Střílečka LawBreakers přechází od free-to-play k normálnímu modelu prodeje
zdroj: tisková zpráva

Střílečka LawBreakers přechází od free-to-play k normálnímu modelu prodeje

18. 3. 2016 12:34 | Preview | autor: Adam Homola |

Multiplayerová online střílečka LawBreakers opustila svůj free to play model a v létě tohoto roku bude dostupná v klasickém modelu "zaplať jednou a víc už ne." Na konferenci GDC to oznámili vývojáři hry v čele s Cliffem Bleszinskim, šéfem projektu. Free to play model prý ze začátku smysl dával, ale postupem času byl klasický platební model mnohem vhodnější nejen pro distribuci hry, ale také pro hru jako takovou.

Vývojáři prý totiž pořád řešili, jak na hře budou vydělávat peníze, když by měla být zadarmo a méně a méně řešili jak udělat super hru. Nakonec tedy padlo rozhodnutí opustit free to play model a prodávat LawBreakers za zatím nespecifikovanou částku, jak reportuje například PC Gamer.

Bleszinski navíc prohlásil, že ve hře nechce prodávat energii, nebo podobné „pochybné“ věci známé z některých jiných free to play titulů. LawBreakers bude rychlá akční střílečka, cílená spíše na tradiční hardcore hráče a ti nejsou F2P modelu pořád příliš nakloněni. Vývojáři ale naznačili, že i po změně obchodního modelu bude ve hře nejspíš obchod plný skinů a dalších kosmetických věcí, které půjde nakupovat za reálné peníze.

BlueStreak (pracovní název) zdroj: tisková zpráva

Jedním z dalších oznámení studia Boss Key Productions byla absence separátního launcheru a s tím související exkluzivita pro Steam. LawBreakers tak nenajdete nikde jinde než na Steamu, kde je už teď, zatím ovšem bez cenovky. Ruku v ruce se změnou modelu jde i menší změna vizuální identity hry. Tvůrci měli prý základy hratelnosti hotové tak rychle, že nestačili LawBreakers vtisknout nějaký osobitý vzhled.

Proto teď grafiku upravili tak, aby spíše než komiksovou a nevážnou akci připomínala trochu realističtější a temnější sci-fi. I přesto ale pořád půjde o relativně barevnou a prosvětlenou hru, žádné depresivní temné prostředí se zřejmě nechystá. Tak jako tak menší úprava grafiky hře jistě prospěje a sami vývojáři přiznali, že cílem změny bylo vymanit se z neustálého srovnávání s přímou konkurencí v podobně Overwatch nebo Battleborn.

Svojí změnou si prošlo i logo hry, které je nyní méně barevné a poněkud vážnější. LawBreakers bychom se měli dočkat ještě v létě letošního roku, byť přesné datum zatím nevíme, na rozdíl od přímé konkurence. Cena je zatím také ve hvězdách, ale Bleszinski na GDC naznačil, že to bude pravděpodobně někde mezi free to play a 60 dolary.

BlueStreak (pracovní název) zdroj: tisková zpráva

Jen pro srovnání se můžeme podívat na Battleborn od Gearboxu, který se prodává za 50 eur, nebo Overwatch od Blizzardu, který seženete za 40 eur. Counter-Strike: Global Offensive pak stojí 14 eur. LawBreakers se k téhle partě připojí jako poslední a můžeme jen spekulovat o tom, jestli dokáže Bleszinski svůj pozdní příchod vyvážit dostatečně kvalitní hrou. To poslední, co by spolutvůrce Gears of War a Unreal Tournamentu chtěl, je rozdělení trhu mezi Blizzard a Gearbox.

A jakkoliv se mně osobně nezdá, že by Battleborn vzbuzoval nadšení a generoval statisícové předobjednávky, může Gearbox vypálit Boss Key rybník ještě dřív, než Boss Key do hry vůbec vstoupí. Klíčové mohou být rozdíly mezi jednotlivými střílečkami. Jak má Battleborn blíž k MOBA hrám, mají LawBreakers, alespoň podle prvních informací, spíše blíž ke klasické online střílečce. Overwatch pak stojí spíše na straně Team Fortress 2, jehož časem prověřenou formuli oživuje o více postav s unikátními schopnostmi.

zdroj: Archiv

Nejnovější články