„Velká část CS:GO si bere něco z CS: Source a CS 1.6 a vytváří z této směsi produkt, který by měl: a) zaujmout každého; b)rozšířit hráčskou základnu tím, že bude expandovat na konzole. Pokud jde o Counter-Strike 2, interně jej případně vidíme jako něco zcela nového“.
Global Offensive bude mít několik tradičních map, nové zbraně a mnoho změn a vylepšení. Jedním z významějších je matchmaking, který by měl zaručit, že si nakonfigurujete hru, jakou chcete. Nové se objeví třeba casual mód, který odstraní omezení loadoutu skrze in-game peníze. „Chtěli jsme zkusit něco nového. Něco víc, co by komunitu zaujalo“.
Je zjevné, že to, oč se Valve snaží, je i sjednocení komunity, která byla rozdělena vydáním CS: Source. Magal vysvětluje: „Mysleli jsme, že Source nahradí 1.6, ale ony místo toho vytvořily dvě stejně velké komunity“. Stejně tak chce Valve znovu expandovat na konzole, protože mu možná, dle odhadů, ubylo „pár“ hráčů, kteří se z PC přesunuli na konzole. I proto bude mít PS3 verze podporu myši a klávesnice.
Celkově by měl být CS:GO přístupnější titul, ale ne za cenu ztráty kmenových hráčů. Na jednu stranu se objeví prostor pro nováčky, které hned někdo nesemele a nepošle s ostudou do jiné hry, na druhou zde bude pořád místo pro tradiční hardcore CSkaře, kteří docení drobné změny ve vyvážení map. Magal vysvětluje tyto změny: „Mapy Dust a Aztec nebyly kompetetivně vůbec hrány, protože byly v Source hrozně nevyvážené. Tak jsme je změnili. Dust 2 je úžasně vyvážená mapa, která změny nepotřebuje, jen vizuální vylepšení“.
Aby byly tyto změny co nejvhodnější, poběží od října na PC beta, která by měla poskytnout dostatek prostoru k zamyšlení. Podle Magala se navíc CS dokáže od ostatních FPS odlišit čistě tím, že bude záviset na skillu, Pokud zemřete, bude to proto, že jste udělali chybu. V CS:GO bude prostě mnoho změn, ale ne tolik a takového rázu, aby se to dalo nazývat „dvojkou“. Půjde „jen“ o hodně vypulírovanou kombinací Source a 1.6, která snad svede obě komunity dohromady. A nebo vytvoří třetí...?
13. 9. 2011 10:31 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Chet Faliszek a Ido Magal z Valve se rozpovídali o dalších detailech ohledně, se zájmem očekávané, Counter-Strike: Global Offensive, což by neměl být nový díl, ale o něco sofistikovanější hybrid starého a nového.
