XCOM 2 nenavazuje na konec předchozí hry, ale pracuje s katastrofickým scénářem
zdroj: tisková zpráva

XCOM 2 nenavazuje na konec předchozí hry, ale pracuje s katastrofickým scénářem

8. 7. 2015 16:55 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Pokud pro vás bylo oznámení XCOM 2 překvapením a tápali jste, jak jen hra navazuje na váš jistě úspěšný průchod Enemy Unknown, máme pro vás vcelku elegantní vysvětlení – druhý díl na původní hru nijak zvláště nenavazuje a představuje spíše alternativu k tomu, co by se stát mohlo, pokud by Enemy Unknown dopadl tak špatně, jak by jen dopadnout mohl.

Ve Firaxisu hráče postaví do situace, kdy události Enemy Unknown nabraly prudký zvrat a XCOM svůj boj prohrál již v první třetině hry. Je tedy záhodno zapomenout na jakékoli další optimistické teorie, neboť lidstvo bylo částečně zotročeno a na pořad dne se dostal ten pravý odboj – z lidí, respektive XCOMu jsou pouze teroristé narušující zdánlivě idylickou nadvládu a symbiózu lidí a emzáků takovou, kdy nám ti druzí pevnou rukou vládnou.

Zapomenout je tak potřeba také na pokročilé technologie – bohatý výzkum první hry nikdy neproběhl, a tak se odbojové skupinky musí soustředit a spolehnout na to jediné – staré dobré olovo a nerovný boj s podstatně silnějším nepřítelem. Je bez debat, že něco takového bude vyžadovat pořádnou dávku strategie a taktizování a že Firaxis plánují před hráče předhodit tu pravou výzvu známou z prvních XCOM titulů.

zdroj: Archiv

Na druhou stranu se mohou hráči těšit na looting. Z těl padlých nepřátel půjde získávat cenné relikvie, jež pak mohou posouvat vývoj hráčovy výbavy směle kupředu. Zadarmo to však nebude – k padlým nepřátelům bude třeba spěchat, jelikož všechny ty jejich vyspělé hračky mají nastavený časovač a hrozí jejich sebezničení. Hráči tak budou muset k padlým nepřátelům pospíchat ve vymezeném počtu kol, což do hry přidá jistou dávku adrenalinu a chuti či alespoň nutnosti riskovat.

Do gerilového boje o budoucnost Země se vrhneme již během listopadu letošního roku. Platformy jsou zatím ryze počítačové – hra by měla zavítat na PC, Mac a Linux, protože Firaxis se prý na PC cítí nejlépe.

zdroj: Archiv

Nejnovější články