Zbraní sice Borderlands vygenerovalo rekordní počet, ale svojí vlastní postavu už jste si z nějakého důvodu přizpůsobit nemohli. Přitom by stačilo pár jednoduchých slotů na brnění nebo boty, nemusíme to přeci přehánět a nasazovat si náušnice nebo prsteny - ale jenom kvůli tomu, že je hra singleplayerová, ještě také všichni nemusí mít identické postavičky. A co dál?
Původní hra byla často srovnávána s MMO, z něhož by Borderlands 2 mohla převzít třeba systém craftování a sbírání zdrojů. Proč by hrdina na svém putování nemohl občas nalézt nějaké kovové předměty a v dílně si z nich pak ukout vlastní brnění nebo třeba přídavný hledáček na pušku? Jiné požadavky hráčů se točí kolem příběhu, který v původní hře za moc nestál a Gearbox se po této stránce zlepšil až v následných přídavcích. Vůbec by také nebylo od věci občas trochu odlehčit tón, jako to udělalo třeba nedávné DLC s generálem Knoxxem.
Když už se navíc Gearbox pustil do adaptace všech těch RPG prvků, mohl by se takovým Diablem nebo Warcraftem inspirovat i co do rozvíjení skillových stromů. V původní hře totiž každá ze čtyř tříd měla jen jednu specifickou dovednost a ostatní sloužily ryze pasivně - což je přeci na celou jednu hru velmi málo. Ostatně když už jsme u těch tříd, i jejich počet by měl. Nejen dívky by zase jistě přivítaly možnost změny pohlaví hlavního hrdiny.
Konečně by snad dvojka mohla trochu přidat i na scénách, v nichž se hráč posadí za volant. Ne že by se muselo na každém kroku závodit, ale vozidla jde přece ve střílečce používat i inovativním způsobem - a proč by se po světě Borderlands nedalo třeba jezdit na motorkách? A jedno poslední přání: aby se i druhý díl Borderlands odehrával na planetě s nešťastným názvem Pandora je v dobách filmového Avatara tak trochu sebevražda. Kdyby Gearbox celé dění přesunul na trochu rozmanitější svět s jinými nepřáteli nebo vozidly, nemuselo by to být vůbec na škodu. Co myslíte?