BLACK SNOW | Chromatic Developments
V kůži informačního technika Johna Matsudy si hráč prožije dvouhodinový horor uvěznění ve výzkumné stanici Greenland, na níž coby poslední přeživší člen posádky Prometheus 1 čelí děsu z neznáma. Modifikace druhé epizody Half-Life 2, jež je ve své podstatě tvorbou jednoho člověka, umně dávkuje hororovou estetiku zvýrazněnou všudypřítomným zvukem, ať už vzdáleným boucháním kovu, hvízdáním větru nebo padáním sněhu, jež tak zdůrazňují pocity osamění a bezmoci, jež jsou o to silnější, co je hráč o zbraně a baterku slabší. Black Snow hráče připravuje na mnohem ctižádostivější projekt Canvas od stejného studia, na nějž láká nezávislé programátory ze všech zemí. Zn.: kříženec Portal a Amnesia.
DEADLOCK | The 5 bits Team
Hra vzešla ze soutěže 7DFPS, v níž měli tvůrci přesně týden na dokončení svých stříleček z prvního pohledu. Pětici francouzských vývojářů se to povedlo za pět dní. Na enginu Unity dali dohromady prototyp funkční jak pod Windows, Mac a Linux, tak pod ikonkou internetového prohlížeče. Titul inspirovaný sérií Portal však tvůrci rádi dotáhnou a díky financím od komunity přes službu Ulule by Deadlock mohl vyjít již v únoru 2013. Nezávislá akce táhne na drsné nepřátele, tronovskou architekturu, hopkání po plošinkách a na řešení hádanek za běhu.
NEW VISION | David Watts & spol.
22letý Brit David Watts vydal koncem listopadu letošního roku modifikaci původního Deus Ex New Vision ve verzi 1.5. Pamětníkům i mladým hráčům tak odevzdal pět let svého života, kdy láskyplně skládal nové ostré textury se spoustou dalších drobností. Verzí 1.5 navíc odstranil většinu chyb z prvního vydání New Vision. Gramotný hráč má teď o důvod víc instalovat 12 let starou klasiku a vychutnat si ji v moderním vydání na moderní mašině.
QUADRILATERAL COWBOY | Brendon Chung
Autor titulů Atom Zombie Smasher, Flotilla nebo Gravity Bone chystá estetiku cyberpunk 80. let, jež hráče donutí programovat a blíže se seznámit s běžnými pojmy jako hacking, syntax, fantazie. Quadrilateral Cowboy bude Chungovou první neprocedurální hrou, cyberpunk adventurou v duchu série Deus Ex a Dishonored, v nichž je cíl rovněž jasný, ale cest k němu hned několik. Brendon Chung, inspirován klasickými díly jako Neuromancer Williama Gibsona, Ghost in the Shell Masamune Shirowa, Snow Crash (Sníh) Neala Stephensona a špionážními filmy, vymýšlí pro hru vlastní miniaturní operační systém na způsob DOS/Linux, do něhož budou vzrušením virtuální hackers narychlo bušit příkazy, aby si odemykali pomyslné dveře. Že by šlo o vyslovený hardcore, alespoň zpočátku, se hráč bát nemusí, jak potvrdila Penny Arcade Expo v Seattlu, kde si hru osahali i programováním nepolíbení. Chung tak navazuje na svou předešlou tvorbu, kdy se s každým dalším projektem posouvá dál. A hráče chce tentokrát posunout směrem ke gramotnosti operačních systémů.
THE OFFICIAL | Tymon Zgainski
22letý student-vývojář z Univerzity v Edinburghu se již rok a půl mazlí s multiplatformovým titulem The Official. Skrze 3D engine 360, napsaný v Javascript, si do něj Tymon Zgainski promítá vzpomínky na sérii Myst a přidává dost vlastních otázek. Co je to moderní život, rutina, názor? Žijeme v krutém korporátním světě? Jaký smysl má život, náboženství? Proč jsou hypotéky zlo? Hráčovo uvěznění ve firemní kanceláři, v níž se následně začínají dít docela divné věci, by na ně mohlo v příštím roce schopně odpovědět.
DEMENTIUM II | Renegade Kid, Memetic Games & Digital Tribe Games
William Redmoor byl obviněn z vraždy své ženy i dcery. Byl odvlečen do blázince pro kriminálníky, kde byl nucen podstoupit operaci mozku. Od té chvíle je to pro Redmoora ještě horší: blázinec je plný vyšinutí, haluzí, krve a boje o přežití. Hráči s přenosnými Nintendo DS ví už pět let, jak to s ústřední postavou dopadne – hráči na Windows a Mac se to již také brzy doví. Dementium II zpracovává žánr horor z vlastních očí, s důrazem na boj zblízka a řešení hádanek. Autoři původního námětu ze studia Renegade Kid si nedávno od hororu dali pokoj a vydali vyletněnou a kritiky oblíbenou plošinovku Mutant Mudds.
ZAFEHOUSE: DIARIES | Screwfly Studios
Dvoučlenný tým z Melbourne narušil vzorec na dobrou hru z období zombie apokalypsy. Oproti zavedenému „jdi a všechny je vystřílej“ vsadil na mnohem osobnější vyprávění deníkovou formou. Ten zachycuje pětici nešťastlivců, jež se dala dohromady, aby apokalypsu Z snáze přežila. V Zafehouse: Diaries je psychologie postav klíčovou a pocit nebezpečí tu je konstantou. Hráč musí s partou pěti řešit ubývající zdroje, vypořádávat se s nečekanými zombies, tužit v partě vzájemné vztahy, ale doufat, že se nikdo z nich nečekaně nezvedne a neodejde, že se některá trojice nerozhádá do krve a pak se nevystřílí, že se ti dva do sebe nezamilují natolik, že zapomenou na okolní svět, jenž je pak na kost ohlodá. Zafehouse: Diaries je výzvou pro náročnější hráče stejně jako pro nadšené moddery.
DOORWAYS | Saibot Studios
Nic nebude takové, jak se na první pohled bude zdát. Jediné opravdové bude hráčův strach a nervy v kýblu. Doorways budou průchodem do říše hororu, v níž sice nebude nouze o hádanky, ale ani o nadpřirozeno, mučení a smrt. Adventurní horor z Argentiny slibuje víc než pohledný vizuál.
SHOOT MANY ROBOTS | Disasterpeace
Rich Vreeland alias Disasterpeace patří mezi ty skladatele, jejichž chiptune zní jinak: vyzrále, schopně, hudebně. A není se co divit, když pak přijde střelec-banjista na přebalu alba plného blues a rytmické tvrdé muziky. Shoot Many Robots je deskou stejnojmenného hitu od studia Demiurge, jež je proslavené svým portem Mass Effect na Windows.
DISHONORED - CHAPTER 1, 2, 3 | Psyop & ROKKAN
BioShock Infinite se zpozdí, DLC k Dishonored ještě není a nadšenci steampunk dystopických světů lační. A co tohle: tři takřka dvouminutové epizodky z průmyslového města Dunwall ručně fantasticky kreslené, na PC dodatečně dodělávané s podmanivým zvukovým podkresem. Úzká spolupráce tvůrců s Bethesda Softworks dala vzniknout skutečně jedinečným obrazovým dílům, jejichž styl se od toho herního sice liší, ale Dishonored to je.
Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.