V rozhovoru pro Edge se Frior otázce zabugovanosti TES her zasmál a dodal, že to není jen o hře samotné, že v případě MMO her je to ještě složitější - do hry totiž vstupuje navíc systém pro vytváření účtů, servery, latence a další možné problémy spojené s tvorbou online hry. “Hlavním rozdílem je v případě MMO to, že můžete mít velmi dlouhý betatest, do kterého naženete tisíce a tisíce hráčů. Problémy pak můžete řešit ještě před vydáním, když na ně narazíte v betě,” řekl Firor.
Šéf vývoje také potvrdil, že The Elder Scrolls Online nebude využívat engine, který používala Bethesda pro Skyrim. TESO bude mít svůj vlastní, jiný engine. Víc už Firor bohužel nespecifikoval. Když to teda nebude engine ze Skyrimu a ve hře nebudou draci, nabízí se otázka, jestli bude vůbec něco létat/chodit pozadu? Třeba nic.
Firor se také nebojí toho, že by mu hráči ze hry po pár měsících odešli jinam. To se bohužel stává skoro každé MMO hře. Zenimax Online Studios chtějí hráče dlouhodobě udržet hlavně pestrou škálou činností. Aktivit by mělo být ve hře hodně a nejen to. Podle Firora je důležitá znovuhratelnost a taky možnost procházet jednotlivá území různými způsoby a dělat úkoly v různém pořadí. Vývojáři také chtějí podporovat oba typy hráčů - jednak ty, kteří chtějí levelovat co nejrychleji a druhak role playery, kteří chtějí pomalu a v klidu objevovat a prozkoumávat všechna zákoutí Tamrielu.
Takhle to zní moc pěkně, ale jaká pak bude realita? Spousta hráčů většinou novou onlinovkou hrozně rychle proleveluje a nejpozději za pár dnů zjistí, že endgame stojí za kulové. Pokud tam vůbec nějaký je. A jde se zase raidovat a battlegroundovat do WoWka. Na hře se sice dělá už od roku 2007, ale těžko teď odhadneme, jak moc bude nebo nebude TESO přívětivé pro dlouhodobé hraní. Plánovaná dlouhá beta napoví.