Vývojářské studio Capcom ve spolupráci s NVIDIÍ zapracovalo na patchi pro v recenzích nepříliš chválenou PC verzi Lost Planet, který má vyjít tento čtvrtek 16. srpna a bude dostupný pro majitele anglické originálky např. přes Steam. Vedle opravy chyb především přidá podporu pro nové grafické efekty - jako je parallax occlusion normal mapping, detailnější textury, stíny s vyšší kvalitou (s více vzorky), CSAA antialiasing, podpora XHD až do rozlišení 2560x1600 bodů, Fur, Depth of Field a DX10 verzi Motion Blur za použití Geometry Shaderů. Srovnávací obrázky "před a po" a více informací se o nich dočtete v oficiálním PDF dokumentu (2 MB).
Dalším důležitým aspektem tohoto zásadního patche budou výkonnostní optimalizace, a to jak na úrovni hry, tak vzhledem k ovladačům grafických karet NVIDIA GeForce 8. Podle tvrzení NVIDIE by s patchem měla být hra pod DX10 rychlejší než pod DX9, narozdíl od situace u základní prodávané verze Lost Planet. A při použití SLI by údajně měl být výkon až o 75 procent vyšší oproti použití jednoho GPU. Zde jsou propagační benchmarky přímo od NVIDIE:


Jinak je potřeba si uvědomit, že Lost Planet byla první veřejně dostupnou DirectX 10 hrou na PC (demo již v půlce dubna). Prvotní výsledky benchmarků, co se týká porovnání DX9 vs. DX10, byly přinejmenším sporné, hra byla pod DX9 rychlejší a konkurenční ATI nedopadla v testech vůbec dobře, k čemuž se pak ATI obšírněji vyjadřovala. Jestliže bude s novým patchem Lost Planet pod DX10 skutečně o 10-30 procent rychlejší, než pod DX9, dá se to považovat za hodně slušný úspěch. Rozhodně si však počkáme na nezávislé testy.