Jestliže letošní Need for Speed: Hot Pursuit vyvíjí tvůrci z týmu Criterion (jak to bude s jejich sérii Burnout, to Soderlund neprozradil), další NfS titul, který vyjde v listopadu 2011, už se v mezičase připravuje ve studiích EA Black Box. Díky tomuto střídání mají odpovědná studia na vývoj každého titulu dva a více roků a ne jenom 10 měsíců, jak tomu bylo v době, kdy se NfS hry vyvíjeli výhradně právě v Black Box.
Přestože každý rok bude za NfS odpovědný jiný tým a hry tím pádem budou do jisté míry odlišné, budou si už z principu zachovávat jednotný základ akčnějšího, masám více přístupného, závodění. Navíc by tyto hry měly být spojeny i herními prvky, jednou ze zmíněných je Auto Log umožňující uživatelům přenášet informace (statistiky) a profil z jedné hry do druhé, na což by mohly být navázány blíže nespecifikované herní prvky. Tento systém by mohl dle Soderlunda podporovat loajalitu fanoušků k sérii a EA by je za ni mohla na oplátku odměňovat – ve hře.
Přestože další NfS hru pro vydání v listopadu 2011 tedy vytváří EA Black Box, už dlouho je známo, že londýnský tým Slightly Mad Studios pracuje na pokračování NfS: Shift. A Soderlund na toto konto dodává:
„Máme za to, že můžeme nejenom konkurovat, ale nakonec se i stát lídrem na poli autentických závodních simulací. Jednou z našich největších výhod je jednak silná značka - Need for Speed, ale hlavně jsme multiplatformoví. Forzu si můžete koupit jenom pro Xbox, Gran Turismo pouze pro PlayStation. A my jsme v této chvíli jediní, kdo podobný herní zážitek nabízí na všech platformách.“
Plán EA je tedy jasný, převálcovat Forzu a Gran Turismo hrubou silou v podobě multiplatformových releasů. Vzhledem k tomu, že však Need for Speed: Shift navzdory nepopiratelným kvalitám prodejně zas tak nezářil (prodeje byly OK), čeká EA dlouhá cesta.
My se budeme mezitím soustředit na nadcházející Need for Speed: Hot Pursuit, který vychází pro PC, PS3, X360 a Wii 19. listopadu a prezentuje se na veřejnosti dosti povednou reklamní kampaní, jak se můžete sami přesvědčit: