Drakensang - rozhovor
zdroj: Archiv

Drakensang - rozhovor

9. 10. 2006 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Her žánru RPG není nikdy dost a jedna další vzniká v dílnách Radon Labs. Jmenuje se Drakensang, jako ta populární pen&paper RPG, na jejíž motivy vzniká. Více vám o ní prozradí následující rozhovor.

Autor: Korgull
Publikováno: 9. října 2006


Zvětšit zdroj: Archiv Letos v dubnu došlo k odhalení nové RPG berlínského vývojářského studia Radon Labs. Hra nese název Drakensang a její podtitul "The Dark Eye" značí, že právě do tohoto pestrého fantasy středověkého světa představeného populární pen&paper RPG bude děj zasazen. Zajímá-li vás, jaké jsou vize tvůrců a co chtějí fanouškům žánru nabídnout, pak jste tu správně. To vše a mnohem více vám odhalí následující rozhovor.

Prosím představte se našim čtenářům.

Jmenuji se Bernd Beyreuther a jsem ředitelem projektu Drakensang, což znamená, že mám na starost, jakým směrem celkově se bude hra ubírat.

Můžete nám trochu přiblížit i tým, který za vámi stojí?

Radon Labs je jedním z předních německých vývojářských studií. Máme dvě kanceláře a 60 zaměstnanců - a stále rosteme. Navrhujeme i vyvíjíme větší projekty (např. Drakensang), stejně jako i menší věci na zakázku - za celý loňský rok jsme dokončili 7 takových projektů.  Všechno to začalo před více než deseti lety, když bylo Radon Labs založeno skupinou studentů, kteří vyrobili Urban Assault, jehož se po celém světě prodalo 400 000 kopií. Vždycky jsme snili o vývoji her ze světa The Dark Eye, protože i my jsme byli (a někteří z nás stále jsou) zanícenými hráči tohoto pen&paper systému a strávili jsme v kobkách Aventurie mnoho nocí. Takže když se tahle příležitost naskytla, samozřejmě jsme ani na okamžik nezaváhali.

Jakým typem hry je Drakensang? Jaké jsou vaše hlavní cíle co do obsahu a hratelnosti?

Drakensang je naším pokusem vzít žánr RPG zpět k jeho kořenům, a to tím, že hráčům v rámci hlubokého příběhu nabídneme možnost ovládat partu pozoruhodných postaviček. Skýtajíc na schopnostech postavený systém pravidel se "zapauzovatelnými" souboji, se to odehrává v klasickém středověkém fantasy světě.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

To zní dobře! A dá se Drakensang srovnat se starou dobrou Baldur's Gate?

To je velmi příhodné přirovnání. Je tu ale jeden velký rozdíl: Drakensang vychází ze světa The Dark Eye, nejpopulárnějšího role-playing systému v Německu. Co mají tyto dvě hry společného, to je design a klasický role-playing systém založený na partě společníků, absenci nervydrásajícího drcení tlačítek, taktické, přerušitelné souboje, na schopnostech postavený dynamický systém dialogů, unikátní postavičky a epický příběh coby hlavní prvek. Děj se odehrává v klasickém fantasy světě s elfy, trpaslíky, orky - takže rozhodně tu nenajdete žádné vesmírné lodě a cestování v čase - má to skoro historickou a velmi hluboce středověkou atmosféru.

Co nám můžete poodhalit z příběhu?

Příběh je pro Drakensang velmi důležitý a bude neoddělitelnou součástí hry. Bude v něm spousta překvapení, zápletek a nečekaných zvratů. Osnova - sepsaná čtyřmi autory během šesti měsíců - v současné době zabírá více než 1000 stránek... ale v tuto chvíli z toho nemůžeme odhalit nic. Mohu říci pouze něco málo o světě, do kterého je to zasazeno. Aventuria je obrovský kontinent a my chceme, aby tohle hráči ve hře na vlastní kůži pocítili. Kam přesně vás děj zavede, vám ještě prozradit nemůžeme - zda to bude na mrazivě chladné ledovce na severu, anebo do parných džunglí Kun Kau Peh na jihu či snad do suché a neplodné pouště Khom nebo na magické ostrovy v mlze, které jsou obklopeny tolika mýty. Co mohu odkrýt, to je skutečnost, že se hráči nebudou potulovat pouze v srdci Aventurie - v tzv. "Middenrealm!, kde se Aventuria v něčem podobá částem Německa 14. století - ale že pocestují také po celé délce i šířce tohoto kontinentu. Hluboké lesy, stepi, města, hrady, vesnice, rozlehlé katakomby, ostrovy, stejně jako skličující horská pásma a rozeklané útesy - to vše čeká jen na to, až to objevíte.

