Blížící se akční adventura se silnými stealth prvky - Assassins Creed se nám znovu připomněla. Jak známo, elitní zabiják jménem Altair musí před likvidací zadané oběti chytře promyslet celý postup a následný útěk otevřeným herním světem. A také získat potřebné info, čemuž se děje vybíráním důležitých kapes, skrze rozhovory s NPC (dílem vynucené, dílem s vlastními informátory) či odposlechem vybraných dialogů. Pokud shromáždíte dostatečné, alespoň minimální množství informací, získáte jakési povolení k zabití - bílé pírko, které je třeba na důkaz splnění úkolu otřít v krvi umírající oběti.



Čím více toho o dané lokalitě víte, tím pochopitelně lépe. Alternativní únikové cesty, eventuální pomoc místních apod., to všechno může hrát svou roli. K lepšímu povědomí poslouží speciální vyvýšené body, na které je třeba se dostat, díky čemuž se vám zohlední nejlepší možnosti pro zisk informací. Postup po střechách a běh po zdech je přitom řešen jediným stisknutým tlačítkem (plus dalším pro zrychlení), nicméně ne vždy je na místě přílišný spěch. V těchto končinách totiž hlídkují střelci, jimž se tak dílem musíte vyhnout a nebo se k nim připlížit a ze zálohy je zlikvidovat. V opačném případě si koledujete o šíp v zádech. Je možné je také odpravit na dálku pomocí házecího nože, čímž se dostáváme k překvapivě komplexnímu soubojovému systému, tváří v tvář - s mečem v ruce. Prý to ale chce časovou investici, než vám přejde do krve…
zdroj: Archiv
Assassins Creed horse video v lepší kvalitě - stažitelná verze (45 MB, HD)
Přitom k ozbrojené konfrontaci nemusí docházet jenom se strážemi, ale také zloději a různými povaleči. Vedle úhybných manévrů, krytí a nezbytných komb je nutné připomenout, že pokud se vám zadaří zasadit hned zkraje citelné zranění, může vás soupeř raději vzít do zaječích. V průběhu hry se vám zpřístupní více zbraní na výběr a také vybavení vylepšující vaše dispozice (jako třeba rukavice).
Assassins Creed acre video
Podle vyjádření Ubisoftu je hra již hotová, v tuto chvíli probíhá její vylaďování (odstraňováni bugů + na X360 se snaží vměstnat všechna data na 8 GB DVD + na PS3 zase řeší problém související s pamětí). Kolegové z IGN si pochvalují plynulost hraní (myšleno ve smyslu absence občasného trhání) a to i v případě, že se na scéně pohybovalo větší množství lidí. Opěvují i dobře řešené načítání a hlavně onu avizovanou svobodu pohybu v tomhle virtuálním světě, který se objeví už příští měsíc na konzolích PS3/X360 a potom, na začátku roku 2008 na PC.