zdroj:
tisková zpráva
číslo SCORE, které předplatitelé vylovili ze schránek už koncem minulého týdne a ihned je musela praštit do očí Lara Croft na obálce. První dáma počítačových her se totiž příští rok vrátí v akci Tomb Raider Legend, kterou opět o kousek odhalí dojmy z vlastního hraní (viz ochutnávka níže). Neméně prostoru v rubrice ZOOM okupuje česká vojenská akce Armed Assault, o které se dočtete nové informace přímo od pramene (jeden z externistů časopisu, Viktor Bocan, je zároveň vedoucím projektu zaměstnaným v Bohemia Interactive Studiu), ač nejsou kvůli podobnému článku v aktuálním LEVELu exkluzivní, jak původně měly být, i když přináší více čerstvých obrázků a video. Ale tím hlavním důvodem, proč mnozí z vás sáhnou po dvou stovkách do peněženky, se jistě stane přiložení výborné simulace nájemného vraha Hitman 2: Silent Assasin (90%, 2002) s neoficiální lokalizací formou titulků.
-
Už dříve jsme měli příležitost podívat se na některé segmenty Tomb Raider: Legend, ale teprve nyní jsme si mohli některé sami zahrát. Třeba ten v Peru, který začíná příjezdem Lary do malé vesnice. Hlavní hrdinka tu hledá místo vykopávek, které známe z jednoho z jejích předchozích dobrodružství. Vesnice působí velmi věrně – kolem polorozpadlých chatrčí a zaprášené silnice se dostanete až na malé náměstí, kde se má Lara setkat se svým starým známým. Po krátké videosekvenci Laru napadne hrstka banditů, kteří zjevně nehledají žádné odpovědi na své otázky a rovnou střílejí. Hned jsme tedy mohli zhodnotit, jak do nových plánů Crystal Dynamics zapadl střelecký souboj. Zdá se, že tuhle část zvládli bez problému! Lara tasí své dvě pistole a po obrazovce začne létat s elegancí baletky na prknech Národního divadla. A se samozřejmostí sobě vlastní k tomu navíc rozdává smrt.
Nepřátelé nejsou tak hloupí, že byste je brali jako samozřejmou potravu pro své Desert Eagely, díky nové funkci zaměřování se ale můžete snadno soustředit na jednoho nepřítele a postupně je bez velkého otálení zlikvidovat. V Legend bude střílení poměrně dost, ale rozhodně ne tolik jako v posledních dílech hry. Tvůrci odhadují podíl „dobrodružství“ a „střílení“ na 7:3. To však rozhodně neznamená, že je ve hře akce zcela potlačená – většinu nepřátel tvoří lidé a Lara jako hubitelka ohrožených zdrojů navždy mizí v propadlišti dějin. Kromě svých klasických pistolí se Lara dostane k dalším sedmi zbraním včetně brokovnice, útočné pušky, samopalů, RPG a granátometu. Veškeré vybavení je vidět na její postavě, takže si snadno udržíte přehled o počtu granátů. Stačí se mrknut pod batoh, kde je má připevněné. Vidíte tři kousky? Ano, to souhlasí... [více ve SCORE 143]