V Praey for the Gods nebudete šplhat jen po božských bytostech, ale jako v Zeldě naprosto po všem
zdroj: Archiv
Preview

V Praey for the Gods nebudete šplhat jen po božských bytostech, ale jako v Zeldě naprosto po všem

19. 8. 2017 13:00 | autor: Patrik Hajda |

Praey for the Gods je akční survival ne nepodobný Shadow of the Colossus, ze kterého čerpá inspiraci v podobě obřích bossů. Ty v tomto případě tvoří desítky metrů vysocí bohové, kteří na mírumilovný lid seslali mrazivou zimu. Na vašich bedrech leží vyhlazení bytostí, v které sami věříte, čímž zachráníte lidskou rasu. Teď se ukázalo, že bohové nebudou jediným šplhacím prvkem ve hře, a do popředí zájmu se prodírá absolutní svoboda pohybu.

Přestože na Praey for the Gods pracuje jen tříčlenný tým, vývoj se posouvá mílovými skoky k vytyčeným cílům. S blížícím se spuštěním uzavřené alfy pro backery z Kickstarteru se do hry dostávají nové prvky postupně formující výslednou hratelnost. Tentokrát vývojáři posunuli pohyb po světě na novou úroveň.

Pocit naprosté volnosti pohybu nabídla už letošní Zelda: Breath of the Wild, kde jste díky šplhání po stromech a skalách a brázdění oblohy s paraglidem v podstatě nebyli vůbec ničím omezeni. Obě tyto funkce mají své místo i v Praey for the Gods, a ještě se k nim přidává vystřelovací hák známý ze série Just Cause. Žádná stěna, žádná propast, ani žádná hora pro vás nebude překážkou.

zdroj: Archiv

V cestě vám tak stojí „jen“ bohové, menší bossové a všudypřítomná zima, před kterou se čas od času musíte ukrýt v jeskyni, kde zároveň dojde k uložení hry. Hlavní hrdinka potřebuje taky jídlo a spánek, a vy zas máte potřebu scházet z cesty, kde můžete narazit na umrzlé hrdiny. Nemáte čas na pohřbívání, nechcete-li se sami proměnit v kus ledu, takže je jen oberete o výbavu a vydáte se po stopách jejich map s pokladem.

Praey for the Gods si loni prošla úspěšnou kampaní na Kickstarteru a díky vybraným 500 tisícům dolarů se hra dočká vydání i na PlayStation 4 a Xbox One, mnohem plynulejších animací hlavní postavy a nepřátel, více vybavení, verze pro Mac a orchestrálního soundtracku. Bohužel se nevybralo dost na to, aby se základních pět bohů rozrostlo o další tři, ale třeba nás tvůrci ze studia No Matter překvapí.

Backeři se hry dočkají již o letošních Vánocích na Steamu, ostatní platformy a plnohodnotné vydání budou následovat později.

Nejnovější články