29. 6. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

MDK2 - recenzeAutor: HotShot & DepiPublikováno: 29.června 2000•Turbo instalace ...

MDK2 - recenze

Autor: HotShot & Depi
Publikováno: 29.června 2000

Turbo instalace
Nejpřesněji hru MDK2 vystihuje fráze, že se jedná o malý drahokam. Od okamžiku, kdy jsem vyndal CD s hrou z krabice, až do chvíle než jsem se pustil do první mise, jsem byl prostě unesen. Hra se nainstalovala velmi rychle, bez nějakých problémů a ihned se bez dlouhého zdržování spustila. A jak hru hrajete dál a dál jste nadšeni stále víc a víc. Je to opravdu příjemná změna po všech těch 3D akcích, kdy se ocitáte jako ten největší tvďák, který jediný dokáže zachránit zemi a postavit se všem těm hordám nepřátel. V MDK2 je to jinak. Zde nejste jediný hrdina, ale ještě vám přijde na pomoc praštěný profesor a šestinohý pes MAX, i když ten je přesněji řečeno dvounohý a čtyřruký :)

Vše začíná kvalitně renderovanou částí, ve které jsou popisovány předchozí Kurtovi smělé činy a jak originálně zachránil Zemi od apokalyptických plánů vesmírných záškodníků. A ve chvíli, kdy profesor všem oznamuje, že přišel čas zaslouženého odpočinku, tak se ozve poplach oznamující útok dalších nebezpečných vetřelců a opět je celá planeta v ohrožení.

Podobnosti
Hra jako taková je velmi podobna prvnímu dílu - ovládáte postavu z pohledu třetí osoby. Hraje se s tímto výhledem poměrně dobře, až na to když chcete sestřelit nějaký letící nebo velmi vzdálený objekt, to občas může být obtížnější. Hry které používají systém pohledu třetí osoby mívají často problém s umístěním kamery, když jste třeba blízko zdi a vy díky tomu nemáte vůbec žádný přehled o situaci. MDK2 s tímhle však problém nemá a ani jednou za celou dobu hraní se mi nic podobného nestalo.

MDK2 začíná povinným tréninkem, ve kterém se naučíte účinně a dobře skákat, používat speciální padák, pomocí něhož můžete překonávat dlouhé vzdálenosti jako na kluzáku. Rovněž se seznámíte se svou přilbou, která vás dostane do sniperského modu. Když všechny tyto úkoly úspěšně splníte, tak jste připraven vydat se vyhladit hordy nepřátel společně se sadou svých neobvyklých zbraní.

Když hovoříme o zbraních, tak vězte že jich na své cestě seberete docela slušnou řádku. Máte základní rotační kulomet lehčího provedení, který má nekonečné množství nábojů, dále jeho výkonnější a silnější verzi, která však má nábojů omezený počet. Jsou zde ruční granáty, mechanická loutka, která od vás odláká pozornost hloupých vetřelců a také možnost se stát na chvíli neviditelným. Ale i přes to jdou po mě všichni nepřátelé s neomylnou přesností. Máte také možnost získat do své speciální sniperské přilby dva druhy střeliva, pomocí nichž můžete dostat vetřelce k když se ukrývají nebo jsou nějakým způsobem chráněni.

Několik postav
Jak jsem se zmínil již dříve, tak postupně ve hře budete hrát i za jiné postavy. Ale nemůžete si sami volit (kromě závěru) za koho budete hrát a ani vám není daný hrdina přidělován náhodně. Jednotlivé mise jsou navrženy specificky pro každého zvlášť a také každá z postav má své vlastní dovednosti a schopnosti, které je od sebe odlišují. To je dost podstatný rozdíl od jiných her, kde většinou výběr jiné postavy znamená jen jinou barvu kůže.

Pokud hrajete za Kurta, tak jde o kombinaci všech typů akce a strategii. V některých částech hry budete muset vymyslet řešení ke zničení nějakého speciálnějšího nepřítele, v jiných zase budete muset přestat střílet a se svou sniperskou přilbou a pomocí zoomování hledat nějaký vypínač, který by se dal přesnou střelou aktivovat a vy mohli postoupit dále. Často také využijete ke splnění úkolu a k dalšímu postupu svého zvláštního padáku. Jindy zase přijde na řadu skákání a uhýbání a samozřejmě střílení kolem sebe až do posledního náboje nebo živého nepřítele.

pokračování - hra za Maxe, grafika a zvuk...

Zvětšit