Nejčtenější články týdne - Metro Exodus, prodej studia Warhorse a recenze

- Téma autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Pohled na seznam nejčtenějších článků uplynulého týdne je pravda trochu monotematický. V podstatě jde o čtyři recenze a jednu novinku. Tou přitom ani nemohlo být nic jiného než zpráva o odkoupení dosud nezávislého českého studia Warhorse. Z recenzí pak nepřekvapivě kralovalo očekávané Metro Exodus, následované Apex Legends, Sunless Skies a Genesis Alpha One.

Nejčtenější články týdne

• Sunless Skies – recenze Sunless Skies – recenze

Po dostatečně dlouhé době smutku, aby bylo naplněno dekórum, opouští Padlý Londýn svůj odevzdaný hrob omývaný přílivem Podmoře. V patách své zrádné královně se davy kolonistů vrhají do bran vesmírných rovin, aby započaly svůj nový život na obloze, ve Vysoké divočině. A vy s nimi. Námořníci už se nenosí, horizont bez horizontu čeká na kapitány vzdušných lokomotiv na chmurných nebesích. Na cestu pár sudů surových hodin, výběr přepychových duší pro handlování s ďábly a samozřejmě trochu čaje. Chuť domova je potřeba nezapomenout. Vítejte v Sunless Skies, novém čtenářském a cestovním dobrodružství od Failbetter Games. celý článek

• Genesis Alpha One – recenze Genesis Alpha One – recenze

Do rukou dostanete kosmickou loď, kterou si od základů vybudujete. Pak se budete muset postarat o přežití lidstva tím, že začnete navštěvovat cizí planety, těžit suroviny a bojovat s mimozemskými civilizacemi. Alespoň tak tedy zní sliby vývojářů z Radiation Blue, kterým se však ze zajímavé premisy nepovedlo v Genesis Alpha One vydolovat dobrou hru. celý článek

• THQ Nordic koupilo české studio Warhorse za 1,1 miliardy korun THQ Nordic koupilo české studio Warhorse za 1,1 miliardy korun

Rozjetý vlak jménem THQ Nordic se zjevně nikde a nikdy nezastaví. Skupuje jedno studio za druhým a rozšiřuje tak své portfolio o velmi zajímavé kousky. Jeho nejnovějším přírůstkem je české studio Warhorse spolu s úspěšným RPG Kingdom Come: Deliverance. celý článek

• Metro Exodus – recenze Metro Exodus – recenze

Třetí díl adaptace knižní série sice stále hrdě nese slovo Metro ve svém názvu, nicméně opouští jeho zatuchlé tunely a vydává se s mnohem honosnější lokomotivou Aurorou napříč rozsáhlými pláněmi postapokalyptického Ruska. Dříve stísněné prostory střídají otevřená prostranství, ale jinak se toho zase tolik nezměnilo. Lidé jsou stejnými zrůdami pod i nad zemských povrchem, ať už dýchají filtrovaný nebo čerstvý vzduch. A vy bude opět jejich trnem v oku. celý článek

• Apex Legends – recenze nastupujícího krále battle royale Apex Legends – recenze nastupujícího krále battle royale

Najednou mám pocit, že to takhle mělo vždycky být. Poté, co se pánové ve zlém rozešli s Activisionem, poté, co jim vyšel Titanfall jen na dvou platformách a poté, co Titanfall 2 tak trochu zapadl mezi Call of Duty a Battlefieldem, studio Respawn konečně dostálo svému jménu. Jeho znovuzrození sice proběhlo už před lety, ale na vrcholu je teprve teď. A zaslouženě. celý článek

Redakce doporučuje

• Activision potvrdil vyhazov skoro 800 zaměstnanců Activision potvrdil vyhazov skoro 800 zaměstnanců

Drby, o kterých psal před dvěma dny Aleš, se ukázaly být pravdivé. Activision Blizzard skutečně bude propouštět velké množství zaměstnanců, jak v hovoru s investory potvrdil CEO Bobby Kotick. Půjde o 8 % všech zaměstnanců Activisionu, což z celkového čísla 9 600 dává přibližně 770 lidí, kteří se zanedlouho octnou bez práce. celý článek

• Akční řež Rage 2 je v podání zkušeného hráče úžasnou podívanou Akční řež Rage 2 je v podání zkušeného hráče úžasnou podívanou

Pokud vám za dva dny vycházející Far Cry New Dawn úplně nevoní, ale toužíte po něčem hodně podobném, byť v docela jiném humorném stylu, pak se nebojte přičichnout k akční střílečce Rage 2, která dorazí téměř na den přesně za tři měsíce. Nové záběry z hraní rozhodně nejsou nijak odpudivé. Právě naopak. celý článek

• Red Dead Online chce novým updatem bojovat proti griefingu Red Dead Online chce novým updatem bojovat proti griefingu

Díky konzolové exkluzivitě v online módu Red Dead Redemption 2 sice nenarazíte na armády cheaterů, přesto není těžké potkat zkušenějšího hráče, který si na laciné kořisti v podobě nováčků pěkně smlsne. Pak si počká, až se oživí, a smlsne si znovu. A zase. Rockstar vyslyšel nářky hráčů, které už nebaví pořád dokola jen umírat, a do čerstvé verze bety implementuje systém chránící ty pacifističtější z kovbojů. celý článek

• Bojový systém The Outer Worlds v sobě má hodně z Falloutu New Vegas Bojový systém The Outer Worlds v sobě má hodně z Falloutu New Vegas

Nejnovější počin studia Obsidian vzbuzuje hodně zvědavosti. The Outer Worlds chce působit jako singleplayerové RPG ze staré školy, zároveň ale hodlá být přístupné i novější generaci hráčů. Přestože se v daleké budoucnosti často nevyhnete střelbě, v první řadě chce Obsidian akcentovat právě ony RPG elementy a vaše statistiky. Anebo se z přestřelky prostě vykecáte, ještě než stihne začít. celý článek

• Prodej Warhorse neovlivní tvůrčí svobodu pro Kingdom Come 2, tvrdí Martin Klíma Prodej Warhorse neovlivní tvůrčí svobodu pro Kingdom Come 2, tvrdí Martin Klíma

Jeden ze zakladatelů Warhorse, Martin Klíma, zavítal do DVTV a vyjádřil se k rozhodnutí o prodeji studia švédskému vydavateli THQ Nordic. Nedávalo by podle něj smysl, kdyby ve Warhorse najednou začali tvořit jiný typ her, než jaký od nich fanoušci očekávají, a i přes změnu majitele se většina tvůrčího týmu nezmění. Klíma také silně naznačil vývoj Kingdom Come 2, nemůže ale říct, o čem bude. celý článek

Videa

• Sledujte Fight Club #413 s Alžbětou Trojanovou Sledujte Fight Club #413 s Alžbětou Trojanovou

Po čase k nám zase zavítala Bětka Trojanová, teď už bývalá moderátorka herního pořadu Re-Play. A právě její chystaný pořad New Game+ byl jedním z témat dnešního Fight Clubu. Bětka se ale také rozpovídala třeba o dojmech z Anthem nebo jsme se společně pobavili o prodeji studia Warhorse. celý článek

• GamesPlay – hrajeme střílečku Tannenberg z první světové války GamesPlay – hrajeme střílečku Tannenberg z první světové války

Díky studiu Blackmill Games jsme se nejprve v roce 2015 podívali na západní frontu první světové války, teď nás čeká ta východní. Po Verdunu včera vyšel i Tannenberg a přinesl s sebou nemilosrdné boje na polských pláních a v hlubokém pruském sněhu. Jedna kulka tady znamená smrt, takže si musíte dobře rozmyslet každý svůj pohyb. Vašek vám ukáže, jak na to. celý článek

• Hardware Club #26: AI – umělá inteligence Hardware Club #26: AI – umělá inteligence

Umělá inteligence neboli AI, to je dnes v technologickém světě snad neskloňovanější pojem. Co AI umožňuje a jaké má hranice? Jaký hardware AI akceleruje? A zachrání umělá inteligence pokrok, anebo se máme začít bát katastrofických scénářů autorů sci-fi? celý článek

• GamesPlay – hrajeme Metro Exodus GamesPlay – hrajeme Metro Exodus

Že se třetí Metro povedlo, už víme z Patrikovy recenze i ze zahraničí. Nicméně embargo na streamování videí padá až s dnešním vydáním hry. Nemá smysl zahálet, pojďme se takhle před víkendem společně podívat na nové Metro Exodus v GamesPlayi. Tunely metra moc nečekejte, venkovní otevřená prostranství ano. celý článek

Tagy: souhrn

Novinky na CZC.CZ