Splinter Cell: Blacklist vylepší principy Conviction
zdroj: tisková zpráva

Splinter Cell: Blacklist vylepší principy Conviction

12. 9. 2012 14:10 | Preview | autor: Adam Homola |

Připravovaný Splinter Cell: Blacklist může pro spoustu fanoušků působit pomalu jako jiná série. Vývojáři nejprve prezentovali hru jako akční a ukázali nového Sama Fishera, kterého už nedabuje Michael Ironside a hned byl oheň na střeše. Naštěstí sami tvůrci záhy na to přispěchali s kbelíky s vodou a oheň se začal utěšeně hasit. Ironside se vysvětlil a ukázali taky pěkný stealth průchod stejnou misí, kterou se na E3 prostříleli Rambo stylem. A ač se to nemusí na první pohled zdát, Blacklist bude hodně vycházet z předchozího dílu, Conviction.

Z Conviction ale nový díl vezme jen to dobré a dále to rozšíří. Vývojáři si prý krátce po vydání Conviction sedli s velkou tabulkou, do které nacpali zpětnou vazbu z více než 80 recenzí. V tabulce pak zvýraznili prvky hry, které byly hodnocené nejlépe, a které naopak nejhůře. Jako jedny z prvních věcí zmínil Maxime Béland, kreativní šéf hry, černobílé vizuály, které mnoho hráčů nenadchly. V Blacklistu nebudou.

Stejně tak se hráčům nelíbilo, že singleplayerová kampaň Conviction nebyla moc dlouhá a chyběla jí jakási rozmáchlost. Blacklist tak má být větší, delší a epičtější, než byl Conviction. Do hry se také vrátí multiplayerový mód spy vs mercs, který byl v Chaos Theory oblíbený a příjemně překvapil. V Conviction si dali špehové a žoldáci pauzu, ale v novém Splinter Cellu už budou.

“V hlavně máme tři profily, tři archetypy hráčů. Máme klasického stealth hráče, který nechce zabíjet nebo být detekován. Pak máme akčního/tanka/vraha hráče, který je na druhé straně spektra. Chce házet granáty, střílet naslepo a rozdávat headshoty. Mezi těmito dvěma typy máme pantera. Hru tak vytváříme pro všechny tyto hráče,” řekl Béland v rozhovoru pro Joystiq. Kdybyste náhodou tápali, kdo že je to ten panter, tak je to hráč, který hraje potichu, ale nebojí se zabíjení. “Čistá, taktická akce,” jak to popsal Béland.

Splinter Cell: Blacklist nemá být nutně akčnější, než byl Conviction. Pořád má mít to nejlepší z obou světů a měl by nabídnout dostatek prostoru jak pro akčně orientované hráče, tak pro tichošlápky. Všechny věci a gadgety navíc půjdou vylepšovat a různě kombinovat, takže si můžete hru vychutnat z různých úhlů a různými styly.

Tvůrci se navíc hodně soustředí na to, aby šla téměř každá herní situace vyřešit několika způsoby. Béland prý nemůže zaručit, že půjde celá hra projít bez jediné konfrontace s nepřítelem, ale drtivou většinu problémů půjde vyřešit jak akčně, tak potichu. O čemž se můžete sami přesvědčit na nedávno vydaném videu.

Nejnovější články