| Autor: Martin Holas Publikováno: 25.září 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 5 dnů |
Ať už se lidstvo bude mezi sebou vybíjet klacíky nebo atomovkou, válka zůstane pořád stejná. Hnusná a nemilosrdná na vlastní kůži, příjemná a zábavná v teple domova u počítače, kde vám jediné nebezpečí začne hrozit, až vám Joint Task Force vyrazí dech svou skvělou grafikou a strhujícím herním tempem.
zdroj:
tisková zpráva
Začátkem prázdnin jsme dostali možnost zakusit spravedlivého boje proti terorismu v celkem slušné realtimovce War on Terror. Záplava otravných bugů v tomto případě bohužel spláchla hratelnost kamsi do ne moc voňavých hlubin, ale vzhledem k atraktivnímu námětu bylo jasné, že se brzy dočkáme něčeho podobného. A hle, ani jsme nestačili lapit druhý dech a už se na nás vyřítil další zástupce RTS žánru, koncepčně i tematicky zcela identický. Výhoda Joint Task Force oproti výše jmenované herce je ovšem nezpochybnitelná. Černý kůň podzimní strategické scény je zkrátka ve formě a pro jeden z cenných kovů si cválá na jistotu. Rambo a Taťka Šmoula v maskáčích Jako většina dobrých příběhů, i ten v Joint Task Force má svého hrdinu. Není jím nikdo jiný než major O´Connel alias typický US Army klaďas s červeným baretem zarostlým do hlavy a kapánek nepříjemnější minulostí. Sekunduje mu potom obtloustlý generál Cleveland s otcovskými sklony, který má zjevně neodbytný pocit, že být v armádě znamená neustále řvát. Samotné události ve hře, promítající osud protiteroristické ultramoderní organizace JTF s těmito dvěma postavami v čele, lehce vyvolávají vzpomínky na úsměvnou parodii Team America, i když se samozřejmě snaží tvářit co nejvážněji (a o to úsměvněji to pak chvílemi vyznívá).
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Nekončící akce po celém světě
zdroj:
tisková zpráva
První velkou pochvalu musím nasměrovat k brilantnímu designu misí. Nevyvracím přitom, že v několika případech vzdoušek zasmrádne hodně trapnými, mnohokrát protřepanými kulisami (eskortování osvobozených zajatců na stadion v somálském Mogadishu nebo noční přepadovka teroristy obsazené ropné plošiny s nastraženými bombami). Těchto pár ušlápnutí naštěstí autoři stonásobně vynahradili zbytkem. Během každé operace se vám postupně na mapě otevírají další a další lokace a s nimi i nemalý počet povinných i nepovinných úkolů. Z velké části jde o klasické osvobozování zajatců, plošnou deratizaci či dobývání strategických pozic, ale setkáte se i s mnohem zajímavějšími kousky jako přesun přes řeku pomocí trajleru, evakuaci obyvatel ze zaplavené oblasti nebo eskortování televizní dodávky k místní TV stanici, aby mohla být odvysílána dezinformace o smrti vůdce vašich nepřátel. Návrh map vypadá neuvěřitelně konzistentně. Svých cílů přitom můžete dosáhnout bezpočtem různých způsobů a je radost na ně přicházet a sem tam si vylámat zuby na nečekané skupině nepřátelských tanků s podporou artilerie.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Členitý terén sebou přináší zvýšené uplatnění pěchoty, která v horách nebo městské zástavbě nabývá mnohem údernější síly než neohrabaná obrněná technika, zatímco právě tanky nacházejí své použití v přehledných rovinkách. Ano, samozřejmě by to tak mělo být, ale pravidlem to v žánru určitě nebývá, a proto považuji za více než správné toto považovat za velké plus. Důležitost artilerie byla navíc prozíravě odsunuta do ústraní, neboť jistě všichni moc dobře pamatujeme, jak snadno se například v Sudden Strike hratelnost zvrhla do boje právě o dalekonosné dělostřelectvo. Bohužel ne všude a ne vždy se úplně zadařilo, i v Joint Task Force se v některých misích taktický postup minimalizuje na nudný průchod mapou s jedním houfem sniperů a druhým pancéřované kavalerie, zvláště pokud jste líní se se hrou mazlit.
Frčky pro odvážné
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Realita jako v pohádce
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zlaté ručičky |
| Martin Holas | |
| autorovi je 19 let, studuje na Masarykově univerzitě v Brně; na hrách si cení originality a kvalitního příběhu, upřednostňuje dobré RPG, adventuru či strategii; rád se uchyluje do dob dávno minulých, především co se týče hudebního a filmového vkusu :-) |