Je však nyní otázkou, kdy tomu tak bude, kdo na něm bude pracovat a zda se vůbec použijí materiály a již hotová práce vývojářů z Darkside Game Studios. Ti za sebou zanechali rovněž bohatou minulost plnou zkušeností s mnoha tituly i řadou platforem. V minulosti spolupracovali například na vývoji Gears of War: Judgment, Xcom: Enemy Unknown či na multiplayerové složce Spec Ops: The Line. Phantom Dust měl přitom být první vlastní hrou tohoto studia - dosud se tito vývojáři specializovali pouze na externí spolupráci s dalšími vývojářskými týmy.
Budoucnost a především finální podoba Phantom Dust je tedy zatím nejistá, přestože Microsoft představil hru teprve loni v rámci E3 v LA. Phantom Dust měla být akční hra se strategickými prvky a souboji ve stylu karetních her - zkrátka takový žánrový mišmaš.
Strachu ale zřejmě třeba - první díl před dekádou fungoval a není příliš důvodů se případného rebootu obávat. Jestli tedy vyjde, podle toho, jak bude vypadat. Kdoví, třeba se další prezentace dočkáme právě na letošní E3, byť se to v současné situaci může jevit jako nepříliš pravděpodobné.