Below
Tvůrci magického zážitku Superbrothers: Sword and Sworcery vybavili svůj další počin stejně uhrančivou audiovizuální stylizací, a navíc přihodili hratelnost, která kombinuje obtížný survival a obtížné souboje. Budete umírat často, ale férově, stejně jako v Dark Souls. A podle Dana, který Below hrál, vás to bude bavit.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
We Happy Few
„To vypadá jako BioShock,“ řekne si řada hráčů. A je pravda, že stylizace We Happy Few je stejně výrazná a barevná jako v BioShock hrách. Tím ale veškerá podobnost končí. We Happy Few je totiž survival ze superstylizované Velké Británie, kde musíte brát pilulky štěstí, aby vám všechno připadalo báječné – hlavně totalitní režim. Kdo nebere, ten to těžce schytá od všech ostatních. A právě snaha nebýt zdrogovaný a šťastný, a zároveň přežít, je ve We Happy Few zdrojem fajnové zábavy.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Už několik let o nové Zeldě víme. Stejně tak dlouhou dobu víme a dokonce jsme už na záběrech ze hry viděli, že nabídne rozlehlý otevřený svět. Až během letošní E3 ale tvůrci z Nintenda představili Zeldu v plné parádě včetně obsahu a názvu, a spoustě hráčů vytřeli zrak. Hloubka a množství herních systémů je působivá, zpracování kouzelné, atmosféra pohlcující už jen ze záběrů videa. Škoda jen, že hlavní bude verze pro novou konzoli NX, protože Wii U verze zatím technicky výrazně zaostává.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
God of War
Původní námět už tvůrci bezezbytku vytěžili a čekalo se, jestli se vůbec pokusí celou sérii posouvat jinam a dále, nebo ji nechají delší dobu odpočinout. Nakonec zvolili první variantu, šoupli Krata někam na zmrzlý vikinský sever a k ruce mu dali syna, aby ozvláštnili vyprávění i hratelnost. Zatím sice sami tvůrci neví, kterým směrem se s tímto základním konceptem vydají, ale už první nástřel rozhodně vypadá zajímavě. Přeci jenom, Kratos byl vždy symbolem nespoutaného akčního běsu, který chce a musí kvůli synovi krotit. Mohly by z toho vyplynout zajímavé situace.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
Battlefield 1
O dalším dílu v sérii od DICE už jsme toho napsali hodně před E3 a během výstavy tvůrci blíže předvedli multiplayer, což jen podpořilo dojem, že tentokrát bychom se mohli dočkat neotřelého herního zážitku. S každým dalším videem je zřejmé, že tvůrci svou vizi akční hry z 1. světové mají do detailu promyšlenou, a přestože se drží reálií, nebojí se je zahodit ve prospěch vyššího principu – tedy zábavy.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
Resident Evil 7 Biohazard
Capcom se už od výborné čtyřky snaží sérii Resident Evil posunout novým směrem, aby byla relevantní i v dnešní době, ale moc se to tvůrcům doposud nedařilo. Sedmička mění perspektivu na first-person a snaží se působit jako skutečný horor, což je sympatická snaha, který by mohla přinést žádaný výsledek – že se při hraní RESI budeme opět buď bát, nebo se alespoň občas ulekneme.
Dále o hře: představení hry; trailer
Horizon Zero Dawn
Krásně zpracovaný a hlavně neokoukaný svět, stejně neokoukaná hrdinka, akční souboje, lehké RPG mechanismy, spousta tajemství ohledně zápletky příběhu. Horizon zaujala už loni během představení, stejně atraktivní zůstává i letos, a snad to hře vydrží až do roku příštího, protože termín vydání tvůrci posunuli na 2017. To je snad jediné malinkaté zklamání z E3, které s touto hrou nějak souvisí.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
Dishonored 2
Na první pohled nabídne dvojka jen více téhož v novém prostředí a s možností hrát za dvě postavy (separátně, samozřejmě). Detailnější pohled však odhalí, že občas nahrubo postavené systémy z jedničky tvůrci řádně vybrousili, a pokud se nic nepokazí, nechají je zazářit v parádním designu nových lokací. Od dvojky tedy čekáme plnější a hutnější zážitek než od jedničky, která byla v řadě ohledů přeci jenom mírně povrchní.
