Prodej Warhorse neovlivní tvůrčí svobodu pro Kingdom Come 2, tvrdí Martin Klíma
zdroj: Archiv

Prodej Warhorse neovlivní tvůrčí svobodu pro Kingdom Come 2, tvrdí Martin Klíma

14. 2. 2019 16:08 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Jeden ze zakladatelů Warhorse, Martin Klíma, zavítal do DVTV a vyjádřil se k rozhodnutí o prodeji studia švédskému vydavateli THQ Nordic. Nedávalo by podle něj smysl, kdyby ve Warhorse najednou začali tvořit jiný typ her, než jaký od nich fanoušci očekávají, a i přes změnu majitele se většina tvůrčího týmu nezmění. Klíma také silně naznačil vývoj Kingdom Come 2, nemůže ale říct, o čem bude.

Martin Klíma vlastnil ve firmě 13% podíl, Daniel Vávra 17%, většinovým vlastníkem pak do včerejška byl podnikatel Zdeněk Bakala. Důvodů k prodeji bylo hned několik. S rostoucími nároky na vývoj cítí potřebu záštity větší firmy, která bude ochotná jim poskytnout zázemí a finanční prostředky.

Bakala podle Klímy nechtěl z Warhorse vytvořit české herní impérium, vnímal ho spíše jako návratnou investici, THQ Nordic naopak tvůrčímu procesu při vývoji her rozumí a pomůže jim v rozvoji. Vývoj prvního Kingdom Come financoval kromě Bakaly a fanouškovského crowdfundingu také Koch Media, dceřiná společnost THQ Nordic.

Rozhodně nešlo o ztrátový projekt, což vysvětluje rozdíl v cenách, které některé zdroje uvádějí. THQ Nordic za Warhorse zaplatilo 1,1 miliardy korun, po vyrovnání pohledávek dosavadní majitelé dostanou zhruba 858 milionů, protože s firmou prodali i vcelku hodnotná aktiva.

Ztráty tvůrčí svobody se Klíma nebojí, přestože rozhodnutí vlastníků legálně nemůže ovládat. Nejde o investici, která má zachránit potápějící se studio. THQ Nordic je prý kupuje proto, že to, co dělají, dělají dobře. A to samé by měli dělat i nadále.

Nehrozí tedy, že by Kingdom Come 2 bylo free-to-play sci-fi battle royale. Ale ať bude jaké chce, Kingdom Come 2 zřejmě bude, což tak trochu omylem naznačil sám Klíma: „Zároveň nemůžu komentovat, o čem bude Kingdom Come 2. Zdali vůbec bude.“ „Jsem rád, že říkáte, že bude. Řekl jste, že bude?“ ptal se honem Veselovský. Každý občas řekneme veřejně víc, než jsme chtěli!

Ve Warhorse Studios zůstává stávající tvůrčí tým a příliš se nemění ani organizační struktury, přestože Klíma nezastírá, že se dynamika studia pravděpodobně změní, ale ne nutně k horšímu. Nový vlastník lépe rozumí pozadí vývoje her, takže bude snazší mu vysvětlit třeba důležitost dodatečných investic, případně posouvání data vývoje při honbě za vyšší kvalitou.

Srovnání s Illusion Softworks a značkou Mafia se Klíma brání, problémy při vývoji druhé Mafie prý existovaly dávno předtím, než studio koupilo 2K. V této chvíli nechce příliš hovořit o dalších plánech, bylo by nicméně nelogické, kdyby Warhorse nepokračovali v nastaveném trendu s vyvinutou technologií a fanouškovskými očekáváními.

Personální zázemí Warhorse se má nadále zvětšovat, v brzké době by ho mělo rozšířit kolem 30 dalších lidí. My vám pak o víkendu plánujeme přinést vlastní rozhovor s Martinem Klímou. Jednou se toho definitivního potvrzení druhého Kingdom Come určitě dočkáme! 

Nejnovější články