Nezávislý rozcestník – kolem a kolem je to pěkný myšmaš
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – kolem a kolem je to pěkný myšmaš

19. 2. 2012 10:26 | Téma | autor: Marek Král |

Dnes zamíříme na orbitu a podíváme se, jak se střílí šmejd z vesmíru. Nebo se můžeme podívat, jak to vypadá, když se zkříží MinecraftCall of Duty. Nebo… nám tu jedna šipka ukazuje do budoucnosti, jak bude vypadat matička Země a jak si na jejím průmyslově zhuntovaném povrchu budeme poskakovat jako kamzíci. Taky se můžeme podívat, jak vypadají myší mušketýři, již tak rádi krmí své věrné koně žáby. A Mario a Luigi? Ti se dali na automechaniku.

Na orbitě nabiju tě

Původně střílečka pro Xbox Live Indie Games si to už pěkně sviští k majitelům PC. Orbitron: Revolution od Firebase Industries, kdo neví, je takzvaná „orbitální střílečka“, v níž se s raketkou netradičně létá kolem dokola – po orbitě. Stíhací obranná síla má pak pochopitelně za úkol sestřelit všechno, co se venku hýbe, a nenechat se při tom ani trochu škrábnout. Orbitron: Revolution navíc hráči dává možnost změny směru letu a následné střelby, což je věc naprosto nezbytná pro přežití pilota v pozdějších misích, kdy se zapojí manévrování před nepřáteli a taktizování, jak je nejrychleji a nejúčinněji sejmout.

Verze pro osobní počítače bude náležitě odladěná a dotažená. Tvůrci slibují samozřejmost v podobě plného HD zobrazení (žádný odbytý port, žádný nepříjemný upscaling). Rovněž se navýší počet snímků za vteřinu z xboxových 30 na pcčkových 60. Grafická stylizace by měla být zachována i přes drobné úpravy textur, jež se také plánují vyladit. Kolem a kolem bychom se mohli dočkat velmi pečlivého převodu.

Otázkou zůstává, kdy k nám PC verze dosviští? Vývojáři zatím neohlásili žádné datum ani distribuční cesty, po kterých titul hráčům dopraví. Na svých stránkách však zájemce vybízejí, ať před tím, než si to budou bombardovat ve hře, e-maily bombardují právě ty distributory, od kterých by si hru chtěli nejraději stáhnout. Tak bombardujte.

zdroj: Archiv

Minecraft: volání do služby

Markus Persson, potažmo Zachary Barth, vyvolal Minecraftem nečekanou žánrovou explozi. Takřka pravidelně se dnes setkáváme s novými tituly stavícími na nápadném kostičkovém vizuálu, s mechanismy hráčova vlastního sebevyjádření skrze virtuální stavění. Fenomén jako Fík! Tvůrci titulu Brick-Force se nechali onou explozí také smést... a navrch přidali další nápady, jež masově letí.

Brick-Force se představuje jako „historicky první zábavná free-to-play sandbox střílečka napříč mobilními platformami“. To v překladu znamená, že bude hratelná přes chytré telefony, tablety, sociální sítě, přes internetové prohlížeče, a to kdykoliv a kdekoliv. Tvorbu map à la Minecraft propojuje střílením à la Call of Duty se vším, co odnepaměti k žánru multiplayerových stříleček patří (Capture the Flag a jiné stálice).

Ačkoliv hra nepřináší nic vyloženě svého... objevného, je z videa patrné, že to i tak bude prča. Prostřílet se v kostičkách budeme moct již letos na jaře; což bude i vzhledem k faktu spuštění uzavřené bety (28. února) velice, velice brzy. Ujme se pak namísto „vykosím tě“ výraz „nakrájím tě na kostičky“?

zdroj: Archiv

Volání divočiny

Kdo nesleduje jen nezávislé hry, ale poctivě i nezávislé týmy a jednotlivé tvůrce, ten jistě ví, že Hugh Osborne, jenž v minulosti dělal s Introversion (Uplink, Darwinia, DEFCON) a Beatnikama (Plain Sight), si v Londýně založil vlastní vývojářské studio za účelem tvorby projektů, jež jsou „zábavné, krásné a jež podněcují k zamyšlení“. Jeho Exeunt by mohl být přesně takovým.