Co hráče čeká pokud jde o možnosti tvorby a vývoje postavičky?

Aventuria nabízí spoustu postav, které hráči rychle rozpoznají: elfové žijí v harmonii s přírodou a zacházejí s neobyčejnou magií, nevrlí trpaslíci si zase dobře poradí jak s tepaným železem, tak s ostřím své bojové sekery, pak je tu mnoho typů lidí, nebezpečných kouzelníků, divokých orků, čestných rytířů, ale i zlodějů a urostlých válečníků - hráči potkají všechny tyhle archetypy fantasy světů a mnohé z nich i ztvární. Mezi výjimečnější rasy Aventurie patří překrásné, bojem zocelené Amazonky, které uctívají Rondu, bohyni války, tzv. Gyalskans - kmen zuřivých barbarů, kteří praktikují zvířecí magii a nebo tzv. Thorwalians - lidé připomínající Vikingy, vzývající Swanfira, aby vedl jejich dračí lodě. K tomu si hráč bude moci pohrát s vybavením a oblečením své postavičky takovým způsobem a do takových detailů, jaké se jen tak nevidí. To vše přirozeně ve 3D.

Jací nepřátelé na nás budou v Drakensang číhat?

Kniha P&P pravidel světa The Dark Eye nám poskytuje úžasný repertoár, takže máme z čeho vybírat. Sám bestiář čítá stovky detailně vylíčených monster, historie Aventurie zajišťuje mytologii, která sahá tisíce let do minulosti a je tu i velmi živý prostor božstev bojujících o nevyzpytatelné hlubiny pekelných dimenzí... Jste-li s Aventuriou obeznámeni, můžeme vám slíbit široký výběr těch neznámějších a nejpopulárnějších monster, kouzel a zbraní - a pokud Aventurii neznáte, dobře, pak tedy budete ohromeni rozmanitostí, pestrostí a hloubkou toho, co je možná nejbohatším fantasy universem na světě, průběžně vytvářeným desítkami autorů po 20 let.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Budou zde i nějaká přátelská NPC? Jakou roli budou v této hře hrát?

Na hráče čekají celá města a vesnice plná přátelských NPC - významnou část hry budete jednat mírumilovně a řešit záležitosti diplomaticky. Klíčové budou dialogy - měnit se budou dynamicky v závislosti na schopnostech hrdiny, jeho stanoviskách i společenském postavení. Na základě vlastností vaší postavy se vám otevře cesta k různým speciálním možnostem. Například, krásné elfce se může podařit dostat strážce města tam, kam sama potřebuje, podstatně rychleji, než ošuntělému trpaslíkovi. Na druhou stranu trpaslík hledá snáze ta správná slova, když má mluvit s kolegy trpaslíky, zatímco elf by v takové situaci zažíval hodně krušné chvilky. Nicméně, nemáme v úmyslu hráče nutit probírat se stránkami textu ve snaze následovat příběh. Chceme se zaměřit na krátké a syté dialogy. Samozřejmě, že svou úlohu v rámci příběhu budou mít všechny NPC. Naším cílem je vyrobit je tak, aby stály za zapamatování a aby byla každá svým vlastním způsobem zábavná, tajemná, láskyhodná nebo opovrženíhodná.

Můžete nám popsat systém soubojů?

Náš systém soubojů staví na prověřených precedentech - zároveň ale chceme existující systémy vylepšit a zmodernizovat. I když budete moci kdykoliv během boje akci přerušit, abyste si mohli třeba vyměnit zbraň nebo vypít lektvar, naším cílem je dosáhnout toho, aby se k téhle věci hráč uchyloval co možná nejméně. A právě kvůli tomu začleňujeme nějaké inovativní prvky, jako speciální skupinové manévry a rychlé střely. Zároveň se také soustředíme na to, abychom hráči poskytli velmi intuitivní interface. Souboje mají velmi strategické sklony. Výběr té správné zbraně, správné pozice pro vašeho bojovníka, toho správného kouzla a jeho použití ve správnou chvíli - tyhle všechny věci rozhodnou o tom, zda vyhrajete nebo prohrajete. Drcení kláves nebude mít na výsledek bitvy žádný vliv.

