Firaxis: „XCOM 2 bude PC exkluzivní, protože se tam cítíme nejlépe"
zdroj: tisková zpráva

Firaxis: „XCOM 2 bude PC exkluzivní, protože se tam cítíme nejlépe"

8. 6. 2015 13:02 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Před týdnem bylo oznámeno pokračování restartu populární strategické série XCOM a jak jste si jistě všimli, mezi platformami se skví jen PC, přičemž minulý díl vyšel i na konzole. Proč se XCOM 2 na konzole nepodívá vysvětlil jeden z šéfů vývoje z Firaxisu Jake Solomon. Důvody jsou řečené přímo i mezi řádky, ale daly by se shrnout následně: „Chtěli jsme udělat spoustu věcí navíc oproti Enemy Unknown, ale jsme příliš malé studio, než abychom to zvládli multiplatformně.“

Když se ve Firaxis zamýšleli nad pokračováním, měli spoustu ambiciozních cílů. Věrné postavy a prostředí, lépe vypadající model destrukce a především to, co chtěli mít v Enemy Unknown – procedurálně generované mapy. „Abychom to všechno zvládli, museli jsme napřít správním směrem veškerou expertízu studia... a naše expertíza leží v PC. To je náš domov a místo, kde se cítíme opravdu pohodlně.“

Není to zase tak překvapivé. Ačkoliv XCOM: Enemy Unknown na konzolích fungoval dobře, velkou díru do světa z hlediska prodejů podle všeho neudělal. Nemá tedy cenu štěpit síly nevelkého týmu do multiplatformního vývoje, když se hlavní část publika nachází na PC – kde je navíc tým dle svých slov více v kramflecích. S tím souvisí i fakt, že XCOM 2 poběží na silně modifikovaném Unreal Engine 3.5. Důvod je ten, že Firaxis už provedl v enginu tolik změn a úprav, že by bylo takřka nemožné je přenést do Unreal Engine 4. 

zdroj: Archiv

Solomon dodává: „Když se bavíme na poradách a diskutujeme věci, bavíme se jen o PC. Jaky hra bude vypadat na PC? Jak se bude ovládat myší? Optimalizujeme interface, aby byl co nejpohodlnější pro ovládání myší a klávesnicí. Přesouváme prvky z uživatelského rozhraní a snažíme se je poskládat smysluplně, intuitivně.“ Jednoduše to zní, že Firaxis jsou rádi, že mohou XCOM 2 tvořit jen na jednu, sobě známou platformu.

Přitom by prý Xbox One a PlayStation 4 v jádru hru utáhly, ale tým by si prostě netroufl na multiplatformní vývoj i se všemi změnami, které plánuje. Plus jsou tu samozřejmě mody, na které chce tým hodně sázet co do prostředků, který hře zaručí dlouhověkost.Teoreticky by se hra mohla na obou konzolích vyjít, ovšem momentálně s touto alternativou Firaxis nepočítá. 

Nejnovější články