Úspěch demoverze předčil veškerá naše očekávání a poměr extrémně pozitivního hodnocení a více či méně oprávněné kritiky rovněž vyzněl velmi dobře. Bylo to celkem odvážné rozhodnutí vydat demo celkem dlouho před vydáním hry, ale s odstupem musím říci, že ho nelitujeme. Hlavně to byl takový první test skutečna naostro a díky tomu, že přece jenom ještě trochu času zbývá, můžeme hodně chyb pochytat a některé věci vylepšit. ![]() ![]() ![]() WOL: Na čem teď konkrétně ještě pracujete nebo co vylepšujete? Především opravujeme chyby, ale i v samotné hře jsou celkem podstatná vylepšení. Někdy se jedná o úplné drobnosti, jako je například zrychlení nabíjení vleže, někdy jsou to věci mnohem zásadnější. Výrazně vylepšená je i rádiová komunikace mezi jednotkami - konečně působí přirozeným a strhujícím způsobem. Stále usilovně pracujeme i na některých zásadních změnách v samotném grafickém enginu hry, především na optimalizaci pro GeForce karty, ale v tuto chvíli neprozradím, jak velký rozdíl oproti demu to bude. Operace Flashpoint prostě je hardwarově náročná hra a přes sebevětší úsilí není možné dosáhnout zázraků. Je třeba si uvědomit, že ve většině na první pohled podobných her se boj odehrává na vzdálenosti do 100 metrů. WOL: Dočkáme se ještě před vydáním hry slíbeného multiplayer dema? Na multiplayer demu začneme pracovat až po odevzdání finální verze (Gold Master), ale i tak je hodně pravděpodobné, že toto demo spatří světlo světa ještě před vydáním finální verze hry. ![]() ![]() ![]() WOL: Můžete již definitivně říci, že stihnete vydat Flashpoint během května? Bohužel již nyní je pravděpodobné, že hra vyjde až v červnu. Původně měla vyjít anglická verze koncem května a ostatní jazykové verze se zhruba třítýdenním zpožděním, avšak nakonec bylo rozhodnuto vydat hru ve stejnou dobu po celém světě, především kvůli negativním dopadům, které by mělo pirátství na prodej v zemích, kde by hra vyšla později. WOL: Můžete na závěr prozradit našim čtenářům nějakou perličku? Rád bych se podělil o něco veselého, ale bohužel v tuto chvíli je těžké říci cokoli jiného než to, že již je opravdu čas Operaci Flashpoint dokončit a vydat, neboť kapacita CDčka, na které chceme hru dostat, je přeplněna až k prasknutí a celkově se pomalu blížíme k hranicím možností současných počítačů. Jen pro představu: zdrojový kód již má dost přes 250.000 řádek, hra obsahuje přes 1000 různých modelů a 5000 textur anebo třeba jen samotné namluvení rádiového protokolu se nyní skládá s celkem přes 3.000 souborů s jednotlivými slovy. ![]() ![]() ![]() Vzpomínám si, jak po vydání dema někteří lidé prohlašovali, že s uživatelskými misemi již to demo nabízí víc než leckterá plná verze hry a že nebude důvod proč si koupit plnou verzi. Asi to je tím, že si málokdo dokáže představit, jak rozsáhlá Operace Flashpoint bude. A doufejme, že to vydáním hry zdaleka neskončí, protože hru jsme koncipovali jako velmi otevřené prostředí. Již nyní se formují první nadšenci připravení tvořit MODy pro hru - a některé jejich nápady jsou vskutku originální. Sami se tady těšíme, až si zahrajeme nějaké pořádné mise a kampaně, které hráči pod vydání hry vytvoří, jakmile dostanou do rukou editor misí v plné verzi hry a kompletní dokumentaci. WOL: Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí při vydání hry. P.S. pokud vám nestačí jedna v Operation Flashpoint demu obsažená mise, máte šanci si stáhnout desítky misí přídavných, jejichž recenze a download naleznete v tomto článku.
|
22. 4. 2001 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |
Marek Španěl z Bohemia Interactive odpovídá na otázky týkající se dema, datumu vydání a změnách v plné verzi Operation Flashpoint.