zdroj:
tisková zpráva
číslo časopisu GameStar. Čím člověka dychtivého po herním čtení zaujme? V první řadě to samozřejmě bude lavina recenzí všech aktuálních pecek, jako například SW: KoTOR II, The Sims 2: University, Settlers V, Playboy: The Mansion, Children of the Nile, Second Sight, UEFA Champions League 04/05 nebo World of Warcraft. Perličkou je, že tohle megaúspěšné MMORPG zhodnotil nový autor GameStaru, kterým není nikdo jiný než Tomáš Zvelebil, jež byl koncem loňského roku nedobrovolně odejit z konkurenčního SCORE. Z jeho pera pochází následující ukázka:
-
Jakmile si upatláte hrdinu, je načase prásknout do koní a vrhnout se vstříc dobrodružství. První pohled na herní prostředí ovšem většině hrdinů vezme vítr z plachet. V porovnání s hyperrealistickou grafikou EverQuestu II vypadá World of Warcraft jako naivní dílo méně známého komiksového umělce, toho času v podmínce za zneužívání nezletilých pestrých barev. Skutečnost je ale přesně opačná. Tam, kde technologicky vyspělejší souputník nechává jen minimální prostor pro imaginaci, přichází WoW s chytrým uměleckým přístupem, jenž sice polopatě nevysvětluje, jak je ten či onen ork veliký a zlý, ale nač to, když si to domyslíte sami. Ale ještě jednou a upřímněji, první dojem bychom vyjádřili spíše zvoláním: „Bože můj, jak tohle bude vypadat za pět let?“ než oslavnou ódou na vyčůranost místních grafiků. Ta přijde až později.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Sotva totiž můžeme opomenout fakt, že estetická stránka věci plně respektuje dobře známé principy Warcraftu, v nichž mají i elfové ramena jak Vin Diesel a žádná zbraň není dost velká na to, aby nemohla být větší. Při pohledu na postavy tak nebudete výskat štěstím: „Světe div se, takhle jsem si to vždycky představoval,“ ale neubráníte se dojmu, že to zkrátka vypadá skvěle, cool a éňo ňůňo... [více v GameStaru]