Hra by se dala označit za „zvířecí Canabalt zezadu“. Na Zemi postihnuté průmyslovou pohromou se dělají dvě věci: mění se ve zvíře a žene se furt dopředu. Oproti Canabaltu, kde se podoba hlavního hrdiny nemění a kde se pouze navyšuje rychlost a tudíž i obtížnost, se v Exeuntu budeme muset proměňovat, abychom se snáze vypořádali s nahodilými překážkami. Takové hopsání impaly je pohoda jenom do chvíle, než ze země vyrostou obří stěny, o něž by se chudinka akorát tak rozplácla. Přepneme se tedy do pumy a hopsáme si stěnu od stěny jako perský princ. Pumou ani impalou výčet pochopitelně nekončí.

Na vyhopsanou post-apokalyptickou hru se zvířátky se těšme do třetího čtvrtletí tohoto roku, kdy by měla vyjít vyskočit a ukázat, jak moc se povedlo nápad zrealizovat.

zdroj: Archiv

Myšketýři

Prepare For Battle je roztomilým studentský projektem Anderse Scheie, na němž v minulém semestru usilovně pracoval. Tenhle norský kluk navrhl svět stvořený jak pro dětské oči – a taky pro všechny hráče, poněvadž, co si budeme nalhávat, milujeme-li hraní, jsme vlastně pořád děti. Jeho projekt není ani zdaleka dokončený (a hratelnou ukázku si mohou zkusit pouze majitelé Macintoshů), z několika předváděcích videí je však jasné, že Prepare For Battle by se měl dotáhnout a vydat, ať si ho může zahrát úplně každý.

Anders Schei na enginu Unreal 3 načrtává mikrosvět malých myší oblečených do uniforem starých batalionů, s mušketami na zádech a s osedlanými ropuchami coby svými válečnými „oři“. Je kouzelné, jak myší hrdina přijímá rozkazy od svého nadřízeného důstojníka a při tom nezapomíná na vojenskou morálku a salutování. Drobné detaily, jakých si v této hře dokážu představit spousty, by válečný dojem současných „drsných“ akcí poslaly okamžitě do kolen. Neokoukaná dětskost, rozkošnický vzhled a naprosto pohodová hudba dávají jasně najevo, že chytrých, „dětských“ her se dnes dělá žalostně málo. A takové filmy studia Pixar musí milovat snad úplně každý!

Prepare For Battle je zatím pouhý nástřel. Schei doufá, že až bude mít víc volného času (ideálně po škole), tak zpachtuje další nadšence a hru náležitě dokončí. Už aby to bylo – na tohle se těším jak malej.

zdroj: Archiv

Pixel artový Mario a Luigi

Super Mario Brothers znáte všichni. Znáte ale ty „druhý bráchy“? Chlapcům Thomasu Pasiekovi, Bjornu Hurrimu a Matthewovi Daveymu ukápla nostalgická slza při pomyšlení, že je tak žalostně málo 2D adventur. (Což je pravda, ale málokdo s tím něco skutečně dělá. Time Schafere, díky!) A jelikož jsou to kluci rovněž odkojení starým Mariem (a jeho méně povedeným bratrem), řekli si, proč to nedat dohromady a neudělat z toho intertextový melanž. Jak to bude vypadat?

Předně: The Other Brothers „povýšili“ z instalatérů na automechaniky. A taky se namísto vyskákané plošinovky připravme na adventurní žánr. „Ale nebojte,“ mrkají tvůrci na hráče znalé série Super Maria, „na běhání, skákání, sbírání i závody se samozřejmě dostane.“ Na jedné straně pixel artová stylizace odkazuje ke starému kultu, hození na platformy iOS však neúprosně bije do očí, že tahle hra vzniká tady a teď. Podrobnější informace zatím bohužel nejsou. Osobně doufám, že v budoucnu k oznámenému datu vydání přibude i skutečnost ohlášení hry pro PC.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Co se všechno odehrálo, zatímco jste hráli

  • Švédský Paradox se do nezávislých bleskovek dostal ze dvou tří důvodů: jednak jsou to vývojáři razící si vlastní cestu hardcore historických strategií, jež si zároveň sami vydávají, jednak také pomáhají vydávat nezávislé tituly (zdravíme TaleWorlds a jejich Mount&Blade!) a jednak k nedávnému vydání druhého dílu Crusader Kings (14. února) vypustili sérii hraných legračních upoutávek, jakých se dnes už moc nedělá. Jednu z nich vám do článku vložil Aleš Smutný, k ostatním se lze dostat přes odkazy v diskusi. A pokud jste ještě nezkusili návykové demo, v němž to středověké Evropě můžete natřít za Čechy, pak stahujte odtud.
  • Na Valentýna vyšlo také pokračování kultovní hry Jagged Alliance, s podtitulem Back in Action. Němečtí nezávislí vývojáři z bitComposer jsou stejně jako švédský Paradox frajeři – i oni nám totiž předkládají hratelné demo. Než se vám stáhne, můžete se na videu přesvědčit, že tvůrci navázali na druhý díl, v němž nepřátelské vojáky buď přímo vidíme nebo alespoň tušíme, kde jsou; válečná mlha z prvního dílu se tudíž nekoná. Kdo si hru zahrál, ten ať se v diskusi svěří, jak moc se mu líbí.
  • Quantum Conundrum je vyvíjená portalovka, vedená ostřílenými veterány z Airtight Games v čele s Kim Swift, jež v minulosti dělala právě pro Valve. Jak by hra mohla vypadat, napoví video. Vydání očekávejme někdy v první čtvrtině tohoto roku.
  • Cool videoherní pořad Re-Play nabídl rozhovor s Ondřejem „Duffatorem“ Dufkem, grafikem nezávislé adventury Kulivočko.
  • Že je Malukah nejlepším bardem Skyrimu, už nejspíš víte. Nebo ještě ne?
  • Měsíc březen staromódním pistolníkům nachystá rozšíření cyberpunkové (čtěte vynikající) smažby od východoevropských Flying Wild Hog, s o něco delším názvem Hard Reset: Extended Edition. Hra se předvede v exteriérech, s novými nepřáteli a 3+ hodinami starého poctivého střílení. K tomuto datadisku nebude potřeba původní hry.
  • Balíčky Humble Indie Bundle frčí i pro operační systém Android. V momentální nabídce jsou: EDGE, Osmos, Anomaly: Warzone Earth a po „odemčení“ pak World of Goo. Stav prodaných balíků v okamžiku psaní těchto řádků: 123 325 kusů. Akce končí 14. února, tak ji nepropásněte.
  • Stockholmští Fatshark vyvíjejí multiplayerovou War of the Roses (koneckonců, války růží byly i historicky takovou hrou o více hráčích) a za svou inspiraci zmiňují výtečný Mount&Blade a báječný Rune. Jenom videoherní negramota by nezpozorněl.
  • Co si tak připomenout dávné strategie z devadesátých let, úspěšně napodobující mechanismy druhé Duny? S takovým Dark Reign Redux, hrou převedenou z roku 1997 do oken prohlížečů, se to připomíná úplně samo.
  • Karel „Drda“ Vojtíšek si s nezávislým klenotem Cave Story+, jehož původní verze rozžehla plamen nezávislé herní tvorby, zavzpomínal na „staré dobré časy“ a rozhodně se za to nestydí!
  • A Tomáš Jung navazuje na své předchozí dva díly a dává tak tipy na povedené modifikace – tentokrát od Civilization IV přes Command & Conquer: Red Alert 3 po Napoleon: Total War.
  • Fatshark se rovněž chlubí upoutávkou na svou sci-fi diablovku Krater. Inspirace? Syndicate a X-COM.
  • Coffee Stain Studios, další kolegové ze Švédska, již vyvíjejí pokračování svého zdařilého titulu Sanctum. Druhý díl věžovky z prvního pohledu by měl být hotový v roce 2013 a přístupný jak pro PC, tak konzole.
  • Nezávislí vývojáři, již v minulosti pracovali na Empire Earth či Titan Quest, si pro nás chystají multiplayerovou mňamku v podobě druhého dílu Natural Selection. Znáte vůbec první díl?
  • Petr vás láká na mechwarriorskou akci Hawken, jež by se měla blýsknout magického 12. 12. 2012. V přiloženém videu si osvěžte, jaká že to bude vlastně pecka a nezapomeňte se při tom přihlásit do uzavřené bety.
  • Máte i vy nějaké nezávislé tipy? Jakékoliv: nedávno zakoupené indie hry, jež byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky „zapadlých“ nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký underground, cokoliv. Pak se je nestyďte napsat do diskuse. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte?

    Nejnovější články