NVIDIA vidí budoucnost PC v konverzích z konzolí
zdroj: tisková zpráva

NVIDIA vidí budoucnost PC v konverzích z konzolí

12. 6. 2008 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nesnášíte, když jste ve skluzu a doháníte zpoždění? Musíte si na to zvyknout, otočila najednou NVIDIA. + KOMENTÁŘ

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nesnášíte, když jste ve skluzu a pořád jen doháníte nějaké zpoždění? Nebo když se o něco s někým musíte dělit a nést toho důsledky? Na obojí si budete muset zvyknout, alespoň pokud jste kovaní PCčkáři. Nepřímo to včera prohlásil viceprezident NVIDIE, Roy Taylor, když uznal, že hodnota konzolí, resp. pravděpodobnost úspěchu na konzolích je taková, že nikdo [z velkých firem s AAA projekty] už v budoucnu nebude vyrábět hry určené výhradně pro PC. Podle něj se všichni musí smířit s těmito fakty a vývojářské firmy by byly blázny, pokud by konzole ignorovaly. Taylor upozorňuje, že většina PC hráčů [alespoň v zahraničí] stejnak vlastní i nějakou konzoli.

NVIDIA už nyní nespatřuje v konzolích nebezpečí pro existenci hraní na PC ani se o něj nestrachuje, kvůli čemuž začátkem roku spoluzaložila alianci pro záchranu PC her. Naopak, NVIDIA najednou začala být nadšena ze současné situace, kdy vývoj obvykle probíhá na X360, PS3 i PC souběžně, načež verze pro osobní počítače vyjde s určitým odstupem ve vylepšené verzi. Poukázala přitom na provařené příklady s Gears of War nebo Assassins Creed, které na PC měly dodatečný obsah (nová epizoda / nové typy vedlejších misí) a staly se tak atraktivní i pro lidi, kteří je předtím hráli na konzolích. To je sice prima, ale koho ze skalních PCčkářů baví čekat ty měsíce nebo roky, když veškerý marketing (logicky) směřuje k uvedení konzolové verze a PC hra je pak chystána jakoby bokem nebo externím studiem?

Podle NVIDIE si máme zapsat za uši, že konzolová verze teď bude vždy základem her, z nějž dříve či později vznikne zdokonalená PC konverze. Roy Taylor tohle považuje za skvělou budoucnost pro PC hraní, které prý nikdy nezanikne díky rozšířenosti počítačů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kdo situaci sleduje dlouhodobě a čte mezi řádky, musel si všimnout, že NVIDIA trochu otočila. Zatímco před lety investovala obrovské peníze do PC-exkluzivních her a pořád ještě vkládá miliony dolarů do her zapojených v programu The Way It's Meant to be Played (naposledy třeba Age of Conan), nyní se zdá, že se její strategie poněkud upravila. Důvody pochopitelně veřejně nikdo neřekne, ale patrně to bude výsledek souhry tří skutečností a změn na trhu.

Jednak celkového oslabení konkurence AMD-ATI, která ji už neohrožuje tolik co dříve (program AMD GameReady nepočítáme) a tím pádem už není potřeba být tak aktivní. Dále všeobecně známý fakt, že největší vývojářské firmy cítí šanci na mnohem lukrativnější výdělek na PS3/X360 trhu a proto je pro NVIDII zajišťění nějaké očekávané hry exkluzivně na PC o něco obtížnější, ostatně jen sponzorování by dnes k výrobě takového AAA titulu nestačilo, resp. nevrátilo by se to nikomu ze zúčastněných stran.

S čímž bude asi souviset prozření NVIDIE po Crysis, na němž s Crytekem úzce spolupracovala a patřil mezi její vlajkové lodi. Sice kvůli němu mnoho lidí koncem loňského roku upgradovalo, ale jak víme, jeho odbyt nenaplnil vysoká, možná až přehnaná očekávání. Ne že by byl jeden milion za vánoční sezonu zlý, ale v době, kdy se největších hitů na obou konzolích dá prodat v prvním týdnu třeba 3 až 6 milionů, včetně nových značek, je pro maximálně vyhypované i nákladné tituly cokoli méně zklamáním. A o tom to celé je. Tento stav ale samozřejmě nebude trvat věčně a člověk nemusí být věštcem, aby mu došlo, že při přechodu na novou generaci konzolí v letech 2010-2012 a zestárnutí těch současných se zase politika NVIDIE i výrobců her určitě nějak změní...

zdroj: EuroGamer, vlastní

jd

Nejnovější články