Autor: Korgull Publikováno: 25.května 2003 |
Je skoro k nevíře, kolik lidí propadlo kouzlu série The Sims. Jak je vůbec možné, že se našlo tolik nadšenců, kteří jsou ochotní trávit svůj život u simulace života? Ti, kdo The Sims nikdy nehráli, asi budou na takovou otázku hledat odpověď dlouho, anebo ji nenajdou vůbec. A i když se zeptají přímo těch, co denně vodí své digitální kamarády za ručičku na WC, k obědu i do postele, moc moudří z jejich odpovědi nejspíš také nebudou. Mánie The Sims se nedá jen tak vysvětlit, ta prostě buď je nebo není. Jak jste všichni mohli před pár dny zaregistrovat, Maxis chystá nové pokračování své věhlasné série. Ne nový datadisk, ale plnohodnotné pokračování původní hry, s mnoha obměnami a novinkami. Přesto stále ještě dopují své fanoušky dalšími dávkami návykových materiálů, jako je například nejnovější addon s názvem Superstar, anebo masivně multiplayerová obdoba hry - The Sims Online, která však paradoxně nezaznamenala takový úspěch, jaký vývojáři předpokládali. Otočte se kol a kolem... The Sims 2, jak se nový a ještě ambicióznější projekt jmenuje, dá celé sérii zcela nový rozměr. A to nejen proto, že bude kompletně ve 3D a podstatně lépe graficky zpracovaný, ale také pro svůj nový koncept založený na generacích, který Simáky obdaří DNA.
Simáci a genetika Tentokrát budete své svěřence provázet takřka celým jejich životem. A to mám namysli od narození, až po smrt. Ano, i smrt v této hře má své místo a už to nebude jen smrt způsobená nešťastnou náhodou, ale i stářím. Je to veliký pokrok od původního titulu, kde jste si mohli pořídit pouze dospěláka či dítě pubertálního věku, ale tím to také skončilo. Tak, jak jste je navrhli, tak také zůstali, napořád. Největší odvaz byl pouze v případě, kdy bylo dítko coby kojenec adoptováno, či se mávnutím proutku narodilo a později opět jakoby přičiněním kouzelné víly proměnilo v puberťáka. V The Sims 2 budete své "hrdiny" provázet od samého narození, učit je základním věcem, komunikaci s okolím, zařazovat je do sociální struktury, vychovávat, být mu po boku při všech důležitých momentech jeho života, pomáhat mu rozhodnout se, když přijde nabídka k sňatku, vidět ho zakládat rodinu, vychovávat děti, stárnout, i zemřít. Všechna rozhodnutí, která budete činit, se odrazí nejen na životě toho konkrétního Simáka, ale také na životech jeho rodiny, dokonce i dětí. Vliv na jeho charakter bude mít vedle řady událostí samozřejmě i čas. Můžete vychovat slušňáka od kosti, se spoustou přátel, dobrou prací a skvělým zázemím. V tomto případě byste však měli začít včas, aby vám pak nebylo překážkou v kariéře přílišné stáří. Stejně tak se vám ale může podařit vychovat naprostého asociála, bez přátel a jedinou zálibou v chroustání čipsů při sledování TV. Osobnosti Simáka bude odpovídat tzv. "životní skóre", což ovlivní i průběh hraní.
Hmmm, vy máte novou košili...? Novinkou je i to, že si Simsáci v The Sims 2 více uvědomují prostředí, ve kterém žijí. Více na něj reagují a komunikují s dalšími postavami ve svém okolí. Mají větší sociální povědomí, což budete moci pozorovat na jejich tvářích, až např. budou procházet místností a oslovovat jiné osoby. Některé z vás jistě také napadlo, když byla řeč o plození dětí, jak to bude se sexem. Podobně jako v prvním dílu. Budete vědět, že k tomu dochází, nicméně nebudete mít možnost zamilovaný pár šmírovat. Rozhodně ale poznáte, když se pak blíže mrknete na jejich blažené tváře, že si to užívali ;P
Čudlíčků je čím dál více Další věc, kterou bezpochyby zaregistrujete velice brzy, bude interface. Jeho základ byl zachován a proto nikomu z těch, co této hře propůjčili svůj život, nebude činit potíže jej ovládat. Rozdíl bude hlavně v mnoha dalších volbách, který tento interface bude nabízet. Také při komunikaci s dalšími postavičkami zjistíte, že máte podstatně rozšířené možnosti výběru formy, jakou ten či onen akt vykonáte. Např. pokud budete chtít flirtovat, už to nebude pouze odkliknutí možnosti "flirtovat", ale tímto se vám ještě otevřou další volby, jakým způsobem chcete o danou osobu projevit zájem, zda prostě po hlavě vlítnete rovnou na věc (samozřejmě často s menším úspěchem), anebo se pokusíte uplatnit svůj šarm, apod. Tanec mezi kapkami deště Příznivcům série by jistě ke štěstí stačilo vše, co bylo dosud napsáno, ale Maxis vám s The Sims 2 bude moci nabídnout mnohem více. To, co v předchozí hře totiž také chybělo, byly změny počasí. V The Sims 2 se vám může stát, že se najednou přiženou mraky, setmí se, začnou šlehat blesky a spustí se liják. Postavičky budou pochopitelně reagovat i na takovou situaci. Poběží se schovat nebo natáhnou ruku a nechají si na dlaň dopadat kapky deště. Nových efektů zde ale bude ještě více. Všechny možné povrchy budou reflexní - stěny, nábytek, podlahy, ad. Vše bude propracováno do nejmenších detailů. Kam nechodí slunce... ![]() The Sims 2 k Vánocům? Jak se zdá, The Sims 2 bude moci svým fanouškům nabídnou skutečně spoustu "šťavnatého" materiálu ke zpracování. Když vše půjde podle dosavadních plánů, bude titul k dostání ještě letos. |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |