zdroj:
tisková zpráva
číslo časopisu GameStar. Čím člověka dychtivého po herním čtení zaujme? V první řadě to samozřejmě bude lavina recenzí všech aktuálních pecek, jako například SW: KoTOR II, The Sims 2: University, Settlers V, Playboy: The Mansion, Children of the Nile, Second Sight, UEFA Champions League 04/05 nebo World of Warcraft. Perličkou je, že tohle megaúspěšné MMORPG zhodnotil nový autor GameStaru, kterým není nikdo jiný než Tomáš Zvelebil, jež byl koncem loňského roku nedobrovolně odejit z konkurenčního SCORE. Z jeho pera pochází následující ukázka:
-
Jakmile si upatláte hrdinu, je načase prásknout do koní a vrhnout se vstříc dobrodružství. První pohled na herní prostředí ovšem většině hrdinů vezme vítr z plachet. V porovnání s hyperrealistickou grafikou EverQuestu II vypadá World of Warcraft jako naivní dílo méně známého komiksového umělce, toho času v podmínce za zneužívání nezletilých pestrých barev. Skutečnost je ale přesně opačná. Tam, kde technologicky vyspělejší souputník nechává jen minimální prostor pro imaginaci, přichází WoW s chytrým uměleckým přístupem, jenž sice polopatě nevysvětluje, jak je ten či onen ork veliký a zlý, ale nač to, když si to domyslíte sami. Ale ještě jednou a upřímněji, první dojem bychom vyjádřili spíše zvoláním: „Bože můj, jak tohle bude vypadat za pět let?“ než oslavnou ódou na vyčůranost místních grafiků. Ta přijde až později.



Sotva totiž můžeme opomenout fakt, že estetická stránka věci plně respektuje dobře známé principy Warcraftu, v nichž mají i elfové ramena jak Vin Diesel a žádná zbraň není dost velká na to, aby nemohla být větší. Při pohledu na postavy tak nebudete výskat štěstím: „Světe div se, takhle jsem si to vždycky představoval,“ ale neubráníte se dojmu, že to zkrátka vypadá skvěle, cool a éňo ňůňo... [více v GameStaru]