Příští Resident Evil se má vrátit ke kořenům
zdroj: Archiv

Příští Resident Evil se má vrátit ke kořenům

15. 8. 2013 19:40 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Na první i druhý pohled vypadal nápad na Resident Evil 6 vcelku logicky - vstoupit pošesté do stejné řeky a čekat, že se hráči budou bát stejně jako kdysi, to si říkalo o neúspěch. Capcom tak zavelel ke změně žánru, vstříc akci a příběhu. Ačkoliv se našli lidé, kteří to ocenili, výsledek nezaujal úplně každého. Jmenovitě má Resident Evil 6 na Metacritic hodnocení kolem 70 % od kritiky a méně než 50 % od hráčů samotných. Ačkoliv se hry prodalo solidních 5 milionů kusů, marketér Capcomu Michael Pattison sdělil, že příští díl série se znovu zaměří na survival horor a vrátí se tak ke kořenům.

"Je zjevné, že jsme viděli reakci zákazníků a rozhodli jsme se na ní odpovědět," sdělil Pattison pro MCV, "Přišli jsme s několika skvělými prvky, celkově však hra působila jako byla přílišný mišmaš, a na hodnocení to bylo poznat. Nemohli jsme to ignorovat, museli jsme si to vzít k srdci a vzít to v potaz při návrhu dalšího dílu Resident Evil."

Pattison specificky dodal, že Resident Evil 6 nejspíše nabídl "příliš mnoho obsahu" a byl "nafouknutý". Připustil i víc než vlažnou reakci na změnu žánru. A jako správný PR agent slíbil brzkou nápravu, dokonce naznačil čím se studio inspiruje. "O přemíře zombies a postapokalyptického survival hororu se toho napovídalo už mnoho. Přesto se jim stále skvěle daří. The Last of Us ukázala, že při změně provedení jde o něco, co zákazníci stále chtějí. Stejně tak Tomb Raider (...). To podle mě dokazuje, že pro (survival horor) stále existuje nemalý trh."

Budiž, Pattison však zapomněl dodat, že The Last of Us je spíše dekonstrukcí zaběhnutého žánru, ne jeho rekonstrukcí. Důkazem je i zaměření The Last of Us spíše na analýzu chování jedince v rozvrácené společnosti než prvoplánové potkávání potvor. Na dekonstrukce přitom mnohdy přichází čas krátce před definitivním úpadkem daného žánru (ve smyslu cesty ze slávy, nikoliv úplného vyhynutí).

A je dobrou otázkou, jestli by Capcom dokázal v enormně propleteném světě Resident Evil podstoupit úspěšnou obrodu žánru, aniž by dále popíral sám sebe. Ostatně takové kovbojské filmy, přepálené akčňáky 80. let nebo i kdysi majoritně dostupné akční střílečky zasazené do pekla, by o proměně nálad zákazníků mohly dlouze vyprávět.

Žánry sice v jisté obměně mohou přežívat velmi dlouho, než se zase vrátí v plné polní na výsluní, ani jim se však nevyhýbá pravidlo o utrženém oušku.

Nejnovější články