Co si přát do Borderlands 2
zdroj: tisková zpráva

Co si přát do Borderlands 2

10. 12. 2010 15:00 | Téma | autor: levis |

Už je to nějaký ten pátek, co Gearbox vydal originální hybrid FPS a RPG s názvem Borderlands, a protože s ohledem na prodejní úspěchy má pokračování de facto dopředu jisté, je na místě se ptát, co by si Borderlands 2 zasloužila. IGN třeba na prvním místě uvádí pomyslnou banku, kde by si hráč mohl ukládat statisíce předmětů nalezených ve hře, nejlépe něco na způsob magické Horadric Cube z Diabla II. Do své banky by ale musel být přístup z každého hubu, aby se předešlo zbytečnému cestování sem a tam jen kvůli zapomenuté zbrani. A pokud by tohle bylo moc, určitě by hlavní hrdina mohl mít alespoň nějaký opasek, který pojme řekněme dvě nebo tři zbraně.

Zbraní sice Borderlands vygenerovalo rekordní počet, ale svojí vlastní postavu už jste si z nějakého důvodu přizpůsobit nemohli. Přitom by stačilo pár jednoduchých slotů na brnění nebo boty, nemusíme to přeci přehánět a nasazovat si náušnice nebo prsteny - ale jenom kvůli tomu, že je hra singleplayerová, ještě také všichni nemusí mít identické postavičky. A co dál?

Původní hra byla často srovnávána s MMO, z něhož by Borderlands 2 mohla převzít třeba systém craftování a sbírání zdrojů. Proč by hrdina na svém putování nemohl občas nalézt nějaké kovové předměty a v dílně si z nich pak ukout vlastní brnění nebo třeba přídavný hledáček na pušku? Jiné požadavky hráčů se točí kolem příběhu, který v původní hře za moc nestál a Gearbox se po této stránce zlepšil až v následných přídavcích. Vůbec by také nebylo od věci občas trochu odlehčit tón, jako to udělalo třeba nedávné DLC s generálem Knoxxem.

Když už se navíc Gearbox pustil do adaptace všech těch RPG prvků, mohl by se takovým Diablem nebo Warcraftem inspirovat i co do rozvíjení skillových stromů. V původní hře totiž každá ze čtyř tříd měla jen jednu specifickou dovednost a ostatní sloužily ryze pasivně - což je přeci na celou jednu hru velmi málo. Ostatně když už jsme u těch tříd, i jejich počet by měl. Nejen dívky by zase jistě přivítaly možnost změny pohlaví hlavního hrdiny.

Konečně by snad dvojka mohla trochu přidat i na scénách, v nichž se hráč posadí za volant. Ne že by se muselo na každém kroku závodit, ale vozidla jde přece ve střílečce používat i inovativním způsobem - a proč by se po světě Borderlands nedalo třeba jezdit na motorkách? A jedno poslední přání: aby se i druhý díl Borderlands odehrával na planetě s nešťastným názvem Pandora je v dobách filmového Avatara tak trochu sebevražda. Kdyby Gearbox celé dění přesunul na trochu rozmanitější svět s jinými nepřáteli nebo vozidly, nemuselo by to být vůbec na škodu. Co myslíte?

Nejnovější články