Autor: Michal Jonáš Publikováno: 26.srpna 2009 |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od výrobce Jistě vás jako první praští do očí důkladně vylepšená a jemnější grafika, bohudík nově postrádající ty kritizované a typické přepálené scény. Podle jemnosti obrazu bych skoro usuzoval na nativní 1080i/p režim, však obrázek je doslova fantastický, ostrý bez zubů a se znamenitými odrazy na kapotách. Pěkný kouř a prach spolu s animovanými diváky jen podtrhuje vynikající dojem. Vzhledem k nárokům grafiky pak nepřekvapí, že vozidel je v tomto závodě pouze 8, což je ale o čtyři méně, než v minulém dílu! Jelikož závody buginek a trucků měly vždy největší startovní rošt ze všech druhů závodů v DIRTu, je již jasné, že více než osmička vozidel se na jednu trasu v novém díle nevejde. Stejný počet by pak měl platit i pro multiplayerové jízdy, jež lze z dema taktéž vyzkoušet. Konečně si tak zajezdíte opravdu s živými spolujezdci v jednom závodě, nikoli jen s imaginárními časy, jako tomu bylo u ořezaného prvního DIRTu. V tomto nechybí ani divácký režim a opět pouze náhodný výběr další trati v online závodech s možností vetování nemusí ani po druhé sednout každému. Tato rozporuplná vlastnost, jak se zdá, z jedničky zůstala. Špatnou zprávou je taktéž absence režimu rozdělené obrazovky. Jediný offline režim pro více hráčů tak zůstal na zbytečném system linku. ![]() ![]() ![]() Druhý podnik obsažený v demu je pojmenován jako Trailblazer, což znamená v žargonu hry časovku, kdy vyjíždíte sami na delší trasu kolem 7 km, přičemž celé závodní pole startuje po krátkých intervalech. Případně tak můžete předjet pomalého jezdce před vámi, nebo být naopak závodníkem za vámi ostudně předjeti. Každopádně vítězí vždy pilot, jenž celou trasu z bodu A do bodu B dojede vpravdě za nejkratší čas. Přitom tyto soutěže Land Rush a Trailblazer ještě v plné hře doplní dalších 6 typů závodů, včetně Rallyecrossu s hromadným startem, dálkových maratonů Raid T1 (ovšem ty asi již bez kamionů), i klasických erzet v rally podnicích. Každou trať si budete moci nejprve zajet sami v time trialu a poté, podobně jako v osvědčeném principu z minula, klidně závodit postupně na 6 stupňů obtížnosti. Na zvoleném stupni samozřejmě závisí finanční odměna za umístění a příděl zkušenostních bodů. Ale také počet flashbacků, tedy vrácení času na požádání, když těchto pomůcek máte k dispozici nejvíce 5 na závod. Oproti prvnímu DIRTu již není opět solidní destrukční model svázán s navolenou obtížností, nyní je dovoleno nastavit buď plné poškození, nebo jen vizuálně zohledněné, bez vlivu na jízdní vlastnosti. ![]() ![]() ![]() Vozový park v demu není ještě kompletní, když představuje pouze malou část z garáže DIRTu 2, takže mohu zmínit např. staré známé rally vozy Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza, nebo Hummery a Touaregy pro dálkové maratony. Kvůli vzpomínce na zesnulého Colina zde najdete taktéž jeho závodní nízkorozpočtový prototyp R4 a trochu překvapí i vozy, které na šotolině či písku nejsou moc častým jevem, mezi něž patří např. Nissan 350Z, nebo BMW Z4 M. Nicméně např. o Fordu Focus, nebo Citroenu C4 z WRC ani zmínky. V pauze mezi závody se rovněž předvedl z videí již dříve známý karavan, jakožto váš domov mezi jednotlivými podniky. Do něj a jeho blízkého okolí je situováno hlavní menu hry, kde si vybíráte mezi svými vozy, volíte příští závod, nebo nastavujete parametry a ovládání. Při tom bych s radostí připomenul, že opět lze zcela svobodně navolit funkce na všechna tlačítka ovladače. Loadingy při načítání závodů pak vyplňuje identická statistika vašich výkonů jako v jedničce. Naopak nyní pohříchu ubyla jedna kamera z kokpitu, kam se nyní namontovala malá GPS s navigační mapičkou. Každopádně při jakémkoli pohledu máte vždy k ruce volnou kameru na analogové páčce pro rozhlížení vůkol. A taktéž mentorování vašeho průvodce a také protivníka Travise Pastrany, jakožto skutečné zámořské rallyové star. Do hry pak ještě jako další hvězdní jezdci vklouzli Dave Mirra, jakožto známý akrobat na BMX mající svoji vlastní herní sérii, rally jezdec Ken Block, působící v roli oficiálního odborného konzultanta hry a další, ovšem z naší Evropy neuvidíte nikoho. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Nový DIRT 2 tak soudě podle dema bude excelovat hlavně na poli grafiky, která je opravdu vynikající a taktéž konečně plnohodnotným multiplayerem, jenž je v osmi jezdcích s terénními pickupy (trucky) už v demu dosti adrenalinová záležitost. Přitom ale hra došla jistého ořezání, kdy se snížil maximální počet vozů v jednom závodě, taktéž počet kamer a bojím se také o super speciálky, jež v seznamu závodů není vidět. ![]() A také je jasně patrné, že je hra cílena hlavně na zámořské publikum. Ovšem dost dohadů, plná hra (PC, PS3, Xbox 360 + ořezané verze Wii, NDS, PSP) se objeví na trhu v polovině září, pak bude vše jasnější. Oficiální seznam podporovaných ovladačů a volantů zde. Stáhněte si: Demo z Xbox Live nebo PlayStation Network, Videa, Trailery... Související články: Novinkové články, Recenze a video-recenze prvního dílu |
Michal Jonáš | |
autorovi je 32 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |