O některých výkřicích do tmy typu "právě jsme odstranili 5 chyb ze zbývajících 150 a pokud nám to takhle půjde další měsíc, budeme hotovi XY" jsme zde ani nepsali, neboť jejich informační hodnota byla mizivá. Trochu nadějněji to vypadalo, když se dnes ráno v diskusním fóru fanouškovské stránky HL2Fallout objevila zprávička od Gabe Newella, že hra má být prohlášena za dokončenou v pondělí. Bohužel nyní vyšlo najevo, že účet šéfa Valve Software někdo hacknul a napsal tam za něj příspěvek. Ačkoliv "hacknul" možná není to správné slovo, jelikož Gabe Newell měl opravdu neprolomitelné heslo "gaben" :) Něco podobného se přihodilo před lety Cliffemu, autorovi Counter-Strike, který používal nečekaný password "cliffe". Pak se asi vůbec nelze divit, že došlo k úniku alfaverze Half-Life 2 z jejich lokální sítě a dalším aférám...
zdroj:
tisková zpráva
K většině amerických online-shopů, které nevěří ve slibované září a posunuly raději avizovaný termín vydání na začátek listopadu 2004, se nyní přidal i ten největší - EBGames. Na druhou stranu, a to je nejdůležitější, Valve konečně zahájili tzv. Half-Life 2 pre-load přes jejich distribuční systém. Co si pod tím představit? Jak lze vidět na obrázku (thx TDR), majitelům Steam účtu se v případě zájmu začal stahovat na PC přes internet první, asi 500 MB velký balíček dat ze hry, konkrétně textury zabírající v nekompresovaném stavu okolo 1 GB.
V příštích pár týdnech má podle vyjádření Erika Johnsona následovat posílání dalších, opět zašifrovaných souborů například se zvuky nebo filmečky. Cílem všeho je, aby uživatelé Steamu byli připraveni na moment vydání Half-Life 2 a stačilo jim pak "jen" zaplatit za hru, resp. verifikovat své unikátní sériové číslo na autorizačním serveru (s pirátským serialem si nikdo nezahraje). Výhoda takového způsobu distribuce je zřejmá - netrpěliví lidé odkudkoli ze světa a s dostatečně rychlým připojením (bez limitu přenesených dat) budou moci ihned začít hrát, aniž by museli čekat do chvíle, než často loudavý vydavatel lokalizuje manuál nebo dopraví krabici s hrou na pult místního krámku. Radost mohou mít i Valve, kteří se nemusí dělit o zisk z takto prodaných titulů s dalšími mezi-články obchodního řetězce a umožňuje jim to také promptní aktualizaci hlavního .exe souboru v případě zjištění nějakých nedostatků.

Valve se tedy určitě nenudí a budou rádi, až budou mít všechen stres kolem Half-Life 2 z krku. S tím souvisí i odklad jiných, ne tak klíčových projektů jako Day of Defeat: Source či Half-Life: Source. Tyto předělávky dříve populárních her do nového Source enginu nebudou k dispozici současně s vydáním druhého dobrodružství Gordona Freemana, jak se původně zamýšlelo, ale až později. Na veřejnost se dostal aspoň premiérový screenshot z HL: Source (viz výše), na němž můžete sami porovnat, jak vypadá ta samá lokace ze hry v originále a jak bude vyhlížet v remaku do moderní technologie. Má jít víceméně o přímou konverzi starého dobrého Half-Life jen s pár drobnými vylepšeními, narozdíl od síťového Counter-Strike: Source, který přináší řadu zásadních změn v hratelnosti.