incredibles, která se tvářila býti velmi originálním pokusem. A v neposledku RTS Phoenix, kde proti sobě bojovali obyvatelé Země a Marsu. RTS, která se v průběhu času postupně měnila, až se z ní stal výrazně jiný produkt - Halo Wars. Brzy vycházející xboxová strategie, která je posledním dílem od lidí z Ensemble Studios.
Je trochu paradoxní, že v dnešní době, kdy končí mnoho neúspěšných vývojářů, se mezi nimi ocitají také lidé, kteří za sebou mají tak skvělé výsledky. A byli v plných přípravách na slibném MMO z Halo univerza, na kterém započaly práce de facto už na konci devadesátých let minulého století, brzy po vydání legendární Ultima Online. Ale jak bylo řečeno - třeba se v dohledné době dočkáme jejich dalšího herního vzepětí, byť pod zcela jinou hlavičkou.
5. 2. 2009 17:17 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Vyjma Halo MMO zamýšleli tvůrci Age of Empires odbočit i do dalších žánrů, např. s tombraiderovkou ve stylu The Incredibles.
zdroj: Gamasutra