Jakým způsobem bude fungovat systém úkolů? Na jaké typy misí se můžeme těšit a co uděláte pro to, aby se časem neomrzely?

V Drakensang se jeden hlavní cíl, který je značně lineární, ale je tu samozřejmě i množství malých vedlejších úkolů. Navíc nebudete muset dokončit všechny části hlavního poslání v zadaném pořadí, což znamená, že si v podstatě příběh na hráče vždy počká. Já teď skutečně nemohu zacházet příliš do podrobností, protože mám strach, že bych toho odhalil z příběhu moc, takže už radši mlčím.

Jaké jiné herní prvky bude Drakensang mít?

Co je pro nás vážně moc důležité, to je vytvoření obrovského výběru oblečení, zbraní a výstroje, ze které by si hráč mohl vybrat, takže teď máme něco, co já někdy z legrace nazývám "panenky Barbie pro chlapy", příležitost, aby si i dospělí takřka vyhráli s oblečky. Různorodost předmětů, flexibilní systém vybavení a upgradování vaší postavičky jsou velmi zábavnými a velmi důležitými prvky Drakensang.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Jaký druh interfacu pro nás chystáte?

Tohle je oblast, ve které se chceme doopravdy udržet krok za našimi klasickými inspiracemi. Chceme interface, který bude pro každého fanouška RPG hned důvěrně známý, ale zároveň by to mělo být něco jednoduchého a intuitivního, něco, co přitahuje minimálně pozornost a nikdy to nestojí hráči v cestě. Chtěli bychom hráčům Drakensang, kteří by se ptali na interface, říci: "Jaký interface - mluvíte snad o mé bojové sekeře?!"

Představte nám trochu grafický engine, který používáte..

Drakensang využívá technologii NEBULA3, kterou jsme si vyvinuli sami. Tento engine je v současné době používán pro vývoj komerčních her více než 40 studii z celého světa a už je to přes šest let, co na něm průběžně pracujeme. Znamenité na NEBULA je to, že je to tzv."open source", takže může být využit kýmkoliv, aniž by bylo třeba platit licenční poplatky - lidem účtujeme pouze za poskytování podpory a speciálních nástrojů. Engine už byl také portnut na různé platformy.

Díky celosvětové komunitě je NEBULA velmi stabilním, schopným a moderním systémem. Současně je také velmi modulární, takže můžeme do Drakensang zahrnout různá mezi-řešení.

Bude Drakensang obsahovat i nějaký mutliplayer? Pokud ano, jaké možnosti nám nabídne?

Veškeré své síly soustředíme výhradně na vytvoření výjimečné klasické role-playing hry se silným singleplayerovým příběhem.

Co Drakensang odliší od jiných her tohoto žánru?

Čím bude Drakensang vyčnívat nad ostatní, to je třeba to, že jde po dlouhé době o první "party-based" RPG, jinak jsou tu také pozoruhodné postavy, zastavitelný taktický systém soubojů, ohromný příběh, dynamické dialogy s možností výběru reakce a samozřejmě i velmi unikátní svět Aventurie, se svou nezaměnitelnou atmosférou.

Zvětšit zdroj: Archiv V jakém stádiu se hra nyní nachází a kdy můžeme čekat její vydání?

Vydání plánujeme před koncem roku 2007 - v současné době máme za sebou asi tak 15 % vývoje.

Je jasné, že bychom vaši hru rádi viděli také v akci. Máte v úmyslu vypustit nějaké další video nebo demo?

Právě teď je trochu zbytečné mluvit o demu, protože to je ještě hodně daleko, takže s určitostí ještě nemůžeme říci nic. Stejně tak co se týče videí mohu pouze zkonstatovat, abyste měli oči otevřené.

Díky, že jste si udělal čas na naše otázky. Chtěl byste nakonec ještě něco dodat?

Pokud jde o Drakensang, naším cílem je vyrobit opravdickou role-playing hru, kterou bychom si rádi zahráli i my sami: zasazenou do klasického středověkého fantasy světa, propracovaného do nejmenších detailů a oživeného ve svěžím 3D. Rozhodně je to něco, na co by se každý z vašich čtenářů měl těšit.

Stáhněte si: Video
Související články: Novinky

 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 27 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandango, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí

 
 
Korgull

Nejnovější články