For Honor
Jedno ze skutečných překvapení letošní E3. Ne kvůli své existenci, ale kvůli zábavnosti a odladěnosti soubojového systému, atmosféře bitek a samozřejmě i díky singleplayerové kampani, kterou hra nakonec vedle multiplayeru, jako stěžejního prvku, nabídne. For Honor na první pohled působila zajímavě už loni, letos ale tvůrci předvedli potenciál své hry naplno, a navíc nechali hráče a novináře během E3, aby ho poznali na vlastní kůži.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
Forza Horizon 3
Z Azurového pobřeží míří třetí Horizon do Austrálie, což s sebou přinese nejenom mnohem větší rozlohu herní plochy, ale i větší různorodost prostředí a novinky v systému hry. Třeba už se Horizon festivalu neúčastníte, ale pořádáte ho pro své známé a drivatary v partě, které si pečlivě vybíráte. Možnost skládat vlastní klání a sdílet je s ostatními je asi největší změna, spoustu dalších tvůrci provedli pod pomyslnou kapotou. Hra je hezčí, větší, nabídne více hudebních stanic atd.
Mount & Blade II: Bannerlord
Neskutečně dlouho se táhne vývoj tohoto sandboxového RPG, takže graficky hra rok od roku stárne. Zrovna hráčům Mount & Blade to ale nevadí, protože upřednostňují komplexní herní systémy, s jejichž pomocí je každá hra unikátní. Právě v tomto ohledu je Bannerlord vyložené monstrum, které zpracovává i maniakální detaily. Třeba na E3 předvedené obléhání hradu vypadalo naprosto úchvatně.
Gwent: The Witcher Card Game
Na konto obliby Gwentu (u nás se správně má říkat Gwint) v rámci třetího Zaklínače dává smysl, že tvůrci z CD Project udělali z karetní hry samostatný titul. Pravidla jsou dostatečně propracovaná a zábavná, stačí je obalit obsahem, což přesně vývojáři dělají. Soudě dle dojmů z E3 by z toho měla vzejít karetní hra, která je přeci jenom výrazně odlišná od Heathstone.
Mafia III
Snad jen v ČR a SR schytává třetí Mafia od hráčů kritiku. Hlavně za to, že se dvojici zmíněných her v řadě aspektů nepodobá, a zpracovává je jinak. Například chování vozidel je mnohem více arkádové a akční složka je, inu je akčnější a dynamičtější. Pokud ale tento přístup automaticky nevyhodnotíte jako zápor, pak se rýsuje hra z velmi zajímavého prostředí, se zajímavě nastavenou zápletkou, zajímavým hrdinou a stejně zajímavými herními systémy. Jestli bude Mafia III jako celek fungovat, nebo půjde „jenom“ o hezké virtuální memento New Orleans, si samozřejmě ověříme až po vydání. Za to jej však vyhlížíme s napětím.
Watch Dogs 2
První hra měla celou řadu problémů, ale prodávala se výborně. Dvojka se většinu z nich snaží řešit, a přestože hipsta stylizace v čele s nepříliš sympatickým mlaďochem v hlavní roli je diskutabilní rozhodnutí, zbytek celku vypadá na férovku dobře. San Francisco je rozhodně zajímavé místo samo o sobě, výrazně rozšířené hackování by mělo zabránit návratu zautomatizované hratelnosti jedničky a zbrusu nový jízdní model je po všech stránkách zábavný, což je pravý opak než v prvním díle. Originalitou tak Watch Dogs 2 díru do světa nedělá, zábavností by však mohla.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer
Abzû
Díru do hlav návštěvníků E3 rozhodně udělala audiovizuální nádhera Abzû od studia Giant Squid, kterému velí Matt Nava – člověk odpovědný za vzhled kultovek Journey a Fl0wer od thatgamecompany. Jeho rukopis je na až meditativním vzhledu a atmosféře Abzû patrný od první minuty, ale ještě než na konto hry padne unisono samá chvála, je potřeba dořešit otázku hratelnosti. Jestli je Abzû spíš hra, nebo zážitek, či obojí, uvidíme už na začátku srpna, kdy hra vychází pro PC a PS4. Na E3 každopádně Abzû zabodovala.
Dále o hře: dojmy z hraní; trailer