LawBreakers narazila na nezájem hráčů, začíná ještě hůř než Battleborn
zdroj: tisková zpráva

LawBreakers narazila na nezájem hráčů, začíná ještě hůř než Battleborn

11. 8. 2017 17:24 | Téma | autor: Adam Homola |

Pokládat si otázku, jestli LawBreakers skončí jako Battleborn, je předčasné. Jak hra skončí nebo neskončí teprve uvidíme, ale na základě prvních čísel víme, že LawBreakers začala svůj život na Steamu ještě hůř než dnes už v podstatě skomírající multiplayerový pokus od Gearboxu. Zatímco Battleborn startoval se zhruba 12 tisíci hráči, vrchol LawBreakers je momentálně 7482 hráčů. Za posledních 24 hodin to pak nejsou ani dva tisíce hráčů.

Alarmující byla už čísla z obou betaverzí na Steamu. Zatímco do uzavřené bety, která se později překlopila v betu otevřenou, se vývojářům podařilo přilákat jen 7,5 tisíce hráčů, v druhé betě to bylo už jen kolem 4,5 tisíc hráčů, jak upozorňuje Githyp. Jeden z designérů, kreativní šéf vývoje a hlavní tvář LawBreakers Cliff Bleszinski se sice na Twitteru chlubil 700 tisíci hráči, nicméně tady jde o číslo sesbírané ze všech uzavřených i otevřených alfa verzí, beta verzí, víkendů a obou platforem, napříč cca jedním rokem vývoje.

Betaverzi Overwatche přitom hrálo cca deset milionů lidí. Během jediného rozšířeného víkendu. I tak jde o pouhá čísla z betaverze, která by ještě sama o sobě nemusela nutně malovat čerta na zeď. Vývojářům se ale potvrdily ty nejhorší obavy, když plnou verzi LawBreakers nehrálo v posledních 24 hodinách ani dva tisíce hráčů a v poslední hodině to není, alespoň podle Steam Charts, ani tisícovka.

LawBreakers se tak při svém vydání nedostala ani do TOP 100 her na Steamu. Bleszinski statistiky své hry samozřejmě bedlivě sleduje na Twitteru upozornil na to, že spuštění LawBreakers je jen začátek. Že vývojáři chystají další obsah a budou hru podporovat i nadále. Otázkou ale samozřejmě je, jak dlouho ji budou podporovat, pokud ji budou i nadále hrát jen stovky, maximálně jednotky tisíc hráčů?

zdroj: Archiv

Boss Key Productions také nepatří mezi největší a nejbohatší studia a byť mají za zády silného vydavatele Nexon, kdo ví, jak moc bude vydavatel ochotný investovat do neúspěšné hry. Jedním dechem je ale samozřejmě potřeba dodat, že jde zatím o čísla pouze z PC verze hry. LawBreakers vyšla ve stejný den i na PlayStation 4, kde může mít klidně větší úspěch než na PC.

Nicméně její přímá konkurence nefiguruje jen na PC, ale také na konzolích. Overwatch je už více jak rok starý titul, ale rozhodně nepolevuje a „čirou náhodou“ vydal svůj velký letní event Summer Games 2017 ve stejný den, kdy přišel Bleszinksi s LawBreakers. To, v kombinaci s velmi střídmým marketingem, hře jistě nepomohlo.

Druhým faktorem pro neúspěch LawBreakers může být i její nepřímá konkurence, která prostě vysává ze všech hráčů čas i peníze způsobem, který prostor pro další multiplayerovou týmovou střílečku nenabízí. Ať už je to nesmírně úspěšná Playerunknown’s Battlegrounds, neustále rostoucí Rainbow Six Siege, taktéž rostoucí Titanfall 2, dlouholetý držák CS:GO, nebo jiné hry…

LawBreakers zdroj: tisková zpráva

Čas a peníze investovalo více jak půl milionu hráčů také do Fortnite od bývalého zaměstnavatele Bleszniskiho, Epic Games. Nemluvě o tom, že zájem o střílečkovou mobu Paragon, taktéž od Epicu, byl tak velký, že zapříčinil padání serverů. A to díky vydání masivního updatu New Dawn, shodou okolností také ve stejný den.

Prstem ale nemusíme ukazovat jen na ostatní a můžeme se zamyslet i nad možností, že chyba může být především na straně hry samotné. Ať už jde o podceněný marketing, nepříliš lákavé trailery, nezajímavé postavy, nebo příšerné uživatelské rozhraní, důvodů pro nezájem hráčů může být hodně.

Což je ve výsledku ale velká škoda, protože LawBreakers se podle všeho docela povedla. Svědčí o tom pozitivní reakce od spokojených uživatelů na Steamu, hodnocení na PlayStation Store a pohled na recenze od herních webů vývojáře také jistě těší, na rozdíl od pohledu třeba na stránku hry na Twitchi.

zdroj: tisková zpráva

Hra je sice teprve na svém začátku a pořád na sebe ještě může nabalit klidně i miliony hráčů, nicméně pravou nohou na Steam nevkročila. Spekulace o tom, zda Boss Key časem LawBreakers překlopí na free to play model (se kterým od začátku počítali, jen aby si to během vývoje rozmysleli), nebo se připraví nějaký velký relaunch s obří marketingovou kampaní, jsou zatím předčasné.

Vlažné přijetí ještě nemusí znamenat dlouhodobé paběrkování a Bleszinski z toho může, společně se svým týmem, ještě vykřesat populární titul. Držím palce a jsem upřímně zvědavý, jak se bude dařit Quake Champions a novému Unreal Tournamentu

Nejnovější články